Permalänk
Medlem

Datorn startar om

Har ett stort problem som jag inte får bukt med.

Häromdagen så installerade jag ett tv kort "Hauppauge Win TV PVR 500 i datorn" .....i tron om att jag ska kunna spela in mina favoritserier på datorn :P. Sedan började krånglandet med blåskärmar och att datorn startar om sig. har provat o byta drivrutiner till allt jag har , ominstallerat WinXP MC. Jag har även bytt plats mellan mina kort i PCI slotarna. Har bytt kablar..men inget har hjälpt.

Det jag har märkt är att allt detta händer när jag ska tex in o pilla i Media center eller när jag har en schemalagd inspelning så startar den om.

Det enda jag hittar i Loggboken är att omstarten sker oftast när Media center ska hämta nästa schemalagda progrmtablån EPG.

Har hållit på i ca 3 dagar med detta utan resultat. Kan någon vänlig själ hjälpa mig ?

Mina grejer jag kör med i datorn om någon kunnig kommer på att grejerna inte passar med varandra.

AMD 64 3500+
Asus 939 A8V Deluxe
2 Gb Ram
OS: et går på 36 Gb Raptor disk
Geforce 6800 Ultra 256Mb
Audigy 2 fatality ljudkort
Hauppauge Win TV-PVR 500

Notera att alla mina program är med license som jag har köpt.

Har kontrollerat under dagen och den har startat om ca 5 gånger.

CPU:n har en värme på 46.5 grader och cpu volten är på 1.58V

Grafikkortet är 45 grader varmt.

Vet inte vart jag ska leta efter fel. Det jag hittar nu i loofilerna är att det står: Port A is up with 100 Mbps yukonvxp: efter det finns det inga registrerade loggfiler. verkar vara att det är där det startar om..

Visa signatur
Permalänk

vad har du för nätagg ?

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem

Ett Antec 480 W.

När jag kollar lite i Sisof Sandra så märker jag nu att 12 V ligger på 15.50 V
Kan detta ha nått med att göra att datorn startar om sig ?

Visa signatur