Permalänk
Relik 📜

Jag saknar EVE ibland.

Ville bara säga det ^^

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Aah idag har det gått fint, har ökat min totala rikedom med nästan 200%

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Aah idag har det gått fint, har ökat min totala rikedom med nästan 200%

Från 10 mil till 20 mil?

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Från 10 mil till 20 mil?

Det hade bara varit en ökning med 100%

Själv har jag bara 8,5 miljoner

Permalänk
Medlem

Har ju inte ens så mycket Efter halva trial tiden (igår) slutade jag på nästan 5M jämfört med 1.7M dagen innan

Permalänk
Medlem

jag kom på ett sätt att bli av med pengar... man köper en raven för 100m, o sen moduler för ytterligare 100... o sedan ser man till att få det sprängt

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Har ju inte ens så mycket Efter halva trial tiden (igår) slutade jag på nästan 5M jämfört med 1.7M dagen innan

Okej, du har mindre pengar än mig, men du tjänar mer Vad gör du för att få in pengar? Själv har jag börjat köra kill missions hos en level2-agent. Iofs hade jag nog tjänat mer om jag spelat mer.. nu går jag in någon enstaka gång i veckan och gör ett uppdrag.

Permalänk
Medlem

Själv försöker man grinda genom agenter så man kan få lite roliga missions i slutändan. Tjänar dock skit på det

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Avstängd

Jag grindar mest agenter för att få nått fint offer i slutändan.. Har typ 10k loyality points med en agent nu men jag får fortfarande bara skit. Typ 100 mining crystals i utbyte mot hundrafem miljarder ISK. Jag väntar bara på att en slöfock i min corp ska flytta lite skit till stället jag har min Apocalypse så jag kan börja tjäna pengar på riktigt..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det blir med alla BM's efter nästkommande patch? Kommer ju ta år att kopiera

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

tror att det kommer ordna sig med tiden... de måste bara komma på något nytt sätt att handskas med alla miljoner bm´s som folk har.

Permalänk
Medlem

Iofs sant, ofantlig mängd information, men samtidigt är det välbehövligt

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Hoppla... sitter och tjänar i runda slängar 27 mille om dan.
Om allt klaffar så kommer man att få in runt 150 mill i slutet av veckan.
*happy happy happy*

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Okej, du har mindre pengar än mig, men du tjänar mer Vad gör du för att få in pengar? Själv har jag börjat köra kill missions hos en level2-agent. Iofs hade jag nog tjänat mer om jag spelat mer.. nu går jag in någon enstaka gång i veckan och gör ett uppdrag.

Gör ungefär likadant, fast jag spelar lite mer än någon gång i veckan. Att jag fick in så pass mycket berodde helt enkelt på att jag spelade rätt mycket, hade tur med vilka uppdrag jag fick plus att looten gav en hel del

Smokerdave och RedEyeJoe:

Spelat länge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Man kommer kunna flyga ner på planeter snart. Dom håller på och fixar det. Vet inte riktigt när dom kommer implementera det dock. Gå ur skeppet tror jag inte man kommer kunna göra nånsin.

Snart är nog en ganska grov överdrift - Det är väl ett mål någonstanns långt fram i tiden. Jag hoppas verkligen att dom ser till att fixa allting annat så att det fungerar innan de ens lägger ner någon tanke-energi på något sådant, som i min mening skulle vara en väldigt grov expansion och även i min mening fullt onödig - visst det skulle vara häftigt, men det finns så mycket annat de kan göra som antagligen är mindre jobbigt att programera och få att fungera bra.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Spelat länge?

Njäe.. Snart 4-5 månader typ. Känner mig fortfarande ny :/ Men snart hoppas jag som sagt få ut skit till mitt battleship så jag kan tjäna lite riktiga pengar.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
tror att det kommer ordna sig med tiden... de måste bara komma på något nytt sätt att handskas med alla miljoner bm´s som folk har.

Själv tycker jag dom kan köra på som dom ska göra nu efter patchen (det vill säga att man bara kan kopiera fem bookmarks i taget för att minska på "bookmarkkopierande-framkallat lagg"), men samtidigt lägga till en funktion så man kan hoppa direkt på gates utan att behöva bookmarks överhuvudtaget.

Alla som åker omkring ute i 0.0 färdas ju med bookmarks nu endå och det finns medel för att motverka instajumping som funkar alldeles utmärkt (warpdisruption och interdictor-bubblor).

För att inte påverka tiden det tar att åka med autopilot på så kan man göra så att autopiloten aldrig hoppar direkt på gaten utan warpar in på 15km som i nuläget. Något som skulle kunna förklaras genom att skeppets autopilot inte kan navigera lika bra/säkert som den manuella styrningen.

Känns ju bara löjligt att behöva sitta och kopiera mängder med bookmarks för att "lura systemet" om man vill kunna instahoppa.

Visa signatur

Ungos

Permalänk

Spelat sen slutet av Januari. Har haft grymt med oflyt vad det gäller val av corps så jag har inte kunnat utnyttja de mining/industry skills man har till max.
Problemet idag är att många av de ovanligare ore sorter rasat i pris medans de vanliga stigit som fen. Antar att alla med en t1 bpo börjat producera som galningar...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Keeper of the Bamse

Släng iväg ett Evemail till "Durham Elysion", RedEyeJoe, jag har ett erbjudande.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni hade ju spelat ett tag iaf, inte jättelänge men bra mycket längre än mig Kan tänka mig att ni fortfarande har en bit kvar till en titan dock

Permalänk

hmm ja det är lång väg kvar till en titan för alla som inte spelat sen 2003 (eller för de som enbart fokuserat på det målet).
det krävs oxå enorma summor isk för att köpa skillboks för att kunna flyga skorven.

sedan kvarstår problemet att få tag i en titan att flyga... de är inte enkla att producera och det krävs ett stort antal personer att kunna genomföra det.

än så länge finns det lite lösa rykten hit och dit om att vissa alliancer äger/bygger/har haft en titan...
finns lite bilder här och där på skeppen och de är otroligt stora och är mer som en flygande POS/outpost/station.

Permalänk
Medlem

Tjänar 10mil i timmen genom att ratta i en Thorax i 0.0. Har tagit en Domination General värd 4.7 miljoner med min thorax, det var asgrymt

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

det må jag säga... en så pass stor råtta i en thorax det är inte illa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Tjänar 10mil i timmen genom att ratta i en Thorax i 0.0. Har tagit en Domination General värd 4.7 miljoner med min thorax, det var asgrymt

Kan inte ens klara ett lvl 3 killmission med min main så det är ingen mening att jag ens försöker det...
Min alt dock flyger en Raven så jag får det bästa ur två världar...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk

vad har folk för ingame name på sin main?
själv är jag behedwin
känner till några, men många här är okända typer.

Permalänk
Avstängd

Jag heter iTrip ingame om någon vill ha en het stund

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Hammarn2 här, om någon mot förmodan vill nåt

Permalänk

Hinata Hyuga
Bara att hojta till om ni vill nånting

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk

Har en char med spelets charmigaste namn: Gurgelfnutt

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Cory Amash

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240