Permalänk
Medlem

Håller med Rastapopoul, smidigt att man kan göra det själv bara med dammsugare..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Veckans modemdödare:) Ser skit snyggt ut utom fötterna som jag tycker ser hemska ut.

Permalänk

Väldigt fräscht men jag tror inte de fötterna skulle vara så snälla mot plastgolv :(.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk

UPDATE 9 / 7 - 06

Bygloggen: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Mest lekt med ljussättning och laborering med optiska effekter... Tänkte ni kunde ta del av vad jag själv funderar på under bygget...

Har även mosat in lite "test-delar" i fronten för att se hur det beter sig..

Ett par bilder i varje fall...

*Edit:Skall ta reda på vad det är för plast och var det går att inhandla det ifrån...

Angående fötterna så sa jag tidigare (om man försöker läsa lite mellan bilderna) att dom skall fixas till... än så länge har jag planer på detta med modifiering.. Detta är labb så att säga, och det finns en glipa under fötterna på en halv millimeter så tanken var att intigrera en diod under varje fot som belyser underifrån... men vi får se...:P

ps. Den här burken är inte byggt för att vara "snäll" nånstans.:P

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decepticon
UPDATE 9 / 7 - 06

Mest lekt med ljussättning och laborering med optiska effekter... Tänkte ni kunde ta del av vad jag själv funderar på under bygget...

Har även mosat in lite "test-delar" i fronten för att se hur det beter sig..

Ett par bilder i varje fall...

*Edit:Skall ta reda på vad det är för plast och var det går att inhandla det ifrån...

Angående fötterna så sa jag tidigare (om man försöker läsa lite mellan bilderna) att dom skall fixas till... än så länge har jag planer på detta med modifiering.. Detta är labb så att säga, och det finns en glipa under fötterna på en halv millimeter så tanken var att intigrera en diod under varje fot som belyser underifrån... men vi får se...:P

http://img169.imageshack.us/img169/8209/ssa411352ti.jpg

ps. Den här burken är inte byggt för att vara "snäll" nånstans.:P

Tjo, det ser bra ut, dina fötter påminner om såna man har på högtalare för att ta bort missljud osv... rätt nice, har tänkt på att köpa såna fötter till min dator, men mest bara för att det sre ballt ut men det ser helt ok ut, hoppas du fixar till övrig utrustning så att den passar till lådan... ett tips, kan du ha med projektlogg länken i uppdateringsinläggen du gör? skulle underlätta rätt mycket...

Lycka till!

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Shit så jäkla snyggt. Ser ju ut som ett fabriks gjort chassi väntar med nöje på nästa update.

Permalänk
Inaktiv

grovt sött !!!!

Permalänk
Medlem

Så jävla sweet! LianLi kanske skulle börja fundera på att anställa dej..? Ser verkligen ut som att det är fabriksgjort...

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Så jävla sweet! LianLi kanske skulle börja fundera på att anställa dej..? Ser verkligen ut som att det är fabriksgjort...

Det är för olikt Lian Li

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McNuggle
Shit så jäkla snyggt. Ser ju ut som ett fabriks gjort chassi väntar med nöje på nästa update.

Det där var nästan elakt sagt. Det här bygget är bra mycket snyggare!
Bra jobbat, ska bli kul att se slutresultatet.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk

Fy fan så coolt :D.

Trä i all ära men alu är så mycket snyggare

Permalänk
Medlem

när kommer nästa update?
fy fan vilket coolt bygge det blir

"kom igen! avslöja va du ska ha för hårdvara!!!!"

Permalänk

UPDATE 30/7 - 06

BYGGLOGG: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=657...

Jepp.. inte mycket som hänt mer än att jag börjat pilla lite på finliret..
Tackar återigen för kommentarerna och vad jag skall ha i den "återstår att se"..

Smakprov:

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

väldigt snyggt

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

kom igen, skit i vanliga jobbet, bygg klart den här istället !!
fan va fint det blir
skulle va kul o bygga eget chassi om man hade verktyg o kunskap

Permalänk
Avstängd

Asså det är ju hur snyggt som helst...Vad kostade det å göra??..Har du satt patent på det?..;)

Permalänk

[color="red"]UPDATE 1/8 - 06[/color]

Inte mycket till update men en bild blev det i varje fall och tog bara en bild, då det inte riktigt är färdig "på baksidan", men konstruktionen består av 2 borrade hål och lite filning för att få plats med usbnavet och ljud -in & ut-gångarna...

Byggloggen:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=657...

Angående kostnad för bygget har jag inte ens vågat spekulera i ännu...

och nope, inget är pattenterat, men å andra sidan finns det absolut inga ritningar då jag har allt i huvet , så det kan bli svårt att stjäla idéen med bara bilder från byggloggen..

[b]PS. Glöm nu inte att kommentera så jag kan komma med nya bilder inom kort... .DS[/b]

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

här kommer en kommentar till modemdödar tråden..
riktigt najs med front usb och minneskortläsare..
vad kan man säga mer? kan det vara så att bygget snart e klart?

eller är det som du säger att tid är nåt som inte får stå i vägen för ett projekt.
nåt mer som ska dit nu på aluburken?

Visa signatur

Same shit different day

Permalänk

Vill bara säga att hifi spikes till fötter bara fungerar på stabila betonggolv och då är det inte ev skador på golvet som jag tänker på. Det har bara med resonanser och bästa möjliga ljud att göra.

Hifi-nissen

Permalänk

Jävligt snyggt egenproducerat chassi, det är inte likt ett lian-li alls.
Sjyssta ljuseffekter du ordnat, sånt saknar lian-li och ger egna funderingar.
Jobba på och lycka till med projektet!

Visa signatur

| Corsair 5000D AirFlow | Intel i7 13700KF @5.7Ghz | EK Custom Loop, 2x 360 rads, D5 200 Pump/Res, GPU Vector Strix RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi, CPU Velocity D-RGB - Nickel + Plexi, 10x 120mm EK Vardar EVO RGB's | MSI Z690 Unify-X | Corsair Vengeance 32GB DDR5@7800Mhz CL38 Hynix-A | ASUS RTX 3080 ROG STRIX OC +150/800 | Samsung Nvme's 990 Pro 1TB+970 EVO Plus 1TB+960 EVO 500GB | Phanteks RevoltX 1200W | Sound BlasterX AE-5 | LG 27GL850+Dell U2715H |

https://valid.x86.fr/3dt1sg
https://www.3dmark.com/3dm/69131159

Permalänk
Medlem

Tjena Dece! Var inte igår. Tänkte glo hur det gick med bygget. God damnit. Tur att du inte är lika kass på att bygga chassin som att trolla eller sätta stift i armen Hoppas allt är gott med dig. Vi får fan ta en get together snart igen så jag kan få smeka ditt chassi lite

Lejter duden.

Permalänk

UPDATE 30/8 -06

Ja.. så var det uppdaterat ännu en gång och började knega på en alternativ sida då jag inte var tusen nöjd med Transformers Decepticon-logo.. Sidan är dock inte klar på långa vägar utan den hydralik jag nämnde innan skall sättas på plats och ja.. "förgylla" den lite.. Dom dioder ni ser som lyser i mitten är kopplade till datorns "tänkar-diod" och blinkar i takt med att datorn arbetar.. mysigt..

Kvar att göra är bla att installera Hiperagget på 580 glada och även offentliggöra att det kommer sitta ett Asus Extreme 7900 GTX...
Samt att borra upp och göra färdig för 3-tums-enheterna.. (suckar).. fixa sidan.. piffa till smådeltaljer i blått glas..(suckar ännu mer),,

Fler bilder i byggloggen och kommentera gärna so 2 speak..

Byggloggen: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

Riktigt sjukt snyggt! Vill ha update nu

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem

Bra jobb. Snyggt. Vad säger man?

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

fy fan vad snygg den är .. me love <33
skit bra jobbat :D:D

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

Extremt snyggt hantverk! Synd att se att det står under skrivborder bara, det förtjänar en egen pedistal imo. Det hade varit najs och se lite rörliga bilder på chassit, t.ex ljuseffekterna när hårddiskarna arbetar. Ljuseffekten av katoderna i aluminiumprofilerna var oväntat snygg imo. Du skulle kunna jobba med detta om du bara hittar en klientell.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Väldigt fint men du vet att pneumatikcylindrar kopplas till luft och hydralik till olja va?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

där du nu bara har plexi hade inte du en skit snygg "tranformer" figur lr något??
tyckte sidan blev ful nu .. =/

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Väldigt fint men du vet att pneumatikcylindrar kopplas till luft och hydralik till olja va?

Det visste jag faktiskt inte.. och tackar för upplysningen, men konceptet är densamma... Hur som helst kommer det vare sig vara pneumatik eller hydralik då det är pneumatiska "cylindrar" som bygger på fjädringsanordning istället för orginalfunktion... dvs moddad pneumatik.... ehm... :S

Bonde... Jag lovar jag inte skall göra dig besviken.. sidan är deinitivt inte klar ännu utan är bara ditskjutsad för att se att projektet går framåt.. det kommer "glänsa" bättre inom kort och kommer även slänga in en film huruvida datorn "beter sig".. AAAH.. (måste sluta med hartassar, drygt när man går sig själv på "nerverna".. AAAH.. did it again....)

Hur som helst.. Jag väntar på leverans från DB då ett nytt aggregat skall installeras med lite sjystare sleevade kablar, och annars har jag tyvärr haft för fullt upp med att jobba så har inte haft vare sig tid eller möjlighet att ta med mig datorn till arbetet för att arbeta på den... Men nu jä*lar har jag investerat i ny bil, och stor skuff, så nu kommer bilderna trilla in inom kort... *promise*..

*Tackar dom som väntar tålmodigt på en fortsättning på detta utdragna projekt...*

Kan juh i varje fall visa en bild på vad som komma skall:

(och ja... tråden ni ser uppe vid tangentbordet är tråd för fiberoptik... visuella effekter coming up) Håll till godo

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

väntar spännt på updates. va ska du ha kylflänsarna till?