Permalänk

aspire X-QPACK hjälp!

tja.

ska då förmodligen köpa ett sådant:http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASPXQPSI420W

men nu har jag kollat runt och sökt men inte hittat några Ampere värden eller nått på netaggrigatet.

detta ska då driva:

7600GT
x2 3800+
1 sticka 1024mb ram.
1 hårdisk.
1 cdrom(enkel grej)
120mm fläkt.

men jag har inte fått någor svar på detta genom mitt sökande.

är det nån som sitter på ett såndat chassi som vet vad volt värderna logger på?

(ni som är outstanding på netaggrigat och har kunskap om aspires netaggrigat)
kommer det orka driva systemet om vi säger att den har...15A på 12 volts linan?

PS:ha det gött!

Permalänk
Medlem

Det finns en utomordentlig recension på detta chassi (och nätaggregatet) på sweclockers produkttest. Ta en titt där.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk

tackar, men hittade inget där, men nåt som stod var "det är bra kräm i netdelen".

hoppas jag med

nu såg ja de!

13 A på 12 V linan...
aldrig i livet.

Permalänk
Medlem

Jag personligen tycker det nätaggregatet är väldigt bra. Men det är upp till dig hur du vill ha det.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk

tack för svaret...
enligt sweclockers så ska de kunna driva en del.
men det står olika A värden på alla hemsidor.

på aspires hemsida stod det 12v= 16 A.

på sweclockers bild som dom har här på produktester visar 13 A.

en annan visar 20 A.

:S

aja tack för svaret i alla fall.

Taclite har du ett sådant netagg?

Permalänk
Medlem

Vet någon fall ett Hiper Typ-r 580w passar i det? Sugen på att ha det cassiet till server.

Permalänk

alla atx netagg ska passa i de.

Permalänk
Medlem

men nätagget som man får med är ganska kort.. inte så djupt alltså..
så om du ska byta nätagg så får du hitta ett som är kort i rocken..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Jag har inte ett sånt, men min kompis har ett.

Hans nätagg klarar av ett 6800xt, Venice 3500+ och lite annat smått och gott.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av räven1337
alla atx netagg ska passa i de.

Det är en sanning med modifikation. ATX passar men om du inte använder PS3 standard så får du problem med CD/DVD. Du måste skaffa en kort CD/DVD för PS3 power är kortare än PS2 power. Men i övrigt så är det samma storlek på dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
men nätagget som man får med är ganska kort.. inte så djupt alltså..
så om du ska byta nätagg så får du hitta ett som är kort i rocken..

Japp.

Du KAN dock stoppa i ett vanligt ATX nätagg, men då får du köra utan CD/DVD enhet, eller alt, köra med CD/DVD'n utstickande ca 3 cm på framsidan.

Permalänk
Medlem

Har själv köpt ett XQpack för ett tag sen (ska sälja mitt nu, det var ändå för stort för min smak), trevligt chassi o bra nätagg.

Nätagget har dubbla 12v rails, 15A på ena och 13A på det andra, så det är inga som helst problem att driva ett highendkort och strömhungrig prolle på det.

Standard ATX PSU passar i burken, dock får du montera ned det efter att ha anslutit kablar till den optiska enheten, och det kommer gå åt pipan om du tänker ha 2optiska enheter.
Sitter ett FSP i min burk nu, mellan baksidan på molexkontakten som sitter i dvd'n och framsidan på nätagget är det ung. 6mm mellanrum... Sen är kablarna till standard atx psu betydligt längre än aspire's... inte så kul i den burken....

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden eftersom min fråga också rör X-Qpack och dess PSU.

Jag tänkte köra ett Nvidia 6600 GT, 2x 512 MB ram, A64-3000+ (inte överklockad) samt 4 hårddiskar (1 SATA) + DVD+-RW, orkar det medföljande nätagget detta?

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk

MAN BEHÖVER INTE HA DVDN UTSTICKANDE!!! LOL!! det går o köra typ allt på det ..

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vad du skriker om dvdn utstickande...

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk

ska vi lugna ner oss lite eller

Permalänk
Medlem

Klart att det går att trycka in ett standard ATX-nätagg, inga problem med den fysiska passformen i själva chassit men cd-spelaren och de långa kablarna på det vanliga nätagget kan bli problem.

Jag kan tycka att det är förhållandevis svaga värden på det medföljande nätagget men om värdena stämmer och är jämna så är det bara bra;) Har själv aldrig haft problem med det, få se hur det beter sig med mitt 7600GS som kommer om några dagar, det ska inte vara några problem alls i teorin.

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk

snälla sig gärna resultatet sen, undrar fortfarande denna fråga om den kn driva systemet...:(

Permalänk
Medlem

+3.3V = 31A, +5V = 29A, +12V1 = 14A, +12V2 = 16A.

Så står det på mitt nätagg iaf;)

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

Hur stor kylare får man plats med på processorn?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ZALCNPS7B-C har jag nu, får den plats eller måste jag byta?

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den går in utan problem

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farmboy
+3.3V = 31A, +5V = 29A, +12V1 = 14A, +12V2 = 16A.

Så står det på mitt nätagg iaf;)

Och du köpte ditt chassi på datorbutiken ? Nån som vet vilket nätagg som följer med dom lådorna de säljer på db ? ska ju helst va med 24 pinnars atx versionen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
Och du köpte ditt chassi på datorbutiken ? Nån som vet vilket nätagg som följer med dom lådorna de säljer på db ? ska ju helst va med 24 pinnars atx versionen

Jag köpte mitt på www.styggapojken.se här i Malmö då jag fick den billigt där;)

Ja, jag fick med 24-pinnars kontakt på mitt nätagg

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Geeks
Säljchef

99% av de Aspire X-qpack som säljs i Sverige kommer ifrån distributören Colorcase.se

Om det är så att någon har olika specar på sina nätagg så har troligen tillverkaren gjort en förändring. Om det är så att det ligger 2 st 12 volt rails hos någon i Sverige så borde de flesta affärerna ha det.

http://aspireusa.net/product.php?pid=143 där ser man att Qpack numer kommer med 2 rails. Sedan är det inte nödvändigt att alla butiker redan har dem med 2 rails då den gamla versionen kom med 1 rail. Kan finnas ett antal sådana ex kvar. Så är det viktigt för er. Kolla med butiken innan ni beställer.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Gäst

jag kör min server i ett sånt chassi

4st hdd
1st dvd
AMD Sempron 2800+
512mb Dram
moderkort med integrerat grafik/lan/ljud

Temp enligt integrerade termometern:
ca: 30c mellan hårddiskarna...

Temp enligt Speedfan (s.m.a.r.t)
CPU: 38c
Chassi: 30c

hd1:29c
hd2:32c
hd3:36c
hd4: visar fel, står 56c konstant

lite besviken på kvaliten, var tvungen att ta fram borrmaskinen det första,
för att kunna fästa en hårddisk.

annars funkar det helt prima...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalledoo
99% av de Aspire X-qpack som säljs i Sverige kommer ifrån distributören Colorcase.se

Om det är så att någon har olika specar på sina nätagg så har troligen tillverkaren gjort en förändring. Om det är så att det ligger 2 st 12 volt rails hos någon i Sverige så borde de flesta affärerna ha det.

http://aspireusa.net/product.php?pid=143 där ser man att Qpack numer kommer med 2 rails. Sedan är det inte nödvändigt att alla butiker redan har dem med 2 rails då den gamla versionen kom med 1 rail. Kan finnas ett antal sådana ex kvar. Så är det viktigt för er. Kolla med butiken innan ni beställer.

Jo får kolla upp det där för den med 2 rails har även en 24 pins atx kontakt

Permalänk
Medlem

går en schyte ninja in, utan att behöva köra alldeles för mkt med dremeln och att även diskar går in?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
går en schyte ninja in, utan att behöva köra alldeles för mkt med dremeln och att även diskar går in?

Nej, här har du en bild på varför:

http://reviews.pimprig.com/cases/image.php?url=qpack-partsins...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

kommer den gå emot diskarna eller vad? lite svårt att se exakt på den bilden. jag är ju inte rädd för att såga bort en liten flärp eller så för att få in allting

Visa signatur

:)