Microsoft bjuder in hackers, knäcka win 2k server!

Permalänk
Medlem

Microsoft bjuder in hackers, knäcka win 2k server!

Har en arbetspolare som sa att Microsoft bjöd in några hackers
för att dema deras nya OS(win2k server). En hacker lyckades efter
5min att knäcka windows genom att ändra inloggnings logga!

Allt var filmat och kom ut på nätet men vart finns dom?
Blueescreen presentationen har man sett

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem

Deras 6 år gammla windows 2000 server menar du.

Jodå, de stämmer säkert. Vill minnas att en IIS kunde man plocka ner på nolltid.

Permalänk

Jag har hört något likande, men hade för mig att det var XP.

Någon film har jag dock inte sett.

XBOX360 ska ju vara hackad nu. En kille ska ha gjort ett eget firmware till DVD-spelaren. Rätt bra försök den här gången av MS, men lite pinsamt om det falerar på en så enkel sak. Chippning verkar ju nästintill omöjligt.

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Skulle vara skoj att se den där videon

Permalänk
Medlem

vi såg en film om hur man med en trojan kan ta över datorer iaf

finns på http://www.microsoft.com/sverige/technet/technettv/security.a... scrolla ner lite till "Hur hackers bryter sig in i Windows"

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk

Sen var det någon tävling som ett företag som tillverkade det "säkraste serverOSet som finns" hade anordat. De antydde att deras server var helt ohackbar, För ingen hade haxxat den på typ nåra år. Men det var några som lyckades fast de fick aldrig sina utlovade prispengar:P

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vart man får tag på filmen jag menar? Ganska roligt om de
lovar pengar så blir det inget av : )

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem

Såg en microsoftfilm med nån känd säkerhetsexpert som visade hur man använde sig av en trojan - det var alltså för att visa hur enkelt det var, INTE för att folk skulle ut och testa det hemma. Men jag undrar om inte det var fler som ville prova efter att man sett filmen?

/R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raze
Såg en microsoftfilm med nån känd säkerhetsexpert som visade hur man använde sig av en trojan - det var alltså för att visa hur enkelt det var, INTE för att folk skulle ut och testa det hemma. Men jag undrar om inte det var fler som ville prova efter att man sett filmen?

/R

Hehe det var ju den filmen som Pulchi länkade till. Såg den igår också. Den väcker ju fan begär. Riktigt intressant film!

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

Uuups, såg inte hans inlägg ;>

Permalänk
Medlem

Den väckte inget begär hos mig men väl ett "a-ha!", det var faktiskt riktigt intressant att se hur det faktiskt fungerar. Säkerhetsexperten (Marcus Murray) var oerhört bra på att berätta händelseförloppet.
Det blir inga fler lösenord av typ "Badboll1" på jobbet längre...

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.