Permalänk
Medlem

Jomen varför ens ha klasser om alla kan bli allting, det kommer bara ta olika lång tid. Så onödigt enligt mig, om jag är en lvl 100 mage tex. så vill inte jag att en lvl 100 warrior ska vara lika bra på att kasta spells som mig för att ta ett extrem exmepel. Känns som jag kämpar bara för att bli den bästa Assassin som vilken annan kan bli oavsett ras, klass osv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jomen varför ens ha klasser om alla kan bli allting, det kommer bara ta olika lång tid. Så onödigt enligt mig, om jag är en lvl 100 mage tex. så vill inte jag att en lvl 100 warrior ska vara lika bra på att kasta spells som mig för att ta ett extrem exmepel.

Precis, jag tycker man kan skippa klasser helt och om folk tycker det är trevligare med klasser man det finns nån liten funktion som visar ett klassnamn baserat på vilka skills man har. Typ stealthy warrior, nån kan säkert komma på bättre namn men inte jag.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag älskar Oblivion, Morrowind, Arena och Daggerfall men tycker att AD&D är överlägsna. Varför ska en Warrior vara lika bra som en Wizard? Eller tvärtom? Om det var ett MMORPG skulle alla vara Warrior/Wizard/Thief. Finns inga riktiga nackdelar med att vara allt.

Tycker bara det är irriterande i Oblivion när en tung rustad Imperial vakt är bättre på Magi än min mage är @ LVL 10 och får ha alla tunga vapen och rustningar utan att tappa något av sin magi förmåga. Jag gillar klara klasser, inte när alla är allt.

Näh Baldur's Gate 1&2 är som milk and cookies to me. Ser fram emot Dragon Age, Neverwinter Knights 2 och Fallout 3 lika mkt som Oblivion. Trots att Fallout 3 inte använder AD&D, utan ett poäng system precis som det gjordes förr (Gissar jag). Men mest Dragon Age.

Total frihet ger en total känsla av sakna av story. Enligt mig.

Håller fullständigt med. Frihet kan vara bra, men för stor frihet kan också ge känslan av att det saknas mål och mening. Att planlöst lalla runt kan säkert vara nöjsamt precis i början av ett spel, men sen vill man känna att det finns en röd tråd. En story som engagerar och gör att man vill komma till målet. Någon som jag kände saknades i Daggerfall. Morrowind kom jag aldrig in i.

Jag gillar också AD&D bättre. Nu har jag visserligen bara spelat Oblivion runt en timme, så den slutliga domen kan jag inte ge ännu. Men hittills har jag fått känslan av att luften börjar pysa ur Oblivions hype-bubbla. Visst grafiken ser bra ut, men inget jag tappar hakan över (1280x1024, 4xAA). Att det är så illa optimerat och nerlusat av buggar drar ner helhetsintrycket rejält. För att inte tala om det konstiga systemet med att hela omvärlden tydligen går upp i level i samma takt som man själv gör. Känns helt ologiskt. Men som sagt, jag måste ge det mer tid innan jag säger något definitivt.

Skulle jag känna att detta floppade, vilket jag hoppas att jag inte gör, så har jag fortfarande kvar årets stora rpg-spel: Dragon Age och NWN 2 (plus några bubblare).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton

Skulle jag känna att detta floppade, vilket jag hoppas att jag inte gör, så har jag fortfarande kvar årets stora rpg-spel: Dragon Age och NWN 2 (plus några bubblare). [/B]

Tror du verkligen de spelen kommer i år?
Det tror inte jag. Dock har de chans att bli riktigt bra.

/A

Permalänk
Medlem

Ja, världen levlar med ens karaktär en del, men som jag har förstått det ska det ändå inte vara omöjligt att bli gudalikt j-vla bra till slut... det kräver dock att man spelar en väldig massa också. Hur kul vore det om alla fiender plötsligt dog på ett slag när man "dingar" level 10? Skittråkigt tycker jag.

Att spelet inte skulle ha något djup håller jag inte med om heller; samtliga quests som finns har en intressant och inte sällan medryckande story. Agerade detektiv här om dagen och letade efter en stulen tavla; det innebar att jag fick fråga ut karaktärer om olika saker, och efter deras svar försöka luska ut vem som ljög och sedan försöka bevisa det... grymt kul!

Main-storyn verkar dessutom riktigt bra den med, även om jag tänker vänta med den någon vecka...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Måste ju säga att jag börjar bli ruskigt sugen!

Hur många guilder och sånt finns det? Kan man ex. bli med i armén?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Är inte AD&D Regler typ "Wizards får bara använda staffs, inget annat", men liknande löjliga restriktioner?

Jag kan missta mig, dock.

Mja, ibörjan kanske. Sen kan wizards välja att kunna använda sköldar, och rangers kan ha heavy armors osv. Vapenrestriktionerna är sådana att man inte kan använda alla pga låg strength eller att man inte är rätt ras. Det spelar ingen roll vad man är för klass, egentligen.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe

- Karaktärerna är extremt fula för att vara ett spel från 2005/2006, och skulle det där vara läppsynkningen som jag hört så mycket om? Haha.
- Spelet känns underligt optimerat och utformat, vissa dungeons känns grafikmässigt som om dom kom från 2001 och vissa utomhus-scener är underbart vackra.
- Spelet buggar ur lite här och där. Spelet känns halvfärdigt då jag fått spelet att krascha 5 gånger på högst 4 timmar.
- Fienderna/items levlas upp samtidigt som dig vilket gör att det känns meningslös att ens gå upp i level.
- Menusystemet är det sämsta jag har varit med, konsoll-varning.
- Vissa ljud känns väl lite.. krystade.
- Det verkar inte finnas en "mini-karta", har ni hittat någon? En väldigt vital del i ett spel som är hur stort som helst.
- Säga vad man vill om den omtalade Radiant AI:n.. inget märkvärdigt.

Nu kommer jag väl få fanboys upp till halsen.

Om jag är en fanboy får du väl avgöra själv, men jag tycker om spelet otroligt mycket. Om det räcker för att bli "fanboy" så är jag det.

1. Karaktärer. Fula, tycker jag verkligen inte dem är. Men inte överdrivet snygga heller. Har inte tänkt på det egentligen, men jag tycker de passar världen bra iallafall.

2. Jag tycker tvärtom. Otroligt bra optimerat om du frågar mig. Flyter bättre än Morrowind, dungeons är det bästa med spelet! Ljuseffekterna i spelet är hur grymma som helst. Dungeons ser ju nästan fotorealistiska ut. Här tror jag nog bara det är din dator (eller ögon) som spökar med dig.

3. Ja, det buggar faktiskt. Fast det verkar inte hända så ofta egentligen. Har spelat det i två dar i sträck och det har hängt sig 4-5 gånger totalt. Eftersom spelet autosavar hela tiden gör det inget dock. (Men, ja, det är ju ett minus)

4. Fienderna levlas upp samtidigt: Mjo, ganska kasst faktiskt. Men glöm inte att spelet håller längre på grund av detta också. Det finns aldrig en "gräns" du måste komma över och sen är det fritt fram och slakta allt. Är det ett minus tycker du? Isåfall får du väl fortsätta med AD&D. Och att items levlar upp med dig är väl bara bra? Det betyder att du med en karaktär alltid hittar nya, bättre vapen och armors åt dig. Helt utomordentligt om du frågar mig.

5. Menyssystemet är riktigt kasst, men det är enkelt att lära sig.

6. Ok det har jag inte märkt.

7. Du verkar inte tittat nära nog. Den sitter bredvid stor-kartan i menyn.

8. Jodå, fienden tar upp vapen, flyr, går omkring och gör sina affärer etc. etc. Den gör allt som en riktig människa skulle gjort i princip, så vad är det som är så dåligt med den?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det här med klasser är fånigt över huvud taget. Jag är alvprins, så kan du vara magiker, och du är en orchövding med 2000 i resistance och alla sitter vi i samma källare med likadana tandställningar.
Vill de ha ett fritt spel borde ens gubbe också vara ett blankt blad. Inga klasser att välja utan gubben utformas efter hur han hanterar olika situationer.
Ett problem med många rollspel och framförallt rollspelARE är att det ska finnas regler för allt, siffror och regler man kan titta på hela tiden så man inte missar något.
Så jäkla mycket roligare om alla de där siffrorna och reglerna var dolda för en medan man spelade spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Jag tycker att det här med klasser är fånigt över huvud taget. Jag är alvprins, så kan du vara magiker, och du är en orchövding med 2000 i resistance och alla sitter vi i samma källare med likadana tandställningar.
Vill de ha ett fritt spel borde ens gubbe också vara ett blankt blad. Inga klasser att välja utan gubben utformas efter hur han hanterar olika situationer.
Ett problem med många rollspel och framförallt rollspelARE är att det ska finnas regler för allt, siffror och regler man kan titta på hela tiden så man inte missar något.
Så jäkla mycket roligare om alla de där siffrorna och reglerna var dolda för en medan man spelade spelet.

Lite som i Gothic serien med andra ord.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk

Jag har inte spelat detta spel än men det verkar vara ett rpg i min smak helt klart. Oblivion verkar försöka simulera en fantasi värld med allt vad det innebär. Den totala friheten att göra vad man vill och att npc lever sina egna liv är mycket intressant och jag skulle vilja påstå att inget annat single spel kommer i närheten av detta (iaf inte om det jag läst stämmer). Och angående story så är det ju även så i verkligheten, man själv måste göra nåt för att det ska hända nåt. Man skapar ju på detta sätt sin egna story och jag tror även att det är det som är tanken från utvecklarnas sida. Och sist angående att monster levlar med en och även saker så finns det både en positiv och negativ aspekt på detta. Den positiva är att man kan besöka samma ställe igen men då med andra varelser och andra prylar. Det negativa är, som många redan skrivit, att spelet kanske är för lätt.
Här är gameractors syn på detta "Allt från fiender till de skatter jag hittar anpassas till min nivå, så att spelet alltid är en utmaning. Det innebär för övrigt att spelet aldrig tar slut - med jämna mellanrum återställs innehållet i besökta grottor med nya monster och prylar så att du aldrig kan få slut på saker att göra. Jag sprang runt i skogarna från början och slogs med enstaka vargar och arga råttor, men tjugo nivåer senare stötte jag på lömska skogsväsen och stora troll."

Jag bryr mig inte om grafiken så mycket (bilderna jag sett är imponerande dock) utan mer om spelet som helhet.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
7. Du verkar inte tittat nära nog. Den sitter bredvid stor-kartan i menyn.

Ja, som man måste trycka på TAB för att nå, jag menade att det finns ingen mini-karta att ha uppe i hörnet samtidigt som man lirar.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Ja, som man måste trycka på TAB för att nå, jag menade att det finns ingen mini-karta att ha uppe i hörnet samtidigt som man lirar.

Nej, det var många som klagade på den i Morrowind (samma argument som kompassen). Själv bryr jag mig inte varesig den finns eller inte. Använde den aldrig i Morrowind och saknar den inte i oblivion. Varken ett plus att den finns eller att den inte finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Nej, det var många som klagade på den i Morrowind (samma argument som kompassen). Själv bryr jag mig inte varesig den finns eller inte. Använde den aldrig i Morrowind och saknar den inte i oblivion. Varken ett plus att den finns eller att den inte finns.

Kompassen fungerar ju som en minimap

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Kompassen fungerar ju som en minimap

Mjo, på vissa sätt är den bättre och vissa sämre. Jag gillar att den visar ruiner i närheten av en själv, något som minimappen I morrowind aldrig gjorde. Det gör det lite roligare att upptäcka. Fast å andra sidan är det inte lika enkelt att lista ut med en snabb blick vilket vädersträck man går åt. Som sagt, jag bryr mig inte. Men om jag fick valet hade jag föredragit en rund kompass sedd uppifrån.

Permalänk
Medlem

Det är ett bra spel, helt enkelt

Stör mig lite på konsolanpassningen, går inte att binda musknappar och menyerna känns ganska skumma... Skulle vara trevligt att skicka spells genom att direkt trycka på knappen också, istället för att spamma c
Har man en lite sämre dator blir dessutom terräng långt borta _groteskt_ ful, ser ut som något från 1995 typ. Lite synd det, annars är det helskönt

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Spelet är bättre optimerat än Morrowind, och har tagit ett steg tillbaka i rätt riktning från Morrowinds frihet till Daggerfalls frihet. Det var mit största problem med Morrowind, det var för linjärt.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är det bästa rpg jag någonsin har lirat! En underbar spelupplevelse!
Det enda som jag egentligen tycker är ett minus är att fps är så obalanserad lite trist att behöva ha 20-35 fps i skogen medan man tex har 40-90 i grottor. Tycker dessutom att npc gubbarna slukar lite väl mycket fps, så extremt detaljerade är dom inte.
Men annars jag är helnöjd med spelet!!

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk
Medlem

Vad finns det för olika guilds som man kan gå med i? Har hört om typ thieves guild och så, men finns det några "ärliga och goda" guilder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Vad finns det för olika guilds som man kan gå med i? Har hört om typ thieves guild och så, men finns det några "ärliga och goda" guilder?

Du kan ju prova The Dark Brotherhood.:)

Mer allvarligt så finns även Fighters Guild och Mages Guild.

Permalänk

Re: Varför Oblivion!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Tänkte höra lite med er alla Oblivion fanatiker.. Jag har spelat Neverwinter nights, SW: KOTOR, SW: Galaxies, WoW och en del andra RPG'n.. Varför är Oblivion så bra - och varför borde jag köpa det?

Vad finns det för djupare mening i spelet, vad ska man göra? Vad är målet?

Vad är det som gör spelet så häftigt spelmässigt, och hur är själva inlevelsen i rollspelet? Grafiken är fin, men mer spelmässigt?!

Take me over to the dark side!

Om du har spelat Morrowind och älskade det systemet med hur man levlar så kommer du att bli besviken. I Oblivion finns det inte längre någon anledning att levla, för du kan redan på level 1 klara av de mesta sakerna, som att t.ex. bli Arena Grand Champion. Det är anpassat så här för att konsoll-spelare som inte orkar läsa dialog och folk som har svårt att förstå storyn lättare ska komma in i spelet. Det är bara att kötta dina motståndare med andra ord, och du behöver inte längre tänka på något annat.

Om du mot all förmodan skulle vilja börja levla upp din karaktär så måste du välja exakt rätt skills, för spelet blir svårare ju högre upp i levels du kommer eftersom monstren anpassar sig efter dig, och om du inte väljer combat-skills så kommer du att åka på fetstryk av diverse monster senare i spelet.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Varför Oblivion!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Det är anpassat så här för att konsoll-spelare som inte orkar läsa dialog och folk som har svårt att förstå storyn lättare ska komma in i spelet. Det är bara att kötta dina motståndare med andra ord, och du behöver inte längre tänka på något annat.

Haha, bra sammanfattat

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Official Xbox Magazine - April 2006
Editors' Choice Award
Score: 9.5 out of 10
"Oblivion raises the bar so high that most RPGs would be (and have been) satisfied with a fraction of what's here."

PC Gamer - April 2006
Editors' Choice Award
Score: 95%
"The best compliment I can pay Oblivion is that it achieves far more than I'd even thought possible. It's a superlative RPG."

IGN - Review New!
Editors' Choice Award
Score: 9.3 out of 10
"Oblivion not only raises the bar in the visual and audio modules but also in the gameplay and presentation department, making it easily one of the most recommendable titles..."

GameSpot - Xbox 360 Review New!
Editors' Choice Award
Score: 9.6 out of 10
"This is a rare and remarkable achievement--a huge, open-ended, complex, detailed role-playing game that's fun to play and a pleasure to behold."

GameSpot - PC Review New!
Editors' Choice Award
Score: 9.3 out of 10
"This may be a role-playing game, but you could play it like a pure action game, or like a stealth game, or like an adventure game, and it'd still be at least as good, if not better, than games that are specialized in these regards."

Worthplaying - Review New!
Editors' Choice Award
Score: 9.8 out of 10
"Oblivion not only raises the bar in the visual and audio modules but also in the gameplay and presentation department, making it easily one of the most recommendable titles..."

Team Xbox - Award
Editors' Choice Award
Score: 9.5 out of 10
"...as the biggest release of 2006 thus far, is it a potential game of the year candidate? Absolutely."

Advanced Media Network - Award
AMN Gold Award
Score: 9.3 out of 10
"The wait is finally over and boy was it worth the wait. If you aren't playing this already, you should be. "

Game Critics - Award
Game Critics Awards:
Best Role Playing Game of E3 2005
"In crafting a living, breathing fantasy world to explore, Bethesda seems well on track to eclipse the critical and commercial success of Morrowind."

GameSpot - Award
Best Role Playing Game of E3 2005
"Thanks to its combination of eye-catching graphics and physics, equally impressive artificial intelligence, and improved quest and combat systems, Oblivion stood out as the most impressive role-playing game at the show."

IGN - Award
Best PC RPG of E3 2005
"Sure it looks quite pretty, but what really grabs us about Oblivion is the amazing artificial intelligence, which makes heavy use of dynamic conversation and behavior."

GameSpy - Award
Best of E3 2005 RPG Game of Show
"...Oblivion leapfrogs past 'new' to become one of the few truly 'next-generation' titles at the show."

Xbox Evolved - Award
10 Best Games of E3 2005
"The game will also feature an all-star cast of voices, and so many sidequests, that the sidequests have sidequests!"

Game Chronicles Magazine - Award
Best RPG of Show
Best PC Game of Show
Best Overall Game of Show
Oblivion wins top honors in Game Chronicles Magazines' 2005 E3 Best of Show Awards.

GamingTrend - Award
E3 2005 Best of Show
"No title at E3 impressed as much as Oblivion -- this game is simply unrivaled. Now comes the hardest part...waiting until this holiday season to 'Close shut the jaws of Oblivion'."

Daily Game - Award
Best of Show: Role-Playing Game
"Oblivion’s deep yet approachable gameplay would make even the staunchest FPS fans take note, while its truly next-generation graphics would make them forget all about the visuals in today’s most-popular shooters."

Games Domain - Award
Best Role Playing Game E3 2005
"Morrowind was one of the best RPGs on the original Xbox, and its creators at Bethesda are aiming to make a greater impact on the 360."

RPG Fan - Award
Best Overall Game of E3 2005
"A next-generation graphics engine attached to the classic open-ended gameplay provides Oblivion with what will most likely be "instant-classic" status upon release."

GamersInfo - Award
E3 2005 Editors' Choice Award
"This is shaping up to be the RPG of RPG lovers' dreams. I have simply never seen such a beautiful game. Period."

GameSpot - Award
Most Anticipated Games of 2005
"One look at the screenshots for the game and the scope and ambition behind the project become apparent. And that scope and ambition are tremendous."

BonusStage - Award
Best Actual Next-Generation Game Award
"...once I saw Oblivion running, a face-cracking grin hit me that lasted for a good hour or so. If the game follows Bethesda’s previous Elder Scrolls titles as far as content, look out."

Voodoo Extreme - Award
Top Games of 2006
"As far the The Elder Scrolls Oblivion goes, they not only have an amazing title, but the support to back it up. That's why they are our new number one."

GameSpy - Award
Most Wanted Games of 2006
"From what we've seen, this looks like it'll be among the year's best for PC and console roleplayers alike."

Xbox Evolved - Award New!
Most Anticipated Games of 2006
"There's so much to the latest chapter in the Elder Scrolls series, it's hard to know where to begin but to say that this will be a must-have upon release."

WorthPlaying - Award
Most Anticipated Games of 2005
"When I saw the first screenshots, I couldn't believe my eyes and almost had to pick my jaw off of the floor. Ever since I played my first game in 3D, I had envisioned what it would be like to play in a world where you could go anywhere, touch anything, all with the most realistic graphics possible. Elder Scrolls IV looks to finally fulfill a lifetime of gaming dreams."

Game Freaks 365 - Award
Game Freaks 365 Most Wanted Games, Fall 2005
"This is without a doubt my most anticipated Xbox 360 release title, and I'm looking forward to wasting another 150-200 hours of my life in this series."

IGN PC - E3 2005 Coverage
Most Anticipated Games of E3 2005
"It's just an easy guess that they'll be upping their ante with Oblivion from both a gameplay and graphical standpoint."

IGN Xbox - E3 2005 Coverage
Five Most Anticipated Games of E3 2005
"The early screens of Oblivion gave us the first indication of just how great a leap would be made from this generation to the next one."

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Re: Re: Varför Oblivion!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Om du har spelat Morrowind och älskade det systemet med hur man levlar så kommer du att bli besviken. I Oblivion finns det inte längre någon anledning att levla, för du kan redan på level 1 klara av de mesta sakerna, som att t.ex. bli Arena Grand Champion. Det är anpassat så här för att konsoll-spelare som inte orkar läsa dialog och folk som har svårt att förstå storyn lättare ska komma in i spelet. Det är bara att kötta dina motståndare med andra ord, och du behöver inte längre tänka på något annat.

Om du mot all förmodan skulle vilja börja levla upp din karaktär så måste du välja exakt rätt skills, för spelet blir svårare ju högre upp i levels du kommer eftersom monstren anpassar sig efter dig, och om du inte väljer combat-skills så kommer du att åka på fetstryk av diverse monster senare i spelet.

Så farligt är det inte som ni beskriver med level systemet, jösses. Det är ju en enormt stor fördel att man faktiskt kan köra ALLA quests och att nivån blir rätt på dem. I Morrowind var ju alla quests meningslösa när man klarar main quest, eftersom man var på tok för bra då. Det gjorde att jag slutade helt spela efter en vecka eftersom allt var för lätt. Det finns visst stora fördelar med att levla upp. Spelar du verkligen bara spelet för att kunna klara allt? Blir det inte roligare att möta coolare monster än att slåss mot råttor hela tiden?

Spelet kräver ganska mycket av spelaren, tänkt till lite hur man spelar spelet på ett kul sätt så hittar ni nog just det som passar er bäst.

/Andreas

Permalänk

varför man ska vilja köpa spelet ? ex:

Jag sitter och lirar OB, blev lite hungrig så jag drar till mitt kylskåp och tar en tugga av nåt gott, tjejen kmr in genom dörren och harprecis kommit ifrån sitt jobb och frågar mig om jag ska följa med och handla, jag svarar, ne jag ska handla hus i bruma snart, hon bara ehm va ?, ja handla hus du vet: 10000:- kostar det.

hon frågade mig om jag mådde bra ?, jag ba, oh sry menade i spelet:P

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Läppsyncningarna är EXTREMT dåliga för vara 2k6 spel och så mycket som de har skrytigt om detta så är jag riktigt besviken.

Animationerna är stundvis jätte bra och vid andra tillfällen usla.
Har ni t.ex kollat hur det ser ut när man hoppar? att dom i ett så snyggt spel inte ens har lagt ner mer tid åt att få hopp animationen snygg, det är fan skandal.
Jag tycker dom har slarvat med detta spel. Helt klart.
Visst, det är snyggt, stort och det håller länge. Men medans vissa partier i spelet är super duper så är vissa andra rent ut av usla och piss.

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Läppsyncningarna är EXTREMT dåliga för vara 2k6 spel och så mycket som de har skrytigt om detta så är jag riktigt besviken.

Animationerna är stundvis jätte bra och vid andra tillfällen usla.
Har ni t.ex kollat hur det ser ut när man hoppar? att dom i ett så snyggt spel inte ens har lagt ner mer tid åt att få hopp animationen snygg, det är fan skandal.
Jag tycker dom har slarvat med detta spel. Helt klart.
Visst, det är snyggt, stort och det håller länge. Men medans vissa partier i spelet är super duper så är vissa andra rent ut av usla och piss.

kan hålla med om till en viss gräns men sen så känner jag ocks så här att, vissa buggar och sånna trista grejer som du drog upp skiter man nästan i för spelet överlag är så jävla bra.

men det kan ibland kännas som om att det blev lite stressigt mot slutet när dom gjorde spelet.

allt var Finmemang och när dom fick lite press på sig så blev det endel flopp som du nämnt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Varför Oblivion!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Om du har spelat Morrowind och älskade det systemet med hur man levlar så kommer du att bli besviken. I Oblivion finns det inte längre någon anledning att levla, för du kan redan på level 1 klara av de mesta sakerna, som att t.ex. bli Arena Grand Champion. Det är anpassat så här för att konsoll-spelare som inte orkar läsa dialog och folk som har svårt att förstå storyn lättare ska komma in i spelet. Det är bara att kötta dina motståndare med andra ord, och du behöver inte längre tänka på något annat.

Om du mot all förmodan skulle vilja börja levla upp din karaktär så måste du välja exakt rätt skills, för spelet blir svårare ju högre upp i levels du kommer eftersom monstren anpassar sig efter dig, och om du inte väljer combat-skills så kommer du att åka på fetstryk av diverse monster senare i spelet.

Du verkar ha glömt bort att ju bättre man blir i skills ju mer färdigheter får man! T.ex. som Expert Armorer kan jag laga alla objekt till 125% condition och liknande abilities.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
För att det är det coolaste och snyggaste spelet som finns

http://www.scandicf1.com/Oblivion screenshots/13.jpg

Tycker verkligen alla ni att Oblivion (TES serien överhuvudtaget) är så snyggt?
Borträknat den flashiga grafikmotorn som kan visa det ena och det andra, är designen på TES spelen verkligen så bra?

Själv tycker jag den är medioker, på gränsen till dålig till och med. Tycker annars att speldesign är kul och blir alltid glad över att få se diverse skisser och tidigare stadier av grafiken (hur det såg ut innan 3dn, koncepten), men i morrowind var det nästan lite pinsamt. Det värsta exemplet jag kan tänka på är nog denna fiende (sorry för jag drar en bild ifrån gamla TES, har inte sett så mkt av oblivion än):

Jag måste få undra hur de egentligen tänkte när de skapade fienden. En mask med vingar som tydligen har formågan att stå stilla i luften? Den har inte armar och inga ben, hur skaffar den egentligen föda och hur fortplantar de sig?
Många andra fiender har problem med hur vikten är fördelad (ser ut att välta över) och proportionerna känns ofta orealistiskt överdrivna.

Hursomhelst, min poäng är att spelet må vara "grafiskt" snyggt och krävande, men att fiender, karaktärer och miljöer är relativt oigenomtänkta och fantasilösa. Av det jag sett i oblivion så måste jag dock erkänna att de lyckats mycket bättre med miljöerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM

Jag måste få undra hur de egentligen tänkte när de skapade fienden. En mask med vingar som tydligen har formågan att stå stilla i luften? Den har inte armar och inga ben, hur skaffar den egentligen föda och hur fortplantar de sig?
Många andra fiender har problem med hur vikten är fördelad (ser ut att välta över) och proportionerna känns ofta orealistiskt överdrivna.

Inget illa menat, men fan vad jobbigt det skulle vara att vara dig! "Nej, det här stämmer ju inte, den här fienden bryter ju mot fysikens lagar!", hehe.

Förövrigt tycker jag Oblivion har snygga utomhus och inomhus miljöer. Snyggare än något annat spel jag sett hittils.