Permalänk
Medlem

IRQ program.

Hej,

Jag behöver ett program som kollar IRQ; ifall jag har IRQ konflicter med mera, får nämligen en bluescreen som säger

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL tror jag det stog, är inte 100 för den försvinner för fort.

Iaf så tror jag IRQ kan vara problemet, så,

Vet någon om något program som kollar IRQ konflikter?

Tack.

Permalänk
Medlem

Re: IRQ program.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoeX
Hej,

Jag behöver ett program som kollar IRQ; ifall jag har IRQ konflicter med mera, får nämligen en bluescreen som säger

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL tror jag det stog, är inte 100 för den försvinner för fort.

Iaf så tror jag IRQ kan vara problemet, så,

Vet någon om något program som kollar IRQ konflikter?

Tack.

Har inget med IRQ konflikter att göra, felet betyder (eller ska betyda iallafall) att ett program som körs i kernelmode försöker komma åt något som inte är tillgänglig på den nivån (IRQL) som koden körs på för tillfället.

"These bug checks occur when your driver has touched paged memory when the processor’s IRQL was >= DISPATCH_LEVEL. It’s pretty easy to avoid this bug check."

Man brukar även få felet när det är fel på hårdvaran, till exempel minnet.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du väljer 'View'-menyn | 'Resources by type' i Enhetshanteraren (skriv "devmgmt.msc" i 'Kör') i Windows ser du tilldelade IRQ:er, men problemet har nog ingen koppling till dem. Windows XP kan låta massor av enheter få samma IRQ utan problem.

Sök på forumet efter "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" för mer info om problem.

Permalänk
Medlem

okej tack för dom snabba svaren