battlefield2 + lcd tv + crt

Permalänk
Medlem

battlefield2 + lcd tv + crt

Hej

Jag körde med en CRT skärm för inte länge sen. men nu har jag införskaffat mig en lcd tv som har en VGA-port.
Har 1900xtx grafikkort, i den finns 2 DVI-I portar. I Första kopplar jag in min CRT(kör adapter) i andra kopplar jag in LCD tvn(adapter här med). När jag ska testa spela bf2 med nya LCD tvn så funkar det inte, spelet bara hoppar ur, även om jag inaktiverar CRT skärmen. Nån som vet vad det kan vara för fel?

Edit: det funkar på CRT när jag ej aktiverat LCD tvn.

Permalänk

Rätt upplösning på lcd bilden och i bf2?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ah, testat med flera olika upplösningar.. både höga och låga. Funkade endå inte ;/

Permalänk

har samma problem me bf2, (dock inte olika skärmar tec.) utan att de hopapr ur när man har bytt upplösning till olika wide lägen i mål exen elelr va de heter!! funkar bra ett par gånger sen hoppar de ur direkt vid start!

Permalänk
Medlem

Jag fixade det. Michelangelo, testa med att ta bort din profil. Men gör en säkerhetsmapp/fil först innan du gör det