Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Han bara står och kollar in i spegeln?
Jag väntar på honom men han bara står och stirrar in, och döda honom hjälper inte ett smack.

Han ska stå still där eftersom han har visat dig vägen redan... Kolla upp så ser du en lucka, där ska du in.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Han ska stå still där eftersom han har visat dig vägen redan... Kolla upp så ser du en lucka, där ska du in.

Aha. Trodde man skulle springa i kloaker.

Förresten. Går det att ducka?

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Du kan ju köra en rolling dodge när du väl lärt dig det :P. I övrigt tror jag inte det går att ducka.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

alltså nån som vet vad infinite mode är för nåt?? kan man springa runt o döda zombies i alla evighet då eller så???

sen kan man köra om uppdrag utan o behöva nita alla bossar o så igen?? nån som gjort allt som vet ???

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Tja det enda jag vet om det är att det varar i 7 dagar här. Lite mer story antagligen dock vet ej ^^.

Det enda jag vet är att din hälsa går ner hela tiden, så du kan bara inte ställa dig någonstans o göra inget

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Du kan ju köra en rolling dodge när du väl lärt dig det :P. I övrigt tror jag inte det går att ducka.

Rolling dodge har jag gjort några gånger utav misstag.

Hur gör man alla coola moves som visas när man laddar?

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Rolling dodge har jag gjort några gånger utav misstag.

Hur gör man alla coola moves som visas när man laddar?

Du får randomt en skill eller stat-boost vid level up. Vissa kan få Judo Throw redan vid låga levels, andra, som jag, har fått vara utan den ett bra tag. Jag är level 22 och har fortfarande bara någon enstaka "karate move"

Jag har haft rätt tur med mina tidiga levels när det gäller stats. 2/3 i Speed redan vid level 8 var skitsmidigt, en oumbärlig stat i spelet enligt mig. Nu har jag nästan maxad Power/Damage också.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Är på LVL 21 och A promise from isabela.. Tror jag nästa Case heter.

Extremt störande att jag behövde köra om att bara för jag råkade missa en case.

Och Nick i Wonderland som hänger på den fula stora dockan. Hur räddar man honom? Jag ränsade upp runt honom och försökte rädda honom.
Efter alla zombies var det ganska låg fps. Kanske 20 ^^.
Det gick iaf inte så stack jag och hämtade de andra och när jag kommer tillbaka fasas jag av att jag ser att alla zombies är tillbaka. 200st eller nått.

Vet du varför man har kvar sin LVL även fast man startat nytt spel?

Skirn har du msn?

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

det blir ju inte riktigt roligt förren kommando-folket kommer.. eller när man får mosa runt i bilen i källaren ^^

Nåt som däremot tog alla priser var att hämta en 5-6 battle-axes ur antikshoppen i entrance plaza och sen sticka ner till källaren, satan vad man slaktar på då *3vil*

nån som vet var man hittar maintnance tunnel key förresten?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

ta bilen på parkeringen, åk ner i tunnlarna, första höger, andra vänster, tredje höger sen inn i dörren, och där inne ligger nyckeln + en uzi om man letar lite

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Är på LVL 21 och A promise from isabela.. Tror jag nästa Case heter.

Extremt störande att jag behövde köra om att bara för jag råkade missa en case.

Och Nick i Wonderland som hänger på den fula stora dockan. Hur räddar man honom? Jag ränsade upp runt honom och försökte rädda honom.
Efter alla zombies var det ganska låg fps. Kanske 20 ^^.
Det gick iaf inte så stack jag och hämtade de andra och när jag kommer tillbaka fasas jag av att jag ser att alla zombies är tillbaka. 200st eller nått.

Vet du varför man har kvar sin LVL även fast man startat nytt spel?

Skirn har du msn?

kasta/skjut på han så faller han ner

Permalänk
Medlem

Har nu klarat av 72h mode delen av spelet. Måste säga att det var grymt kul, har inte haft så roligt med ett spel på flera år. Har nu börjat spela overtime mode och det verkar bli grymt det med, skönt att slippa alla zombies.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Hmm, bara jag som inte fastna för spelet? Tycker det är för svårt och jobbigt att gå till Security room med alla man ska rädda..

Kanske ska ge spelet en andra chans...

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Har nu klarat av 72h mode delen av spelet. Måste säga att det var grymt kul, har inte haft så roligt med ett spel på flera år. Har nu börjat spela overtime mode och det verkar bli grymt det med, skönt att slippa alla zombies.

Vänta du bara :P.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Hmm, bara jag som inte fastna för spelet? Tycker det är för svårt och jobbigt att gå till Security room med alla man ska rädda..

Kanske ska ge spelet en andra chans...

Tror jag nog inte att du är. Jag å andra sidan gillar verkligen spelet :D. Visst det kan vara jobbigt när man ska ha med sig survivors ibland, men jag anser inte att det stör till en så stor del att hela spelet dras ner.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

alltså maiky har du någon mer utförlig beskrivning vart nyckeln är?? har kollat nästan alla gångar o dörrar efter nyckeln. eller om du kan göra en liten bild eller nåt till hjälp, eller måste man ha gjort nåt visst case file ???

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
alltså maiky har du någon mer utförlig beskrivning vart nyckeln är?? har kollat nästan alla gångar o dörrar efter nyckeln. eller om du kan göra en liten bild eller nåt till hjälp, eller måste man ha gjort nåt visst case file ???

http://www.youtube.com/watch?v=e6Dro8KWuJg

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

tackar, var verkligen mega schysst asså. visar ju helt vart den är.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Hmm, bara jag som inte fastna för spelet? Tycker det är för svårt och jobbigt att gå till Security room med alla man ska rädda..

Kanske ska ge spelet en andra chans...

Alltså du behöver ju inte rädda folk. Koncentrera dig på case files och sen rädda folk om du får tid över. Så gjorde jag och det blir mycket roligare då. Att försöka rädda folk hela tiden är skittrist, AI:n är ju så urbota dum också så man blir ju bara frustrerad.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

funderar mycket på det här spelet, köpte Saints row i förrgår och tdu idag, Men jag glömde kolla hur mycket det kosntade på game :S någon som har koll på det? förövrigt så har jag nött demot en hel del xD

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Då fick man äntligen "Real Mega Buster" :D, rolig sak den där. Kan nog underlätta en del på vidare genomspelningar :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Alltså du behöver ju inte rädda folk. Koncentrera dig på case files och sen rädda folk om du får tid över. Så gjorde jag och det blir mycket roligare då. Att försöka rädda folk hela tiden är skittrist, AI:n är ju så urbota dum också så man blir ju bara frustrerad.

Jag kom fram till att om man verkligen matar på "follow me" hela tiden så går det bättre, då bara springer folket rakt igenom hela höga med zombies och bara knuffar undan dem för att hinna ifatt en istället för att försöka slå sig igenom...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

hehe, jo kanske funkar. är precis på sista timmarna nu innan helikoptern kommer. hur ska man skjuta ner militärhelikoptern som är i parken ?

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Det är inget du behöver göra för att klara spelet, men du får en achievement för det och låser upp något jag inte minns för tillfället. Iallafall, Jag tog med mig 6-7 Machine Guns och ställde mig på taket till den där lilla uteplatsen, sen är det bara att börja skjuta. Enklast är om du väntar tills den flyger rakt emot dig. Har även hört att det ska vara enkelt om du försöker skjuta på den bakre propellern.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Nu har jag hamnat i klistret. Jag ligger på uppdraget då man ska rädda en proffessor som har blivit tagen av en galen mexikansk snubbe som skjuter på en med ett hyffsat stort snipergevär. Grejen är det att jag inte hinner få tag på något bra skjutvapen för att kunna få dö på han innan tiden går ut. Det enda jag får tag på är pistoler från några zombie poliser. Någon som vet vart man kan hitta lite mäktigare skjutvapen i närheten av ingången till securityroom, eller vad det nu heter.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Nu har jag hamnat i klistret. Jag ligger på uppdraget då man ska rädda en proffessor som har blivit tagen av en galen mexikansk snubbe som skjuter på en med ett hyffsat stort snipergevär. Grejen är det att jag inte hinner få tag på något bra skjutvapen för att kunna få dö på han innan tiden går ut. Det enda jag får tag på är pistoler från några zombie poliser. Någon som vet vart man kan hitta lite mäktigare skjutvapen i närheten av ingången till securityroom, eller vad det nu heter.

Jag plockade honom med katanasvärdet.

Försök komma åt honom bakifrån medan Brian uppehåller honom. Visst, du kommer bli skjuten några gånger men när du väl har kommit i melee-range så börjar han bara springa och försöka slå dig med geväret då och då, bara försöka undvika det slaget sedan slå honom i ryggen när han springer. Kanske kräver att man har minst 2/3 i Speed, eventuellt 1/3 räcker.

Jag provade med att fylla mexikanaren med bly innan jag provade katanasvärdet men han fick alltid in ett skott innan man själv hann skjuta.

EDIT: Katanasvärdet ligger förresten vid restaurangen i Paradise Plaza. Stick till restaurangen, ställ dig vid disken som har Orange Juice, hoppa sedan över räcket bredvid och försök landa på orangea "taket" - Svärdet ligger där. Perfekt att plocka med sig 3-4st OJ när man ändå är där också. Finns en SMG i fontänen i Al Fresca Plaza, har för mig att man kutar genom Al Fresca påväg mot bossen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Jag plockade honom med katanasvärdet.

EDIT: Katanasvärdet ligger förresten vid restaurangen i Paradise Plaza. Stick till restaurangen, ställ dig vid disken som har Orange Juice, hoppa sedan över räcket bredvid och försök landa på orangea "taket" - Svärdet ligger där. Perfekt att plocka med sig 3-4st OJ när man ändå är där också. Finns en SMG i fontänen i Al Fresca Plaza, har för mig att man kutar genom Al Fresca påväg mot bossen.

Och i antique shop i Entrance plaza.
Den övre våningen. Plocka hur många du vill. Det finns också Battle Axe

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk

Tackar för tipsen:) Jag får väl försöka mig på det igen med ett bra melee vapen istället. Jag testade några gånger med släggan, men lyckades aldrig hinna få in en träff. Min speed är tyvärr inte särskillt hög än. Detta var sista gången jag gick med på att spara precis när ett uppdrag startat.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Tackar för tipsen:) Jag får väl försöka mig på det igen med ett bra melee vapen istället. Jag testade några gånger med släggan, men lyckades aldrig hinna få in en träff. Min speed är tyvärr inte särskillt hög än. Detta var sista gången jag gick med på att spara precis när ett uppdrag startat.

Om du ska träffa med hammaren måste du springa om honom och några steg framför honom och sen köra med en sidsving, tyckte jag var lättast iallafall.

Ett annat tips är spikpistolen, den gör ordentligt med skada på honom. Man bara gömmer sig bakom en pelare och väntar tills han står och slackar med ryggen till. Sen går man ut och siktar in sig lite lagom på övre bröstet/huvudet och matar på. Jag fick bort runt 70% av hans liv på två eller tre försök, sen hällde man i sig lite mjölk och gick i närstrid för resten (slut spik).

När det gäller katan och battleaxe så är ju antikshoppen enklast, de finns i montrar längst in, bara att slå sönder glaset och plocka på sig. Jag personligen föredrar battleaxe och källaren i kombination... springa ner, mosa på ett par slag, ladda upp och leka virvelvind ^^ hur kul som helst. Den är dock bra även i övrigt, man slaktar riktigt mycket med den, och jag tycker den är enklare att träffa med än katanan + att den plockar fler samtidigt.

Andra bra vapen för närstrid är minimotorsågarna i wonder plaza, de ligger uppe vid space-riden där man piska clownen, de gör grymt mycket skada på allt, speciellt bossar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Hur vet man vilka uppdrag som är Case Files och måste genomföras? Det är ju sjukt svårt och läsa fonten på en icke-hdtv :/

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag kom fram till att om man verkligen matar på "follow me" hela tiden så går det bättre, då bara springer folket rakt igenom hela höga med zombies och bara knuffar undan dem för att hinna ifatt en istället för att försöka slå sig igenom...

vissa kan man ta upp på ryggen/hålla i handen/hålla om o springa med