Att bli fäst vid datorprodukter

Permalänk
Melding Plague

Att bli fäst vid datorprodukter

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känner igen det där, men för mig är tangentbordet viktigare än musen.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Hedersmedlem

Själv har jag inga problem att både byta ut mus och tangentbord. Men det kan ju vara så att jag inte hittat de rätta produkterna för mig än?

Permalänk
Inaktiv

Jag har haft ett tangentbord som har gett mig ungefär samma känsla och har hängt med länge. Det är ett HappyHacking med USB-asnlutning, texten har börjat försvinna på knapparna men känslan är kvar.

Bra skrivet!

Permalänk
Medlem

Loggitecci

Jag är asanöjd med min mx 510!
Har haft den ungefär lika länge som du har haft din IE3.0!
Jag är bara så fäst vid min MX den sitter som gjuten, skulle aldrig få för mig att byta till något annat heller.
Så jag förstår dig!

Visa signatur

P182 | Asus Z170-A | i7 6700k | R9 290X | 2x8GB Corsair 2400MHz Cl14 | Intel 750 400MB | TBs of diskstorage

Permalänk
Medlem

mm samma här, jag skulle alldrig nånsin tänka mig att byta ut min mx518 mot något annat. logitech äger

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

haft 2st IE3.0, bägge gick sönder inom loppet av 1 månad. (Sidoknapparna "lossnade" och V/H-musknapp glappade). Hade min mx500 i 1½ år, utan problem, nu är det dock en Mx1000 som används. Men det är sant: man blir väldigt fast vid möss/tangentbord

Visa signatur

- * Pentium Quad-Core * Corsair 2x2048 Mem * ATI HD4870 * -

Permalänk

jag kan inte sitta vid andra tangentbord o möss än den jag har..

stolt ägaren av en salig blandning.. det enda Compaq har gjort bra är deras tangentbord sen en väl nöten mus från Dexxa som börjar tappa förg och paddarna..

plus en 17tums ctr skärm från IBM och en 19 från Dell och ett noname chassi

vad mer kan man blanda in?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag skulle inte byta ut min 3.0 mot något annat. Har precis lyckats fixa så jag har en 3.0a på jobbet. Kan inte använda någon annan. Har kört dom sedan första versionen kom ut.

Permalänk
Medlem

Ökade verkligen friktionen när du fick på nya skates?

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Har samma känsla med min MX500

<3

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Jag skiter i tangentbordet, bara alla viktiga tangenter funkar musen däremot...
Diamondback med steelpad 4d is the shit!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Håller med om tangentbordet. Har ett beige Key Tronic Ergoforce, men skulle förtvivlat gärna byta till ett svart om inte Key Tronic slutat med tangentbord för den europeiska marknaden.

Nån som har ett till salu?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Håller med om tangentbordet. Har ett beige Key Tronic Ergoforce, men skulle förtvivlat gärna byta till ett svart om inte Key Tronic slutat med tangentbord för den europeiska marknaden.

Nån som har ett till salu?

Jag har bunkrat upp med tre stycken Keytronic KT2001 ErgoPro ifall mitt nuvarande skulle gå sönder- och dem säljer jag inte för min själ!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Klockrent!

För en tid sedan trodde jag att jag hade tappat bort min Intellimouse 3.0 och gick därför och köpte en ny. Det spelar egentligen ingen roll vilken den nya musen var, utan det som märktes var hur otroligt van/fäst jag hade blivit vid min gamla mus.

Som följd till musbytet försvann "aimen" totalt i CS och jag började missa ikoner i Windows. Det dröjde inte länge innan jag började längta tillbaka till min gamla mus.

Och nu har jag hittat den! Den ligger tydligen hemma hos en kompis och jag kan knappt vänta tills jag får hit den!

"Fäst vid sin mus"
/ PowerSupply

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem

Visst kan man bli fäst vid datorprodukter. Jag är mest fäst vid mitt datorchassi. Kan bero på att jag testade många datorchassin förut, liksom moderkort och mycket annat. Min gamla kompis skojade med mig och sa att jag uppgraderade datordelar lika ofta som jag bytte kalsonger. Men så är det inte längre då jag bl.a. funnit ett datorchassi som jag tycker om. Tycker om det så pass mycket att jag blir upprörd om inte någon respekterar det och behandlar det som om det vore ett billigt budgetchassi som man kan ha som fotpall.

Permalänk
Medlem

min 3.0 är lika uttnött

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk

JAg är extremt fäst vid mitt tangentbord och mus. Tangentbordet är ett Ultra-X flat och musen är en A4 tech x7. Ultra-X Flat forever!

<3

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

Kan inte hålla med om nått annat. bombsäkra keytronics och ie 3.0 det är det enda som behövs för att göra en glad. Ska beställa en 3.0 v2 och ett nytt keytronic och rama inn de gamla andra och ha som släktklenoder (om nya 3.0 är lika bra).

Permalänk
Medlem

Jag jobbar repro i illustrator/photoshop dagarna lång, Jag DÖDAR om jag inte har en Intellimouse 3.0 att jobba med! No alternative is any good!!!

Har en hemma med till min bärbara och den är en fröjd. Ibland kan vänsterklick klicka av sig självt men det är en gång per månad typ.

Permalänk
Medlem

Använder enbart Logitech i mitt hem, klarar inte av MS skitprodukter. Deras sketna Intellimouse skräp klarar inte några smällar och vänsterknapparna slutar av någon ogrundlig anledning fungera.

Logitech Ultra-X tangentbord, Logitech MX500 mus och Steel Qck musmatta for teh win

Permalänk
Medlem

Känner igen mig väldigt bra! När min förra IE 3.0 dog utan förvarning fick jag panik och specialbeställde en ny för närmare 600kr. Dumt tycker nog nånga, men helt klart värt det enligt mig!

Permalänk
Avstängd

känner igen mig stenhårt, med min mx518, blivit sliten på ungefär samma sätt också, hållt med i två år eller så nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darek
mm samma här, jag skulle alldrig nånsin tänka mig att byta ut min mx518 mot något annat. logitech äger

Samma här.

Visa signatur

-\n-

Permalänk

Kan bara säga att jag har haft min IE 3.0 sen typ 2002 om jag minns rätt.. var i början när den kom ut och den är bara sliten utmässigt och jävligt använd men allt funkar på den som om de vore nytt.. har haft tur med den.. och fötterna är hur jävla lena som helt som inte en jävla repa.. älskar den över allt annat..

Visa signatur

|| DFI LanParty UT nForce3 250 Gb || AMD Sempron64 3400+ 2.0 Ghz@4400+ 2.60 Ghz || OCZ EL Dual Channel Gold 2x512Mb PC-3200 || GeForce Ti 4200 Agp 4x 250@444 300@580 || Nätag Q-Tec 500w BigFan || 5x120 Gb Raid 0 = 560 Gb HDD ||

Permalänk

Jag gillar varken min mx1000 eller min intellimouse 3.0. Logitechen har felgjord ergonomi men är jäkligt bra att ha som fjärrkontroll och scrollen är skön. Microsoften får rycka in när batteriet är kass i den andra men jag gillar den inte för den är för lätt och skrmlig i plasten. Mitt långfinger är dessutom för tungt för högerknappen så jag måste spänna uppfingret konstant för att inte högerklicka. Vänsterknappen å andra sidan tycker jag är för trög så om jag ska hålla innen knappen länge, som när jag spelar titan quest, så får jag en smått panikartad känsla i pekfingret av att sitta och spänna det konstant i ett antal timmar. Jag är rätt sugen på en Diamondback just nu men det känns som slöseri att lägga pengar på en ny mus när jag redan har två! Kanske kunde sälja min nästan oanvända 3.0:a

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Har ett Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 v1.0 (2st faktiskt)
Och typ alla trådade möss från logitech från mx510.

Och allt rockar!

Permalänk
Medlem

Jag är otroligt fäst vid min Logitech MX500. Den har hängt med sen den kom ut i handeln. Så den har ett par år på nacken.
Jag har testat de flesta andra MX-varianter och tycker inte om dom. Visst att det är väldigt liten skillnad mellan mx500 och mx518, men den märks. Materialet den är gjord av är inte alls lika skönt. Knapparna och scrollhjulet är precis som nya på min älskade mus. Och då använder jag den väldigt mycket. Det är kul när man lyckas hitta sådana kvalitetsprodukter som man fäster sig vid. Ända problemet är när man haft den för länge och den väl dör. Då finns dom ofta inte att få tag på längre.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

JA!! Äntligen en som tycker att känsla å kvalité går före upplösning och funktioner. Har själv en väl använd intelliMouse som jag inte skulle sälja för allt smör i småland

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem

<3 mx510 haft den i över 2 år nu och utnött är den till max tyvärr måste jag köpa ett nytt tangentbord och det är inte lätt att hitta gamla keytronics utomlands

Visa signatur

http://xray.nu :: http://bonexray.com :: http://kafi.se
NZXT H710 Vit: i9-12900k + Corsair H150i Elite LCD :: ASUS RTX 3080 :: ASUS ROG STRIX Z690 :: 64 GB Corsair 3600 MHz :: Corsair RM 850x :: 2 TB M2 980 PRO + 2 TB 970 QVO
Skärmar: Asus 27" ROG Swift PG278QR :: Asus 24" VP247HAE