Permalänk
Medlem

bärbar med 17"

Ska köpa en dator som ersätter mamla och vill då ha en med 17" skärm. Den får inte kosta mer än 16500. Man ska kunna spela typ bf2 etc på den med goda resultat.
Någon som vet?

Länkar och bilder vore kalas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=50520&ref=Pricerunner&td...

Den är de bästa jag kan hitta som är inom din prisklass. Den datorn bör uppfylla dina krav.

Visa signatur

Asus A7J
Intel Yonah Dual Core T2300 1.66GhZ,
1GB Ram, 100gb HDD 5400RPM, 17" Glare WXGA+, ATI X1600 256mb.

Permalänk
Medlem

synd bara att den har 4200 rpm hårddisk. Ska jag lägga ut dessa pengar måste det vara minst en 5400 rpm disk.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Asus

Fujitsu

Toshiba

LG

LG nr 2

Så där nu har jag editerat klart. Dessa ovan fann jag på Pricerunner. Och som den Asusjunkie jag är så rekommenderar jag Asusen. Egentligen är det inte så mycket att säga förutom att den är bättre än alla de andra. Den uppfyller dina krav och har ett bra grafikkort.

Permalänk
Medlem

Har tittat en del på toshiba men vet med tror att exx x600 blir i minsta laget. den ska ju vara hyfsat framtidssäker så minst x700 vill jag nog ha.
Fujitsun har jag läst att den skulle ha en bugg i hårdvara. för övrigt ser den ju bra ut bort med bra grafikkort och hårddiskarna. Är det värkligen 2 stycken eller är det en med två partitioner?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Har tittat en del på toshiba men vet med tror att exx x600 blir i minsta laget. den ska ju vara hyfsat framtidssäker så minst x700 vill jag nog ha.
Fujitsun har jag läst att den skulle ha en bugg i hårdvara. för övrigt ser den ju bra ut bort med bra grafikkort och hårddiskarna. Är det värkligen 2 stycken eller är det en med två partitioner?

Antagligen är det 2 hårddiskar när dom skrivit så.. annars är det ju kasst isf kan jag ju ha 4 diskar om jag har 4x25gb =P

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jo men har för mig att någon marknadsförde sig så för ett tag sedan. Man vet ju aldrig. Dom gör ju allt för att det ska låta så bra som möjligt.
Någon som vet hur det går för Fujitsu med 34xx och 44xx serien? Fprtfarande fel på dem eller har dom lyckts fixa det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Jo men har för mig att någon marknadsförde sig så för ett tag sedan. Man vet ju aldrig. Dom gör ju allt för att det ska låta så bra som möjligt.
Någon som vet hur det går för Fujitsu med 34xx och 44xx serien? Fprtfarande fel på dem eller har dom lyckts fixa det.

Har en 3438 FS, min funkar fin fint. Det verkar som att de inte har löst problemet. Beror på vilken HD du har i den är vad jag har hört. De flesta som krånglar har samsung hårdiskar. skulle inte rekommnedera deig att köpa en. Tänk om du skulle ha otur och den krångla. Jag hade ren tur när jag köpte min. visste inte ens om att buggen fanns men hade tur och den funkar prima. kan köra HL2 på höguplösning och allt.

Visa signatur

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna köpa den från pccity. Dom har en garanti som gör att man kan kostnadsfritt lämna in datorn en gång per år så går dom igenom den precis som när man besiktar bilen. Då kan man ju också innan köpet kräva att dom skall hårdtesta den dator jag vill köpa för att se om det funkar och isf kanske åtgärda det på plats. Förövrigt är det ju en kalasdator även om jag nog tycker att asus a7j är något snyggare. Men den är ju också dyrare med sämre grafkort (X1600) men bättre cpu (core duo 1,66). Ett annat alternativ jag hittat är toshiba p100-113 med GeForce Go 7600 och core duo 1,83. Jag spelar iofs inte supermycket så får se som jag sattsar på en med bättre prolle eller grafkort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Jag skulle kunna köpa den från pccity. Dom har en garanti som gör att man kan kostnadsfritt lämna in datorn en gång per år så går dom igenom den precis som när man besiktar bilen. Då kan man ju också innan köpet kräva att dom skall hårdtesta den dator jag vill köpa för att se om det funkar och isf kanske åtgärda det på plats. Förövrigt är det ju en kalasdator även om jag nog tycker att asus a7j är något snyggare. Men den är ju också dyrare med sämre grafkort (X1600) men bättre cpu (core duo 1,66). Ett annat alternativ jag hittat är toshiba p100-113 med GeForce Go 7600 och core duo 1,83. Jag spelar iofs inte supermycket så får se som jag sattsar på en med bättre prolle eller grafkort.

7600 kortet är inget att ha! Är ett B kort ungetfär som ati x1400!

Visa signatur

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Permalänk
Medlem

Enligt denna sida skulle ett 7600 ungifär motsvara ett x1600.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=39568
Han kan ju självklart ha fel.
Men med tanke på den snabbare cpu:n borde den datorn väll ändå vara hyffsad eller? Är som sagt ingen supergamer men lite bf etc kan vara kul.

Visa signatur