Permalänk
Medlem

Ett tag sedan man skrev i BF2 tråden (den gamla) men jag börjar bli riktigt förbannad nu och måste få ut mina aggressioner

Senaste patchen har pajjat browsern i spelet och gör att spelet avslutas efter ett tag och man hamnar på skrivbordet! Så iriterrande! De lägger till fler buggar för varje patch ju! Har fan spelat BF2 i nästan 500 timmar nu och lirar det nästan dagligen sedan det släppts. Hur kan de förstöra spelet så här!!!

Nu klagar jag inte på att AA är meningslös igen när helikoptrar tål fler än två missiler eller att det finns flygande fordon eller att missilerna FORTFARANDE går ingenom bilar/APC:s och stridsvagnar utan på att det är inte längre spelbart då spelet avslutas! Och nej det är inte fel på min dator, varken temps eller drivsar. DICE har i mina ögon sjunkit ordentligt då de tillåter såna här kassa patchar! EA:s fel ju men DICE borde fan bry sig också!

Angående servrar. Spela på datorbutikens 64-spelar servrar. Där kan man fortfarande spawna hos squadleader även efter man har dött. Dessutom är det bra spelare där och ganska jämna lag. Bra servrar helt enkelt.

Permalänk
Hedersmedlem

Fick starta spelet 3 gånger i dag innan jag kunde spela så visst har det gått snett.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Säger det en gång till. Alla ni som har problem med t.ex crach to desktop samt ingame browstern, uppdatera PUNKBUSTER. Det löste alla mina problem iaf.

http://www.evenbalance.com/index.php?page=support-bf2.php

Säger jag bara igen

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Hehe :)... Jag har däremot inte upplevt något dåligt med Battlefield2 hittils, förutom att man kan skjuta jäkligt långt med ett maskingevär så som om det vore en sniper, och man träffar utan några som helst problem

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Säger jag bara igen

Oj det hade man missat. Tack ;). Hoppas bara det funkar hehe

Permalänk
Medlem

läste någonstans , (minns inte var) att de kanske skulle göra en rollback , med patchen ? är det sant ?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att den där uppdateringen av PB har hjälpt speciellt mycket. Crash to desktop inträffar hela tiden nu, trots en ominstallation. Blir så j*vla trött på det här.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

man ska bara uppdatera PB om den inte uppdaterar automatiskt när man installerar nån patch, gör ju ingen skillnad att uppdatera PB när man har senaste uppdateringen.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om många av er känner igen detta, men har ni upplevt fler connection problems in-game, crash to desktop och login error än tidigare?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
Jag vet inte om många av er känner igen detta, men har ni upplevt fler connection problems in-game, crash to desktop och login error än tidigare?

Hej. Kan bara hålla med att efter 1.3 har jag fått massor av "connection problems in-game"

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyro2
Hej. Kan bara hålla med att efter 1.3 har jag fått massor av "connection problems in-game"

me 3, annars tycker jag 1.3 är helt okej

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Angående servrar. Spela på datorbutikens 64-spelar servrar. Där kan man fortfarande spawna hos squadleader även efter man har dött. Dessutom är det bra spelare där och ganska jämna lag. Bra servrar helt enkelt.

Spleade på Karkand Only igår, och där kunde man inte göra så vad jag märkte... kan du förklara lite mer

Ang fel på anslutningen så, jo... det har man ju fått erfara extra mycket efter senaste patchen. Eller att man kollar hur många som spelar på en server, går sen in och upptäcker att man är själv... skitkul.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Hur är det med force feed back i detta spel? Har en joystick med det men har ingen ffb :/ . Har varit så att jag fått installera om drivarna för min ratt (samma märke saitek) ett par gånger för att få igång det i t.ex. GTR. Kan det vara samma sak här? Att det bara är drivarna som strular. För Martin17 här på forumet vet inte äns om han har FFB

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Jag säger som många andra: Fy fan vad buggigt det har blivit efter 1.3. Har nu spenderat närmare 15 minuter på att ens försöka börja spela. Varje gång åker jag ut till Windows. Helt obegripligt att de kan släppa en patch som ger så många så stora problem. Obegripligt! Det måste vara någon eller några nyckelpersoner som helt saknar kompetens, för jag har nog aldrig förrut varit med om så mycket problem efter en patch.

Permalänk
Medlem

Tjena,

Ville bara informera er om att det i många fall är servern som orsakar "connection error", det betyder helt enkelt att servern har kraschat. Och med den senaste patchen så har frekvensen av krascher ökat markant, nånting är helt galet och vissa serverproviders har rapporterat 50 kraschar per dag och server.

Vi kan bara hoppas på att EA/DICE släpper en uppdatering snart som adresserar de värsta problemen. Det sista jag sett är att Colin Clark lovat oss ett officiellt uttalande, "snart".

Mvh,
Martin "weird" Danielson
Serveransvarig på Bredbandsbolagets Spelarenan.se

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Jag säger som många andra: Fy fan vad buggigt det har blivit efter 1.3. Har nu spenderat närmare 15 minuter på att ens försöka börja spela. Varje gång åker jag ut till Windows. Helt obegripligt att de kan släppa en patch som ger så många så stora problem. Obegripligt! Det måste vara någon eller några nyckelpersoner som helt saknar kompetens, för jag har nog aldrig förrut varit med om så mycket problem efter en patch.

Ja de e ju fan sjuka i huvet!!!!

fick även massa medaljer som jag inte förtjäna.. fick veteran knife o transport helt plötsligt = )

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoXon2
Ja de e ju fan sjuka i huvet!!!!

fick även massa medaljer som jag inte förtjäna.. fick veteran knife o transport helt plötsligt = )

ja för dom har ändrat hela stats systemet jao.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Tjena,

Ville bara informera er om att det i många fall är servern som orsakar "connection error", det betyder helt enkelt att servern har kraschat. Och med den senaste patchen så har frekvensen av krascher ökat markant, nånting är helt galet och vissa serverproviders har rapporterat 50 kraschar per dag och server.

Vi kan bara hoppas på att EA/DICE släpper en uppdatering snart som adresserar de värsta problemen. Det sista jag sett är att Colin Clark lovat oss ett officiellt uttalande, "snart".

Mvh,
Martin "weird" Danielson
Serveransvarig på Bredbandsbolagets Spelarenan.se

Intressant, låter lovande. Hoppas "snart" innebär inom en månads tid. För själv pallar jag snart inte mer.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

jag installera om bf2 och 1.22 inga problem längre.
Får köra på de men sämre servers ett tag... bättre de i alla fall...

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Medlem

Hej. Är det någon fler som får "crash to desktop" när ni försöker spela BF2 Special Forces med 1.3? Inte en enda gång under kvällen har jag lyckats att komma in på en server.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Jag lirar Bf2 med patch 1.3 utan problem, kan inte förstå att det finns så mycke problem med den här patchen.
Annars låste jag upp mitt första vapen idag tog G3A3 om den heter så :S alltså assault geväret. När kan man låsa upp de "nya" vapnen som tillkommit? Måste man ha högre rang eller?

Mvh// Patrik

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Jag lirar Bf2 med patch 1.3 utan problem, kan inte förstå att det finns så mycke problem med den här patchen.
Annars låste jag upp mitt första vapen idag tog G3A3 om den heter så :S alltså assault geväret. När kan man låsa upp de "nya" vapnen som tillkommit? Måste man ha högre rang eller?

Mvh// Patrik

Eftersom du låste upp första vapnet idag kan du ju inte ha spelat särskilt mycket...
Trist när folk som påstår sig inte ha problem, tror att vi som har problem gör nåt fel.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Eftersom du låste upp första vapnet idag kan du ju inte ha spelat särskilt mycket...
Trist när folk som påstår sig inte ha problem, tror att vi som har problem gör nåt fel.

Jag köpte ju först spelet på söndag och har spelat lite smått i dagarna samt att jag var bortrest på tisdag.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Jag köpte ju först spelet på söndag och har spelat lite smått i dagarna samt att jag var bortrest på tisdag.

Det var inte dig jag menade när jag skrev det sista

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

okok..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

efter att jag ringde till BBB och bad dem ta bort ping filtret så har allt fungerat super bra!!

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyro2
Hej. Är det någon fler som får "crash to desktop" när ni försöker spela BF2 Special Forces med 1.3? Inte en enda gång under kvällen har jag lyckats att komma in på en server.

Tog mig tre gånger innan jag kom in utan att det crashade så det kan fungera ibland.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
efter att jag ringde till BBB och bad dem ta bort ping filtret så har allt fungerat super bra!!

Hrrm..Vad är ping filter?
Min kompis sitter på 512kbits adsl lina medan jag sitter på trådlös 1024kbit
och han har lägre ping än jag..Vad kan det bero på?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Tog mig tre gånger innan jag kom in utan att det crashade så det kan fungera ibland.

Hej igen. Har provat ett tiotal gånger ikväll men det är banne mej omöjligt att spela BF2 Special Forces

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Hrrm..Vad är ping filter?
Min kompis sitter på 512kbits adsl lina medan jag sitter på trådlös 1024kbit
och han har lägre ping än jag..Vad kan det bero på?

Använder trådlöst.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2