Permalänk
Medlem

Vill Byta IP Adress.

Hejsan jag spelar mycket Dota ( Wc3 TFT spel ) och idag blev jag Ip bannad för att jag var tvungen att gå, viste inte om att jag skulle spela squash turnering innan jag startde det dota spelet.

Så nu vill jag byta min IP adress så att jag kan spela dota igen så snälla hjälp mig

jag har hört tallasom att man kan byta ip adress med en Bat fil och typ restarta någonting men aja HELP ME please

***Update*** Är ganska n00big på detta hehe:)

jag har Comhem 8mbit 1up

hoppas att det hjälpte säg till om det är något mer

Permalänk
Medlem

Skadar ju inte om du berättar vad du har för isp och vilken typ av uppkoplling du har.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

start,kör cmd.exe

ipconfig /release
net stop "DHCP Client"
net start "DHCP Client"
ipconfig /renew

Annars dra ur kabeln och låt den vara av under natten, sätt sedan in den igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Eller ändra mac-adress på routern utåt (eller om din dator är kopplad utåt). Ovanstående inlägg hjälper (kanske) bara om du har datorn direkt till modemet.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Stänga av modem och router i 20 min kanske. Men som sagt vad har du för isp och för uppkoppling?

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem

Hmm förstår inte riktigt är inte ISP= Internet Service Provider?

det är Comhem Bredband, och Uppkoppling är väl hastigheten? 8 mbit ner 1 up annars förklara gärna, btw de där :
ipconfig /release
net stop "DHCP Client"
net start "DHCP Client"
ipconfig /renew

funkade inte men ska tästa att dra ur kabeln över natten.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zibbr
Hmm förstår inte riktigt är inte ISP= Internet Service Provider?

det är Comhem Bredband, och Uppkoppling är väl hastigheten? 8 mbit ner 1 up annars förklara gärna, btw de där :
ipconfig /release
net stop "DHCP Client"
net start "DHCP Client"
ipconfig /renew

funkade inte men ska tästa att dra ur kabeln över natten.

Fungerade det att dra ut sladden över natten? Annars måste du ändra MAC-adressen på Routern/Nätverkskortet som Aqualize sa, fungerar alltid!

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Inaktiv

Eller så använder du en proxy med ett program som heter Tor, det ger dig ett annat ipnummer.

Permalänk

annars kan man koppla in sin burk i ett annat nät några timmar för att vara dryg så ska det ändras

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
start,kör cmd.exe

ipconfig /release
net stop "DHCP Client"
net start "DHCP Client"
ipconfig /renew

Annars dra ur kabeln och låt den vara av under natten, sätt sedan in den igen.

räcker det inte med:
ipconfig /release
ipconfig /renew

?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
räcker det inte med:
ipconfig /release
ipconfig /renew

?

det ska gå men funkar ibland ändå inte...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
annars kan man koppla in sin burk i ett annat nät några timmar för att vara dryg så ska det ändras

Inte alls säkert då låsningen mellan MAC-adress och IP-adress ligger i DHCP-servern. När man återansluter så får man tillbaka sin gammla adress om den inte behövts av någon annan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
räcker det inte med:
ipconfig /release
ipconfig /renew

?

Inte heller det säkert, se ovan.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk

vill du ändra din interna ip adress eller den externa ip adressen?

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av subaru_impreza
vill du ändra din interna ip adress eller den externa ip adressen?

Externa..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

men då måste du väll kontakta din bredbandslevratör?

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Medlem

Det enda sättet du kan få nytt ip är ju via din ISP. För du kör la med modem och Dynamic IP Address?

Jag spelar med DotA, och hajjar vad du menar.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |