Permalänk
Medlem

Vatten kylning Tips?

Hejsan, jag skapa en eller två trådar om mina gamla komponenter i datorn,
sampla över lite extra pengar och har nu beställt en ny prolle (S775 intel)
och så har jag ett 6200A 512MB DDRII....

Ska nu köpa vatten kylning för GPU, CPU och gärna nån passiv kylare till nordbryggan? (Nforce 2 utan skruvfästen)

några tipps där ute? ... gärna robust och gärna lite egen erfarenhet,
är alltså ute efter att överklocka prollen från 2.66 till ca 3.8 om inte mer (under en längre tid, datorn ska alltså rulla på dessa klocks tills komponenterna dör)

prollen är en DualCore och kanske är ganska varm?.
Grafik kortet utväcklar inte mycke värme men det är Passiv kylning och den blev lite varm när man skulle prässa ur kräm.. så nu är det en 80 fläkt fäst med 2 gummisnuddar

gärna bra tipps på kompletta paket (färdigfyllt inte nödvändigt men gärna Des vatten med)

och trevlig sommar på alla Clockare, det är igentligen nu den äckta kampen på kylning börjar

Förlåt för all felstavning. värmen tar det bästa av mig

Visa signatur

Hiper Type-R 530W | Pentium D 805 @ 3,12ghz Vappochill micro tower | Asus P5VDC-X | Western Digital 120GB | 1024MB @ 666mhz Crusial | ATI Radeon X1650Pro 256mb 600/1600mhz |

Permalänk
Medlem

bigwater kit hos komplet rekomenderar jag och block för det du behöver

Permalänk
Hjälpsam

Asetecs Waterchill med dualrad är riktigt nice. Nöjd med pris/prestanda/användavänlighet (första vatten för mig)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI