Permalänk
Medlem

Idag kom min vision kamera iaf. 350kr för kameran, headset och uno. Nu fattas bara xboxen.

beställde från dvdboxoffice för övrigt

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Min xbox börjar bli förbannad på mig...

ainatar's Xbox - 10/1/2006
3 Processors, 512MB of RAM, custom graphics chip and multichannel surround sound all gone to waste yesterday as ainatar decided not to show up.

ainatar's Xbox - 9/30/2006
Ok so I didn't see ainatar yesterday... Come to think of it, things were really quiet all day... hey wait a minute... I better not be at the repair shop! If I am, some heads are gonna roll!

ainatar's Xbox - 9/29/2006
Hey ainatar, check this out: !sdrawkcab epyt ot flesym thguat i ,emit eerf siht lla htiw... ok not really, that took an hour to figure out...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
< off topic >
http://www.youtube.com/watch?v=KgOhVM7GN5o
< / off topic >

fyfan va skön!

HAHAHA

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

12000kr för duk och BRA projektor

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=65551

Sen köper du en

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?...

som duk! helt perfa, kör i 80" nu syns perfekt mitt på dagen utan några antydningar till pixlar på 3meters avstånd!

Visa signatur

::Joel::
Köp och gör eget snus hos oss på www.snusmajoren.se

Permalänk
Medlem

sitter själv på en :

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=65553

kan inte säga mer att den är heelt jävla underbar! kan ju köra på den duken Joelwssman länkade till fungerar säkert skit bra. så har du ju ett komplett projektor paket

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

,jo,nog får man stor bild med projektorer alltid,no doubt about it(läste tom upp till 120" eller vad det nu var),men dessa projektorer har en enda svaghet,och det är upplösningen(finns säkert högre upplösning på dom för 40-50 tusen,men det är tok för dyrt).
vore det inte för det så skulle jag ha köpt en direkt.
kontrasten osv är makalöst bra(har sett en sådan i action),men som sagt,jag(iaf)tvekar pga detta.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hur stor ska en HDTV vara för att man int ska märka skilldnaden på 720p och 1080p?

Permalänk

Jo, men än så länge sänds in HDTV

Så varför bry sig om bättre upplösning än 1388 x 788 ? så vitt jag vet är inte jätte många filmer högre upplösning heller...

Men nu till min fråga, jag får inte igång mina spel till mitt nyinköpta xbox 360... Det händer inget då jag stoppar i det första spelet.... Andra spelet jag stoppar i säger den sätt i denna skivan i en xbox 360 console? vad är felet?... har ni några tips?

Tack för snabba svar / Joel

Visa signatur

::Joel::
Köp och gör eget snus hos oss på www.snusmajoren.se

Permalänk
Medlem

är det orginal spel du stoppar in? kolla även om det är en PAL skiva du stoppar in, för din xbox stödjer bara PAL versioner (undantag vissa spel som är regionsfria)

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Hmm

hmm

[Ändrat]

Visa signatur

::Joel::
Köp och gör eget snus hos oss på www.snusmajoren.se

Permalänk
Sötast

Re: Hmm, orginalspel fungerar säkert =D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelwessman
Ja, det är PAL men kommer testa orginal imorgon om jag inte lyckas med detta

Lönt att ens prata om piratkopiering på detta forum? *suck*

Permalänk

Re: Jo, men än så länge sänds in HDTV

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelwessman
Så varför bry sig om bättre upplösning än 1388 x 788 ? så vitt jag vet är inte jätte många filmer högre upplösning heller...

jo,men jag är en sån som tänker lite längre än bara för stunden.
visst,nu finns det inte så mycket som sänds i högre upplösning,men ska jag köpa något så ska jag köpa något som håller i flera år och inte nått som man "måste" uppgradera efter bara nått år.
1080p är inte så vanligt eller populärt just nu,men om nått år så kommer det vara det och då är det ju bra att redan nu ha en TV som klarar av detta så slipper man köpa en ny när högre upplösningar börjar blomstra om nått år.
men men,det är hur jag tänker.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Re: Re: Jo, men än så länge sänds in HDTV

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
jo,men jag är en sån som tänker lite längre än bara för stunden.
visst,nu finns det inte så mycket som sänds i högre upplösning,men ska jag köpa något så ska jag köpa något som håller i flera år och inte nått som man "måste" uppgradera efter bara nått år.
1080p är inte så vanligt eller populärt just nu,men om nått år så kommer det vara det och då är det ju bra att redan nu ha en TV som klarar av detta så slipper man köpa en ny när högre upplösningar börjar blomstra om nått år.
men men,det är hur jag tänker.

Jag är sugen på en 46" Bravia. 1080p, skitsnygg design, 3 HDMI och relativt billig för en 1080p plasma. Bildkvalitén är ju riktigt bra också... OM ett år eller nåt kommer den ha sjunkit i pris också så man kanske får en för runt 25000.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Re: Re: Re: Jo, men än så länge sänds in HDTV

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag är sugen på en 46" Bravia. 1080p, skitsnygg design, 3 HDMI och relativt billig för en 1080p plasma. Bildkvalitén är ju riktigt bra också... OM ett år eller nåt kommer den ha sjunkit i pris också så man kanske får en för runt 25000.

har mina ögon på LG,antingen 42" eller 46"...sen har jag också fått upp ögonen för den där 55" som det länkades till i playstation3 tråden.
dock så har jag bara 20000(plus dom pengar jag får för min nuvarande TV),så det får gå ner i pris lite innan jag köper.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Jo, men än så länge sänds in HDTV

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Jag är sugen på en 46" Bravia. 1080p, skitsnygg design, 3 HDMI och relativt billig för en 1080p plasma. Bildkvalitén är ju riktigt bra också... OM ett år eller nåt kommer den ha sjunkit i pris också så man kanske får en för runt 25000.

herregud sikket pris

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Jo, men än så länge sänds in HDTV

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lycan
herregud sikket pris

nja,det är ett rätt så rimligt pris för en 46" som klarar 1080p upplösning.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

såg en samsung CTR TV som klarar 1080i vet inte om det nu är samma sak men i alla fall

EDIT

http://www.samsung.com/se/products/oldmodelstvav/oldtv/slimfi...

enligt den specifikationen ska den klara 1080 men om et är samma sak som en Plasma vet jag inte

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

nepp,inte samma;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

Jag ska köpa antingen den där Hitachin som e länkad, Sanyo'n eller en Panasonic PT-AE900 eller vad den heter

Permalänk
Medlem

Ni som kör med feta projektorer och fläskiga TV apparater, lust att slänga upp lite bilder på era Setups?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Kolla in Minhembio.com och bli avundsjuk!
http://www.minhembio.com/galleri

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ni som kör med feta projektorer och fläskiga TV apparater, lust att slänga upp lite bilder på era Setups?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Jag ska köpa antingen den där Hitachin som e länkad, Sanyo'n eller en Panasonic PT-AE900 eller vad den heter

TX200 är överlägsen(bildkvalitet), enligt mig. Z4 är inte alls långt ifrån, däremot är PT-AE900 rent usel i jämförelse. Om man ser de alla tre kalibrerade brevid varandra då, vilket jag gjort.

Deras uppföljare är inte så lång bort, därav de trevliga priserna. Perfekt för Xbox 360. Jag skulle låta kalibrera den, och knappast köpa en rullgardin från IKEA.
Det vore lite som att koka en oxfile, bortkastat!

Vill man verkligen maxa sin 720p upplevelse, så skulle jag invänta TX300:
http://www.gizmodo.com/gadgets/home-entertainment/hitachi-sho...

Snygg!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv

såg nu att http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=19821 har gått ner bra i pris med. Vorre inte fel!

EDIT: kan väl lägga till att även jag lär satsa på en Tupplur från IKEA. Många som använder den med ruggigt bra resultat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
TX200 är överlägsen(bildkvalitet), enligt mig. Z4 är inte alls långt ifrån, däremot är PT-AE900 rent usel i jämförelse. Om man ser de alla tre kalibrerade brevid varandra då, vilket jag gjort.

Deras uppföljare är inte så lång bort, därav de trevliga priserna. Perfekt för Xbox 360. Jag skulle låta kalibrera den, och knappast köpa en rullgardin från IKEA.
Det vore lite som att koka en oxfile, bortkastat!

Vill man verkligen maxa sin 720p upplevelse, så skulle jag invänta TX300:
http://www.gizmodo.com/gadgets/home-entertainment/hitachi-sho...

Snygg!

Kör själv med en Sanyo Z4 och har varit väldigt nöjd med den. Det är ganska kul att spela på 104 tum när polarna kommer och dricker lite öl

Permalänk
Medlem

heh hårda ord

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=15613

I guarantee that Xbox 360 games will look better than PS3. Xbox 360 is easy to develop on and programmers have experience already. We will keep ahead of the curve for two to three years
[..]

I am planning on PlayStation 3 being launched in March, but with how many consoles? If Japan becomes a succes, will Sony ship consoles to Europe?

[..]

It is time to deliver on all the plans. Today's line-up is great, before Christmas it will be amazing, and after Christmas it will be unbeatable

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
heh hårda ord

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=15613

I guarantee that Xbox 360 games will look better than PS3. Xbox 360 is easy to develop on and programmers have experience already. We will keep ahead of the curve for two to three years
[..]

I am planning on PlayStation 3 being launched in March, but with how many consoles? If Japan becomes a succes, will Sony ship consoles to Europe?

[..]

It is time to deliver on all the plans. Today's line-up is great, before Christmas it will be amazing, and after Christmas it will be unbeatable

Det kommer dom ochså, kanske inte i 2-3år men ett bra tag efter som det lär ta lång tid innan spelföretag har lärt sig använda den lilla extra kraft ps3 bjuder på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Det kommer dom ochså, kanske inte i 2-3år men ett bra tag efter som det lär ta lång tid innan spelföretag har lärt sig använda den lilla extra kraft ps3 bjuder på.

Vilken lilla extra kraft?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Vilken lilla extra kraft?

Den extra prestandan som ps3 har som 360 saknar.

Men de kan ändå inte använda den änn. De företag som ska göra ett spel till en konsoll får info om hur dom ska programera och liknade innan konsollen är klar. Och under den tiden ändra mycket så därför kan de inte använda full kraft.

Men efte som 360 är lätt att programera till och har varigt ett tag på marknaden nu så kan du få ut mer kraft i några år till innan Ps3 kommer up till den högre prestanda invåen.