The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig om detta frågats tidigare men orkar inte läsa 246 sidor. Har precis börjat lira spelet och kommit till questen The Path of Dawn där man i slutet av questen ska till en tomb där det ska lysa rött där jag ser vart det ligger. har läst i en guide att jag ska vara där runt noon men när är noon? vilken tid alltså?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeter
Ursäkta mig om detta frågats tidigare men orkar inte läsa 246 sidor. Har precis börjat lira spelet och kommit till questen The Path of Dawn där man i slutet av questen ska till en tomb där det ska lysa rött där jag ser vart det ligger. har läst i en guide att jag ska vara där runt noon men när är noon? vilken tid alltså?

http://en.wikipedia.org/wiki/Noon

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Hjälp jag är vampyr!
Har läst om hur man ska gå till väga om man blir vampyr. Men nu när jag gör uppdraget behöver jag 5 st Grand Soul Gems, var hittar man dessa snabbast? Och finns det någon som säljer dem? Är så drygt att vara vampyr så jag måste ha hjälp!

Visa signatur

Lian-Li PC7 Miditower Scandinavian Edition SILVER ATX | Cooltek 600W Modular ATX 2.2 | MSI K8N NEO4-FI nForce4 Ultra | AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Manchester" 90nm 3800+ 2.0GHz | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb 400Mhz CL2 | Western Digital Caviar 250Gb 7200rpm 16Mb SATA2 | NEC ND-3550 Dual-Layer DVD | PowerColor Radeon X1900XT 512Mb DR3 TV-out DUAL DVI VIVO RETAIL PCI Express |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
http://en.wikipedia.org/wiki/Noon

hehe kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trosso
Hjälp jag är vampyr!
Har läst om hur man ska gå till väga om man blir vampyr. Men nu när jag gör uppdraget behöver jag 5 st Grand Soul Gems, var hittar man dessa snabbast? Och finns det någon som säljer dem? Är så drygt att vara vampyr så jag måste ha hjälp!

Det beror lite på vilken level du har + att questen har visat sig vara en aning buggig. Här är lösningen i alla fall:

Quest: A Cure for Vampirism

1. Speak to Atronius in the Arcane University in the Imperial City and ask about the Vampire Cure. He will tell you about the Count of Skingrad also being a vampire and that you might want to speak to him.
* Hmmm... I couldn't find any Atronius character at the Arcane University, but I did find this, which worked fine on the Xbox 360 version: "There are a number of ways to initiate this quest. Here is how I did it: I went to Cheydinhal's Chapel of Arkay, though any chapel should do. Talk to someone in there about a cure. They will start you on the quest. The first step in the quest is to talk to Raminus Polus about a cure. You can find him in the Arcane University located in Imperial City. He will tell you a bit about it, and refer you to Count Hassildor. You can find him in Skingrad. Talk to his steward, then eventually he will talk to you."

1. Speaking to the Count continues the quest. The Count will tell you about a witch who is the last of her kind. Legend has it they were able to cure Vampirism. He will also tell you where to find this witch.
2. Once you have spoken to the witch, she will ask for 5 empty Grand Soul Gems before she will help you. The soul gems may be purchased from certain members in the mages guilds. Felen in Anvil; Ardaline in Bravil; Selena in Burma; Eilonwy in Chedenhal; Angalmo in Chorrol; and Alves in Leyawiin. You can of course also try to steal them from various display cases located around in the various guilds.
3. On returning to the witch, she will require the following items from you: Two Bloodgrass shoots, six cloves of Garlic, five Nightshade leaves, the blood of an Argonian and the ashes of a powerful vampire.
* Two Bloodgrass: This is the tall red grass you see everywhere in Oblivion, so is easy to find. "The Main Ingredient" in the Imperial City sells them too.
* Six cloves of Garlic: Many homes have these lying around on the dinner table or stacked somewhere else. Try some homes in Skingrad.
* Five Nightshade leaves: You can find some southwest of Skingrad. You can also find some at "The Main Ingredient" in the Imperial City.
* Blood of an Argonian: You can get this from any Argonian (lizard people). Just stab one of them once with the special dagger you get from the witch and hope he doesn't report you. If you don't want a bounty: There is an Argonian at a Deadric Shrine on the south bank of the Silverfish River. (Where the letter R in "Silverfish River" is on your map). He is frozen and can't fight back thus you can stab without consequence.
* Ashes of a powerful vampire: This 'powerful' vampire's name is Hindaril. Ask the witch about it and she will mark his location on your map. His home is a nesting ground for vampires but they die easily (especially with fire spells). If you still have trouble you could wait until you're in the fourth and final stage of being vampire and slaughter them like lambs.

Bug 1
Apparently there is a bug which may occur if you hand in the items in the wrong order which prevents you from completing the quest.
Your options then would be to reload a previous game or to type "set MS40.cureready to 1" into the console after you have given the ingredients to the witch. This will cause a new topic to appear and allows you to complete the quest properly.
Just hand in the items in the order I named them and this shouldn't happen.

Bug 2
If you give the witch the last ingredient and the order to brew to potion at 11 p.m., she will never return from the basement so you can’t get the potion from her.
To solve this problem either load an previous savegame and talk to her at a different time or type the following commands into the console (not at 11 p.m. or the bug will occur again!) and wait 24 hours:
"set MS40.currentday to GameDay"
"set MS40.currenthour to GameHour"
"set MS40.cureready to 3"

After you get them all and give them to the witch, she will give you two potions, one for you and one for the count's wife. Giving this to the count will earn you some gold.

* I discovered a bug here: after he gives you some gold as reward (the actual amount depends on the characters level, see the table below), mention reward to him again and he'll give you the same amount again. You can do this repeatedly. I thought there may be a limit but there isn't unless its more than 200,000 gold.

Level Reward
1-4 250
5-9 500
10-14 1000
15-19 2500
20-24 5000
25-29 7500
30+ 10000

Skulle du ledsna så skriv "Player.additem 977e4 1".

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på att vara vampyr nu då? man får ju feta bonusar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain

Vad ska man med dom bonusarna till när spelet är pisslätt annars?

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
Hur löste du det? Jag har samma problem i Umbra-uppdraget.

Som jag tidigare skrev i min "EDIT" så löste jag problemet med hjälp av ett tempel.
En kort bön och mina problem var ett minne blott.

Ursäkta det sena svaret. Sweclockers har en tendens att bråka med mig vid ombyggnationen.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Citat:

Man ser förjävlig ut:p

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Vad ska man med dom bonusarna till när spelet är pisslätt annars?

Man kan ju alltid öka svårighetsgraden. Men det enda bra med vampyr egentligen är nattsynen med lifedetect. Starkare blir man hela tiden i spelet annars endå och osynlighet kan man lätt köpa nånstans.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jo det är lite synd att man ser ut som en pensionär Men dra på en fet hjälm så syns det inte så mkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg

Jag gillar dessa bäst av de jag provat:

"Unlimited ring and amulets"
"Katanas" (Daerdric Katana...mums)
"Merchants more money"
"Ultimate house"
"Better water"

Mvh

kan du länka var du hittade dem?

Permalänk
Medlem

jag har en fråga. vilken armor och vapen jag ska ha.
antingen dwarven eller silver longsword och antingen shrouded armor eller valor (minns inte hela namnet). dwarwen svärdet o valor armorn fick man när man blev grand champion och shrouded armor fick man jag tror det va när man gick med i dark brotherhood. silver svärdet fick man när man dödade en korrupt vakt som hindrade en från att ta en låda med pengar utanför burma staden. min karaktär är en bretonkvinna med enhandssvärd och sköld utan några magier direkt om det kan hjälpa er. jag är ganska ny på detta då jag körde det för första gången för runt 1 vecka sen.

Visa signatur

:)

Permalänk

Vart laddar ni ner era moddar? Jag får inte nedladdningen på tessource att funka.

De moddar jag tänkte ladda ner är:
Osucro's Oblivion Overhaul eller
Sagerbliv's Creature Balance
Jarrod's texture replacements
Shaja's landscape LOD replacements
och Bluesteel's Landscape normal map fix

Det är de jag har tänkt fixa än så länge i alla fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
jag har en fråga. vilken armor och vapen jag ska ha.
antingen dwarven eller silver longsword och antingen shrouded armor eller valor (minns inte hela namnet). dwarwen svärdet o valor armorn fick man när man blev grand champion och shrouded armor fick man jag tror det va när man gick med i dark brotherhood. silver svärdet fick man när man dödade en korrupt vakt som hindrade en från att ta en låda med pengar utanför burma staden. min karaktär är en bretonkvinna med enhandssvärd och sköld utan några magier direkt om det kan hjälpa er. jag är ganska ny på detta då jag körde det för första gången för runt 1 vecka sen.

Det beror på vilka skills du valt, har du valt Light armor så skall du se till att använda en light armor, har du valt Heavy armor så skall du använda Heavy rustningar, du ser vilken sort det är genom att låta muspekaren vila på objektet i inventoryt

Sedan ser du ju också hur mycket prylarna ger i skada (liten knivsymbol) och skyddar (liten sköldsymbol) och väger (liten fjädersymbol) i ditt inventory. Välj sedan det som har högst värden (utom på vikt då...)

Kom bara ihåg att silvervapen kan skada spöken, vilket inte Dwarwen kan.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

jag kör heavy armor, vilket båda är. silversvärdet gör bara 1 mindre i skada men väger typ 7-8 mindre. gör det verkligen ngn skillnad i attackspeed på så lite eller?

en annan fråga. om man ska köpa ett hus hade jag tänkt att ta de billigaste då för 2000 som jag har för mig att man kunde köpa i anvil, eller den staden rakt söder om imperial city. vem ska man gå till om man vill köpa huset? kommer det upp en sån markering på kartan så man kan köra fast travel direkt till sitt hus? för annars är de ju jobbigt att behöva gå från närmsta gaten. om man förvarar en massa saker i huset, finns de en chans att det kan komma folk och sno saker eller är inte datorn riktigt så smart? sakerna försvinner aldrig om man lägger dom tillexempel i ett skåp?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag kör heavy armor, vilket båda är. silversvärdet gör bara 1 mindre i skada men väger typ 7-8 mindre. gör det verkligen ngn skillnad i attackspeed på så lite eller?

en annan fråga. om man ska köpa ett hus hade jag tänkt att ta de billigaste då för 2000 som jag har för mig att man kunde köpa i anvil, eller den staden rakt söder om imperial city. vem ska man gå till om man vill köpa huset? kommer det upp en sån markering på kartan så man kan köra fast travel direkt till sitt hus? för annars är de ju jobbigt att behöva gå från närmsta gaten. om man förvarar en massa saker i huset, finns de en chans att det kan komma folk och sno saker eller är inte datorn riktigt så smart? sakerna försvinner aldrig om man lägger dom tillexempel i ett skåp?

Skillnaden i attackspeed har bara med storleken på vapnet att göra, dolkar är snabbast, sedan kommer kortsvärd osv...

Huset i Anvil Kostar 5000 guld och köps av en snubbe på det lokala värdshuset... Det är en quest inblandad för att få huset i bra skick sedan, men då är det en riktigt nice lya.

Det för 2000 (ett litet skjul) ligger i Imperial city waterfront och köps av en kvinna i Market district.

Sakerna försvinner aldrig om du förvarar dom i ett hus som du äger.
Det finns ingen fast travel (om du inte laddar ned en mod), direkt till huset utan du får gå från main gaten.

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

ok. värt o köpa de huset man kan få fint eller de billiga? jag fick för mig att de billiga inte va i waterfront utan ngn annan stad.

var kan man tanka den modden så att de kommeren sån fast travel punkt på huset man har?

men vem lite mera exakt är det man ska snacka med i market district för att köpa huset? var ligger värdshuset i anvil?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ok. värt o köpa de huset man kan få fint eller de billiga? jag fick för mig att de billiga inte va i waterfront utan ngn annan stad.

var kan man tanka den modden så att de kommeren sån fast travel punkt på huset man har?

men vem lite mera exakt är det man ska snacka med i market district för att köpa huset? var ligger värdshuset i anvil?

Hmm, sitter på jobbet så jag har inte tillgång till spelet just nu och minnet är inte var det en gång var...

Men vi gör ett försök: Modden tror jag finns på http://www.tessource.net

Anvil är en ganska liten stad så det borde inte ta SÅ lång tid att hitta värdshuset... Om du står vid Main Gaten så är det ett av husen till höger om dig, Det heter the Count's Arms om jag minns rätt, personen du skall snacka med heter Velwyn Benirus.

Angående huset i Imperial city så skall du snacka med Vinicia Melisseaia i "Office of Imperial Commerce"

EDIT: Om du behöver mer hjälp så finns det ganska mycket tips på den här sidan: http://chorrol.com/

Visa signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen sid. jag hittade inte den modden du menade men det gör inte så speciellt mkt då det inte är långt att gå till mitt hus från närmsta fast travel porten i staden. men den sidan va riktigt bra. ruskigt många moddar så man kan så snyggare kläder på karaktären, snyggare ansike, vapen osvosv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det någon annan tråd här på SweC som har mer än 7300 inlägg?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei

http://www.sweclockers.se/forum/showthread.php?s=&threadid=43...

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei

Det finns ju WOWs gamla tråd som har 22895
och sen BF2 som har 9207 inlägg
Och sen kommer Oblivion tråden

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Åfan. Ja, det är klart.

Orka WoW. Orka MMO i över huvudtaget. Det händer så mycket det här året så att jag inte har tid med ett spel, jag måste spela alla. Muhahahah!

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk

Jag hållt på och harvat i Arenan ett bra tag nu och ska äntligen få möta The Grand Champion. Har ni några tips om hur jag ska ta honom?

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essential.Night
Jag hållt på och harvat i Arenan ett bra tag nu och ska äntligen få möta The Grand Champion. Har ni några tips om hur jag ska ta honom?

Tja du kan ju göra den där questen åt honom, då blir han helt knäckt.

Permalänk
Citat:

Tja du kan ju göra den där questen åt honom, då blir han helt knäckt.

Jo, men jag vill faktiskt slåss mot han

Jag måste kanske fixa en asgrym rustning först...

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
kan du länka var du hittade dem?

Hmm.. inte tillåtet på detta forum att länka dit, tror jag...
Du kan få en ledtråd: "Jack Sparrows hemma"..

Hittar du dit mha det så rekommenderar jag "Mod collection v6".

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essential.Night
Jo, men jag vill faktiskt slåss mot han

Jag måste kanske fixa en asgrym rustning först...

du kommer behöva köra med de som du får på arenan där annars så klagar han på dig och du får inte gå upp. dessutom är han faktiskt inte alls svårare än ngn annan champion du lirat mot. jag tycker det va mkt lättare att ta honom än de man körde innan med de 3 fångarna från fängelset för dom stunnade en hela tiden. dom kommer inte ha några problem, men köp kanske en potion innan som reserv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Arenan var ju skitlätt, som resten av spelet.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sobe
Arenan var ju skitlätt, som resten av spelet.

Man kan ju alltid öka svårighetsgraden, som sagt.