Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia GeForce 7300 GS Hög temerpatur

Permalänk
Medlem

Nvidia GeForce 7300 GS Hög temerpatur

Mitt grafikkort har en väldigt hög temperatur. Den brukar ligga på 83 grader. När ja spelar spel som t.ex battlefield 2 så går temperaturen upp till 105 grader.

Jag vill veta om det fungerar som det ska eller är det något fel och vad ja ska göra åt det i sånna fall.

Permalänk

har du klockat ditt grafikkort?, för det är en mkt hög temp... kontrollerat gpu fläkten?, kanske stannat.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+, geforce FX 5600 - 256 mb, 512 mb RAM - DDR400, 40 GB HDD

Permalänk
Medlem

har inte klockat det. Kanske klockat innan jag köpte det.. vet inte om det är det.. men grafikkortet är 512 mb.

Men det kan också vara så att fläkten har stannat. Kan man kolla det på ett annat sätt än att öppna datorlådan och kolla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amar
har inte klockat det. Kanske klockat innan jag köpte det.. vet inte om det är det.. men grafikkortet är 512 mb.

Men det kan också vara så att fläkten har stannat. Kan man kolla det på ett annat sätt än att öppna datorlådan och kolla.

512mb minne på ett 7300? Har jag alldrig hört talas om.

Jag tror inte att det går att kolla om fläkten snurrar på något annat sätt än att öppna chassit. Kanske ligger massa damm på flänsarna?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

ska kolla fläkten.

Men om det inte är fel på fläkten.. vad kan det vara för fel då ?

Permalänk

det står inte i fahrenheit va? (dum fråga kanske)

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+, geforce FX 5600 - 256 mb, 512 mb RAM - DDR400, 40 GB HDD

Permalänk
Medlem

fahrenheit..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amar
fahrenheit..?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fahrenheit

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

bry dej inte om de ställde en dum fråga

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+, geforce FX 5600 - 256 mb, 512 mb RAM - DDR400, 40 GB HDD

Permalänk

jag har ett lika dant kort som du har och jag ligger på runt 55 grader när jag spelar, jag har ioför sig en dual core men det ska nog inte ha med saken att göra tycker jag för den ska inte vara så hög tror jag, kolla så du har rätt inställt på nvidiakonfigurationen så du inte har den överklockad i inställningarna

Permalänk
Avstängd

det tar minne ifrån ram minnena så det blir 512...

Permalänk
Medlem

okej.. var kollar jag nvidiakonfiguratonen.

Men hur hög ska temperaturen vara i vanliga fall när ja inte göra nåt och hur hög ska den vara när jag spelar?.. hur mkt är normalt ?

Jag har även öppnat datorlådan för att kolla om gpu fläkten är igång.
När ja öppna fanns det ingen fläkt. Fläkten ska la sitta på grafikkortet?
ska det finnas fläkt på det här grafikkortet elr måste ja köpa till det själv ?