Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

PS2 emulator med bra fps (med dualcore) snart här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
men det kanske är mer intressant att få rätt proportion på bilden?

Självklart jo, men Ratchet 3 kunde man köra i WS så det är inga problem. Problemet var väl att den inte kom längre än till R&C3 loggan pluppar upp på menyn. Sen loopades den hela tiden.

Aja. Får vänta till nästa build.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Hur gör man när man ska starta ifrån en iso sen då?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Grand Turismo spelen funkar?

Permalänk
Medlem

Om jag bara hittar ett bra CD/DVD plugin, så jag slipper göra ISO av alla soelen, så ska jag rpova Gran Turismo 4 och Star Ocean 3.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Nu har nästa version utav emulatorn släppts nämligen version 0.9.2.

Nu ska bl a Final Fantasy X fungera smärtfritt för dom flästa regionerna.
Tillsammans med denna release har man också släppt en ny version utav grafikpluginnet zeroGS som ska ge yttligare kraft åt personer med dubbelkärniga processorer.

Självklart fungerar nu en massa andra spel för utom Final Fantasy X också bättre med denna version.

Jag har personligen inte hunnit testa den nya versionen ännu men kommer troligen att göra det under morgondagen och kommer då att skriva hur mina spel fungerar med emulatorn.

Ni kan läsa mera på hemsidan och även ladda ner emulatorn därifrån:
http://www.pcsx2.net/

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Verkar vara riktigt najs med denna emulator men har en fråga innan jag laddar ner den, använder man sig av ps2 skivor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liraren
Verkar vara riktigt najs med denna emulator men har en fråga innan jag laddar ner den, finns det någon bra hemsida där jag kan ladda ner spel till den, eller använder man sig av ps2 skivor, dvs att jag kan ladda ner spelen som iso filer och sedan använda i emulatorn?

svar ja... men några länkar tänker jag inte ge
regelbrott

snälla få inte denna tråd låst!

Permalänk

Hade varit fräsigt att lira alla PS2 spel på datorskärmen eftersom min skärm är större än min TV för tillfället. Kanske bara är jag som inte har läst tillräckligt noga på sidan, men jag hittade inga systemkrav förutom på grafikkortet. Och forumet är ju nere, så jag vill bara veta om det kommer funka bra på datorn i signaturen.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

jag tror tyvärr att du kommer få det lite knepigt
men testa kan du ju

Permalänk

Ska testa att dra igång FFX efter skolan imorgon, vågar inte riskera att väcka mamma om jag hämtar skivan nu. ;P

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Ska testa att dra igång FFX efter skolan imorgon, vågar inte riskera att väcka mamma om jag hämtar skivan nu. ;P

Om du ska spela med hårdvaran du har i signaturen så räkna med att det kommer gå slött. Jag har ett liknande system och testade nyss med min FFX skiva.

Dualcore är nästan ett måste för PS2-emulering verkar det som.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Äsch, det var ju inte bra. Då kanske det är lika bra att spara ihop till en ny TV istället.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

detta va ju guld
Blire att ta med FFX sen då man åker hem över julen, tv apparaterna här går de inte att använda scart på (hotell tv)

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga: Vad för sorts emulator är det? Är det en sådan som man måste tanka roms till? (Warez!!) Eller är det så att den emulerar så att man kan köra spelen med orignalskivan i datorn?

EDIT

Läste precis svaret på hemsidan

Permalänk
Medlem

Tänkte prova Ratchet And Clank sen. Återkommer med hur det går

Sjukt kasst program. Jag aktiverar BIOS och allting sen får jag felmeddelande och om jag vill skicka felrapport. Helt värdelöst!

EDIT: Fick igång det nu. Provade Ratchet And Clank Up Your Arsenal. Kom inte förbi introt. Det bara hängde sig.

helt Värdelöst program!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Tänkte prova Ratchet And Clank sen. Återkommer med hur det går

Sjukt kasst program. Jag aktiverar BIOS och allting sen får jag felmeddelande och om jag vill skicka felrapport. Helt värdelöst!

EDIT: Fick igång det nu. Provade Ratchet And Clank Up Your Arsenal. Kom inte förbi introt. Det bara hängde sig.

helt Värdelöst program!

Kalla det värdelöst låter väl lite som förhastaade slutsatser..
Är du verkligen säker på att du kan konfigurera programmet riktigt?

...

Permalänk
Medlem

Passade på att ladda ner spelet, orkade inte vänta. Och nej säger inte vart för detta e olagligt, men jag har ju Både FFX och FFX-2 så borde jag få ta ett ex.
Frågorna:
Vilket grafik pluggin ska man ta? den som kommer först laggar allt piss.
Andra fungerar perfekt men de blir segt när alla karaktärer syns i början.
Visst har ej dual core men borde fungera någolunda tycker jag xD
Men snyggt e det.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Någon som vet om FF 12 fungerar med denna emulator? Har inte PS2 på studerande orten så man kanske skulle kunna lira på datorn istället.
Fungerar Xbox 360 kontrollen med denna emulator?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 12 funkar inte helt utan krachar i spelet (man kan tydligen spela en del)...

Ang Xbox 360 kontrollen så har jag ingen aning men funkar den till PC så borde det inte vara några problem...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Final Fantasy 12 funkar inte helt utan krachar i spelet (man kan tydligen spela en del)...

Ang Xbox 360 kontrollen så har jag ingen aning men funkar den till PC så borde det inte vara några problem...

Ok, tack för svaret.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Jag har installerat det här nu och sen när jag skulle lira så kom det hära upp vad är fel ?

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk

måste man ha nått specifikt när det gäller hårdvaran i datorn eller kan man köra med en dator med någolunda bra specs?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malteman

Jag har installerat det här nu och sen när jag skulle lira så kom det hära upp vad är fel ?

Jag tror inte den här emulatorn stöds i Vista ännu...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
måste man ha nått specifikt när det gäller hårdvaran i datorn eller kan man köra med en dator med någolunda bra specs?

Dubbla kärnor på processorn är att föredra och även ett hyffsat grafikkort om man vill att det ska flyta på bra...

Sen varierar fps:en beroende på spel också...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Dubbla kärnor på processorn är att föredra och även ett hyffsat grafikkort om man vill att det ska flyta på bra...

Sen varierar fps:en beroende på spel också...

jahopp,då behöver ej jag ladda hem med andra ord=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Lite kul att man behöver dual core och ett monster grafikkort för att spela spel som flyter på ett, vadå geforce 2?

^^

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

oh shit va ballt!
någon som har provat metal gear solid 3, funkar det?

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malteman
Jag har installerat det här nu och sen när jag skulle lira så kom det hära upp vad är fel ?

http://www.hyphen.se/dcfc/hmm.png

Du behöver rippa din PS2'as bios, emulatorn kräver den. Precis som felmedelandet står för.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

PS2 är kraftfullare än de flesta datorer alltså (skoja bara..)

Permalänk
Medlem

Var ju tvungen att testa på min bärbara.
Allt e frid o fröjd till första filmen i ffx, den flimmrar.
Ingenting syns, men musiken kommer fram och även en fin fps på 48.
Men varför syns inte filmen
Kanske ska testa FFX-2, där e det ju en intro film som e så grym ^^
Filmen i FFX-2 fungerar inte heller normalt, syns gör det.
Men det blir ränder eller hur man kan säga.

Blir ledsen

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk

kan nån förklara lite snabbt hur man fixar det här med BIOS?verkar vara det enda som hindrar en från att spela nu...nått man måste ladda hem?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer