Inear hörlurar med MYCKET bas?

Permalänk
Medlem

Inear hörlurar med MYCKET bas?

Finns det några par inearlurar som har riktigt mycket bas??

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Koss-lurarna såklart.

Permalänk
Medlem

Koss the (bass)Plug.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Man ska dock veta att de enbart leverar bas med. Resten låter precis skit.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

jag glömde att skriva. att jag vill ha tips förutom koss plug.

Jag gillar dom inte

måste finnas andra märken och lurar med bättre ljud och kvalitet

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
jag glömde att skriva. att jag vill ha tips förutom koss plug.

Jag gillar dom inte

måste finnas andra märken och lurar med bättre ljud och kvalitet

Hur mycket bas är mycket bas för dig? Tycker man kan beroende på MP3 spelare kan få ut bas så det dånar i lurarna om man vill.
Mina d-JAYS med min M6a och Nelly furtado på ger bas så jag tror det sitter 15"are utanför. Konstig känsla men det känns som man är påverkad av en yttre ljudkälla

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Dem här d-jays du snackar om Fiero, var kan man hitta dem? Google hittar inte något :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Dem här d-jays du snackar om Fiero, var kan man hitta dem? Google hittar inte något :/

www.jays.se

Rekommenderas varmt av mig! Sitter väldigt skönt och bra ljud över hela registret och bas finns om man önskar. Tight, ärlig bra sådan.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

jag satt på ett par Sure E2C, riktigt fint ljud. Jag lyckades dock att inte vara så ömhänt. Då gick dom isönder.

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

är D-jays så mkt bättre än sonys inear variant som kostar 300-400kr?

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
är D-jays så mkt bättre än sonys inear variant som kostar 300-400kr?

Ja, mycket bättre.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
www.jays.se

Rekommenderas varmt av mig! Sitter väldigt skönt och bra ljud över hela registret och bas finns om man önskar. Tight, ärlig bra sådan.

Aj då... 1000 kr. Lite för mycket för mig

Vilka bra in-ear lurar finns det förutom MDR EX71 och EP 630, för under 500 kr? Alla andra kostar så satans mycket

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Sennheiser CX-300 är fina. Går att få för 450 kr på Webhallen och något billigare på postorder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosslo Snah
Sennheiser CX-300 är fina. Går att få för 450 kr på Webhallen och något billigare på postorder.

Sennheiser CX-300 ser mycket lovande ut måste jag säga.
Har du testat dem? Isåfall hur är ljudet i dem?

Har nån annan testat dem?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

De pluggar som ingår med Walkman-telefonerna. Om inte det räcker har ju Walkman-telerna MEGBASS inställningen. ^^'

BNAGBNAGBNAG!

Visa signatur

Kan jag säga annat än att jag älskar min moddade W00i? =D

Permalänk
Medlem

dom som ingår i SE telefonerna är i princip samma som de sony har för 300-400 kr.

och där är det inte så JÄTTA mkt bas som jag vill ha,

vill ha mer!!!'

Visa signatur

|
|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Sennheiser CX-300 ser mycket lovande ut måste jag säga.
Har du testat dem? Isåfall hur är ljudet i dem?

Har nån annan testat dem?

Jag är nöjd med dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
dom som ingår i SE telefonerna är i princip samma som de sony har för 300-400 kr.

och där är det inte så JÄTTA mkt bas som jag vill ha,

vill ha mer!!!'

Får man fråga vad du kopplar in lurarna i? De som följer med sonys walkmanmobiler är långt ifrån lika bra som de sonys säljer separat.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

jag vill hitta bättre än de jag har från sony--..

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
jag vill hitta bättre än de jag har från sony--..

Jo det vet jag men min fråga var vad du har för spelare till dom? Kan vara bra att veta nämligen

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

aha!! sorry!

just nu en JOS 130

men i framtiden ett PSP eller en Irivier E10

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Sennheiser CX-300 ser mycket lovande ut måste jag säga.
Har du testat dem? Isåfall hur är ljudet i dem?

De är bra. Har provlyssnat lite i lånade, och tycker de är bättre än de flesta andra "billiga" lurar. Själv kör jag Creative EP-630, men det är för att jag tycker att det är lite fånigt att köpa sjukt bra lurar till en mp3-spelare. Jag rör mig när jag lyssar på den, och då går små skillnader ändå bort i puls- och bakgrundsljud.

Min lista över billigare modeller ser ut så här:

Koss Spark << Sony EX51/71 < Cresyn LMX-E630 DS = Creative EP-630 < Sennhesier CX-300

Permalänk

Är det värt att uppgradera sig från cresyn(har iofs sonyn också) lurarna till sennheiser lurarna? Eller ska man investera i ett par d-jays o 2 gig minneskort till sin N73.

EDIT: Det är ju jens nylander som har d-jays, det känns ju inte så bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Är det värt att uppgradera sig från cresyn(har iofs sonyn också) lurarna till sennheiser lurarna? Eller ska man investera i ett par d-jays o 2 gig minneskort till sin N73.

EDIT: Det är ju jens nylander som har d-jays, det känns ju inte så bra.

Det är inga problem med JAYS, Jens eller what so ever. De sköter allt som det ska tycker jag.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Offt: Du var väl en av testpersonerna hos Jays Fireo? Fick du köpa loss dina billigt eller var dom så bra att du helt enkelt beställde ett par? Du har inte lyssnat på Shure E2C nångång, och isf hur står sig D-jays mot dessa?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Testpilot

Har själv ett par Cresyn AXE-600NE och tycker dom levererar bra med bas. Kostade bara 200 spänn.
Sweclockers har en recension på dom: http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=394&page=4

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Offt: Du var väl en av testpersonerna hos Jays Fireo? Fick du köpa loss dina billigt eller var dom så bra att du helt enkelt beställde ett par? Du har inte lyssnat på Shure E2C nångång, och isf hur står sig D-jays mot dessa?

Det stämmer. Jag fick de gratis. Men hade jag inte fått det hade jag köpt dom. Tyvärr har jag inte haft möjligheten att lyssna på ett par shure E2C.

Hunden; Jag tror tyvärr inte de Cresyn du länkar till står sig i basträsket Handlar om hur de är konstruerade till att börja med.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Sennheiser CX-300 ser mycket lovande ut måste jag säga.
Har du testat dem? Isåfall hur är ljudet i dem?

Har nån annan testat dem?

De är trevliga, men de är inga utpräglade baslurar om det är sånt du är ute efter.. Rätt neutralt balanserat och detaljerat ljud genom registret tycker jag. (the plug låter liksom "burkiga" och obalanserade i jämförelse)
Basen är tydlig och rätt väldefinierad, men inte superkraftfull för mig iallafall.

Möjligen lite vass diskant i vissa låtar - vilket kanske beror mer på mina ibland lite dåligt encodade mp3:or.
Lurarna är även bra på att avslöja brus och störningar i mp3spelare tyvärr - jag får lite bakgrundsbrus på min Sony NW-HD5 som jag inte uppfattade förut med the plug. På tal om brus så tar CX-300 upp vindbrus rätt mycket tycker jag, vilket gör dem lite mindre lämpade att kuta runt med mycket utomhus.

Åsså "disclaimern":
Problemet med in-ear att de kan låta rätt olika från person till person beroende på hur man får dem att passa i hörselgången... Jag tyckte tex gamla the plug sög innan jag bytte bort "skumplopparna" som satt original - jag lyckades aldrig få bra passform på dem!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

FYFAN vad sugen man blev på nya hörlurar då :).
Jag har sony MDR eller vad dom heter för 500kr köpte jag dom, har lyckats tappa bort alla "kuddar" "muffar" eller vad man nu kallar dom och det låter helt sjukt nu, tom orginal lurar låter som dag och natt gemfört med dom

Frågan är ju om det är värt att lägga 1000kr på ett par hörlurar ?:D

Jag gillar också mycket bas så detta är en bra tråd.

Nu är min fråga är det värkligen värt att köpa D-jays eller Shure E2c ?

och om man nu lägger 1000kr kan man inte lägga 300kr till och skaffa E3c ? är det värt skillnaden ?

Edit: Läste lite om E2c och E3c och dom verkar inte ha jätte bra bas :S

Edit 2 Jag såg att dom kosta bara 695 på dustin Shit vad billigt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibrgha88
FYFAN vad sugen man blev på nya hörlurar då :).
Jag har sony MDR eller vad dom heter för 500kr köpte jag dom, har lyckats tappa bort alla "kuddar" "muffar" eller vad man nu kallar dom och det låter helt sjukt nu, tom orginal lurar låter som dag och natt gemfört med dom

Frågan är ju om det är värt att lägga 1000kr på ett par hörlurar ?:D

Jag gillar också mycket bas så detta är en bra tråd.

Nu är min fråga är det värkligen värt att köpa D-jays eller Shure E2c ?

och om man nu lägger 1000kr kan man inte lägga 300kr till och skaffa E3c ? är det värt skillnaden ?

Ingen aning, har aldrig ägt eller lyssnat på några Shure, men vore intressant och höra vad som skiljer E2c och E3c åt.. och hur mkt skillnad det är.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)