Permalänk
Medlem

förslag till plasma-TV?

jag ska köpa en plasma-TV och jag undrar vilken jag ska ha. Jag har tittat på en LG 42" PX4R med 10000:1 i kontrast som blev testvinnare i hemmabio-tidningen och så funderar jag även på en LG 42"PM1MA. Denna har 5000:1 i kontrast men den är en HD-ready TV. båda kostar lika mycket men jag undrar vilken som jag ska köra på då jag inte riktigt vet skillnaden på dem. Mycket tacksam för svar!

mvh//Robert

Permalänk

Jag vet inte mycket om Plasma-tv men du ska definitivt ha en HD-Ready.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Inaktiv

obs, inbränningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
obs, inbränningar

inbränningar existerar inte längre på nyare plasma skärmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
inbränningar existerar inte längre på nyare plasma skärmar.

Jo det gör dom, bara det att dom oftast försvinner efter någon dag eller två.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
inbränningar existerar inte längre på nyare plasma skärmar.

Jobbarkompisen har en Pioneer PDP-436XDE och på den bränner tex matchklockan från fotbolls-VM fast rätt kvickt. Det brukar ta runt 3 timmar av tvätt genom andra kanaler innan det sedan försvinner. En annan jobbarkompis har en gammal Panasonic PA-30 och den får aldrig inbränningar trots att han kör den som datorskärm.

Kikar man på skärmarna på jobbet kan man dra samma slutsatser. Pioneer får lättare inbränningar än skärmar från tex Panasonic och LG.

Jag rekommenderar LG 42PC1R. Mycket skärm för pengarna. Lika bra om inte bättre bild än den hyllade Panasonic PV60. LG har tagit bort glasrutan och ett resultat av detta, åsido från viktminskningen är att energiförbrukningen ligger på ungefär hälften av en traditionell plasma, då värmen leds ut bakåt och man slipper fläktar. Finns för runt 17k om man handlar online och runt 18-19k om man hellre handlar i butik.

Lycka till!

Visa signatur

My arms, your hearse