Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ny Macbook pro med Intel Core 2 Duo!

Japp idag kom den nya versionen av Macbook Pro

Kolla hemsidan, ny processor, större hd och lägre pris samt lite annat

Dock suger det att de inte uppdaterade skrämen till en bättre

Stor fortfarande i valet av en MBP eller en iMac 24"

Permalänk
Hedersmedlem

Underbart säger jag, beställer med största sannolikhet idag.
160GB istället för 100GB HDD, 2.16GHz Core 2 Duo istället för 2GHz Core Duo, 6x Superdrive istället för 4x... Trots det 1000kr billigare än tidigare!

Edit: Beställd och betald. Bara den där hemska väntan kvar nu.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Nyheter: Intel Core 2 Duo 2.13 GHz till 2.33 GHz.
1 GB och 2 GB RAM som standard (MYCKET BRA!)
120 GB hårddisk som standard och upp till 200 GB hårddisk.
Har stöd för upp till 3 GB RAM.
Magsafe Airline Power Adapter (Magsafe för flygplan, den laddar inte datorn men ger power åt datorn så man kan använda datorn hela flygresan. Kan bara användas i flygplan och tydligen inte bilar. Nice.)
Firewire 800 på alla MacBook Pros.
En halvtimme längre batteritid på 15 tummaren (5 timmar).
och annat.
http://www.apple.com/macbookpro
http://www.apple.com

Det är väl merom och 64 bitar eller?

Eftersom min MacBook Pro verkar ha whine problemet, tror ni man kan byta in den då till den nya?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hårddisk
En seriell ATA-hårddisk ger mer utrymme för data och program. Välj bland flera kapaciteter i hastigheter upp till 7200 varv/minut.
Läs mer

120 GB Serial ATA-hårddisk (5400 varv/min)
160 GB Serial ATA-hårddisk (5400 varv/min) [+ SEK 980,00]
200 GB Serial ATA-hårddisk (4200 varv/min) [+ SEK 1.970,00]

Vågar de inte ha 7200rpm i sina 15.4" tros?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Vågar de inte ha 7200rpm i sina 15.4" tros?

Den kanske skulle bli för varm då. Ser ju konstigt ut att dom skulle köra med med långsammare hårddiskar (4200 pm).

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man inte kan välja snabbare hårddiskar (7200rpm). Och att grafikkortet fortfarande är detsamma. Annars ser det bra ut, speciellt att dolda kostnader som att dom äntligen skickar med en vettig mängd minne etc verkar ha försvunnit.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem

Jag kan köpa en MBP 2.16 för 17600 via Apple on Campus. Det är ett jävligt bra pris för en bärbar med den processorn. Men trots det är det fan inte ekonomiskt försvarbart! Vad hade den kostat om det hade varit en "vettig" processor, typ 1.83 - dra av runt 5000 spänn skulle jag tro?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på att de bytt från Core Duo 1.67 till 1.83 och 2.0, samt sedan Core 2 2.16GHz utan prisändring (eller snarare utan prishöjning) så är det mycket tveksamt att det skulle bli så mycket billigare.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Undrar ifall de uppgraderar vanliga macbooken nu också, inom kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Underbart säger jag, beställer med största sannolikhet idag.
160GB istället för 100GB HDD, 2.16GHz Core 2 Duo istället för 2GHz Core Duo, 6x Superdrive istället för 4x... Trots det 1000kr billigare än tidigare!

Edit: Beställd och betald. Bara den där hemska väntan kvar nu.

Du vet om att så fort du får datorn måste du ge oss en ordentligt recension med massa dataporr bilder på sötnosen va?

Permalänk
Medlem

Då var en Macbook Pro beställd!
2.16GHz Intel Core 2 Duo
1GB 667 DDR2 SDRAM-1x1GB
120GB Serial ATA Drive@5400rpm
SuperDrive 6X
15" Glossy Widescreen Display
BkLit Keyboard/Mac OS-S
Country Kit-SWE

Update: 30/10 skall den skickas senast och senast 9/11 skall den godsaken vara i mina händer

Kan knappt vänta på den!

Permalänk
Medlem

Beställde igår... 15" 2.16GHz med 2 gb ram..

2 veckor skulle det ta ungefär.. jobbigt att vänta så länge

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
Då var en Macbook Pro beställd!
2.16GHz Intel Core 2 Duo
1GB 667 DDR2 SDRAM-1x1GB
120GB Serial ATA Drive@5400rpm
SuperDrive 6X
15" Glossy Widescreen Display
BkLit Keyboard/Mac OS-S
Country Kit-SWE

Update: 30/10 skall den skickas senast och senast 9/11 skall den godsaken vara i mina händer

Kan knappt vänta på den!

Kollar i din signatur... du har inte haft apple förrut? Grattis i så fall.. du kommer inte ångra dig ;P´)

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Jo jag köppte en Powermac G4 med 400 snabba Mhz för 500kr i våras för att leka med och så slutade med den här datorn...

Jag hoppas på att den skall gå iväg från fabriken imorrgon... dom som beställde i tisdags har fått sina skeppade idag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Beställde igår... 15" 2.16GHz med 2 gb ram..

2 veckor skulle det ta ungefär.. jobbigt att vänta så länge

Kollar i din signatur... du har inte haft apple förrut? Grattis i så fall.. du kommer inte ångra dig ;P´)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
Jag hoppas på att den skall gå iväg från fabriken imorrgon... dom som beställde i tisdags har fått sina skeppade idag.

Oct 24, 2006 kl. 07:16 PM GMT - Beställningsnummer W80******
Ej skickad ännu

You lie!
De sa att den skulle skickas senast 31:a, det tolkar jag snarare som att den kommer iväg nästa vecka, tyvärr. Har dock inte beställt från Apple store förut, och jag hoppas förstås att jag har fel.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Verkar vara bara 15 tumsmodellen standard utan några tillägg. är ialla fall en kille på 99mac.se som har fått sin iväg skickad plus en massa folk på macrumors.com jaja den kommer nog snart
Update! Nu är min skickad och skall vara senast den 3 Nov hos mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Oct 24, 2006 kl. 07:16 PM GMT - Beställningsnummer W80******
Ej skickad ännu

You lie!
De sa att den skulle skickas senast 31:a, det tolkar jag snarare som att den kommer iväg nästa vecka, tyvärr. Har dock inte beställt från Apple store förut, och jag hoppas förstås att jag har fel.

Permalänk
Medlem

tydligen en ny sorts hårddisk i dem. som inte kommit ut på marknanden ännu:
http://macworld.idg.se/ArticlePages/200610/29/20061029201309_...

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

Hej Thomas Backman,
Detta är ett leveransmeddelande som gäller din Apple Store-beställning W80******.

Din beställning skickades iväg 30.10.2006 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 09.11.2006. Dagarna är arbetsdagar och tiderna är ungefärliga.

Någon av er som handlat från apple store tidigare, tar leveransen verkligen så lång tid, eller är det verkligen worst-care-scenario-"senast"?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

för mig har det alltid gått fortare när den väl skickats, både de ipodar jag haft o min macbook kom några dagar tidigare.

men finns de som fått vänta så länge eller några dagar till, men det verkar vara väldigt få som drabbats av det.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Hade själv lite otur med min MacBook, den kom 4 dagar för sent. Men det var en jävla massa strul med TNT så jag undrar om det var Apple's fel direkt, snarare indirekt kanske.

Du får säkert din datorn någon eller ett par dagar innan den 9:de

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Bestallde en via Hem-PC erbjudande precis 15"... far min i mitten av december dock pga mellanhand iom Nicator

Kanns som ett fint kop... sarskilt eftersom jag betalar runda 10 000 delat pa 36 man rantefritt med 3 ars service, support och heltackande allrisk forsakring :D.

Hade igentligen tankt vanta till nasta macbook update men nar jag fick detta erbj. var det svart att lata bli, sarskilt eftersom moderaterna lar ta bort hem-pc vid arskiftet hursom!

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hauk
Bestallde en via Hem-PC erbjudande precis 15"... far min i mitten av december dock pga mellanhand iom Nicator

Kanns som ett fint kop... sarskilt eftersom jag betalar runda 10 000 delat pa 36 man rantefritt med 3 ars service, support och heltackande allrisk forsakring :D.

Hade igentligen tankt vanta till nasta macbook update men nar jag fick detta erbj. var det svart att lata bli, sarskilt eftersom moderaterna lar ta bort hem-pc vid arskiftet hursom!

Du vet att det blir dyrare även om du skaffar hem-pc nu? Kommer inte exakt ihåg hur det låg till, men kolla upp det, så du slipper känna dig blåst sen. Det blir billigare i vilket fall, men inte riktigt så billigt som det först framstår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Du vet att det blir dyrare även om du skaffar hem-pc nu? Kommer inte exakt ihåg hur det låg till, men kolla upp det, så du slipper känna dig blåst sen. Det blir billigare i vilket fall, men inte riktigt så billigt som det först framstår.

Stämmer bra det, även ingångna avtal bryts upp from nyår. Vilket suger imo, jag kan förstå varför dom tar bort avtalet (har blivit ett sätt för svenssons o skaffa gamingburkar med feta subventioner) men att ändra ingångna avtal...

Lite halvt-ontopic: Syrran köpte en MacBook från Apple Store förra veckan, fick den efter 3 dar? Trodde att alla skeppades från Kina?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

om det är en standardkonfig, utan nå tillval och de har den hemma på europalagret i holland eller va det nu va, så kan de skicka den direkt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

17635 för billigaste med studenrabatt. Wow, jag vill ha Önskar man vore lite rikare...

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

måste hålla med om att Mac`na är grymmast på design. synd bara att dom inte kan peta i lite fetare grafikkort (wondering why).

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

De nya reglerna innebar att du formans beskattas, man har bestamt att formansvardet pa en Hem-PC (Hem-Mac ?) ar 2400kr per ar. Sa ca 700-1200 extra per ar beroende pa hur mkt man skattar.

Forslaget ar dock inte klubbat, men det ar en small jag kan ta iaf det skulle ga igenom.

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
måste hålla med om att Mac`na är grymmast på design. synd bara att dom inte kan peta i lite fetare grafikkort (wondering why).

Därför att MacBook Pro inte är någon gamingmaskin?

Men, när det gäller grafikkort till Mac överlag kommer det nog att förbättras allt eftersom att de tuggar i sig alltmer marknadsandelar. De har just gjort sitt bästa kvartal genom tiderna gällande datorförsäljning och är numera den tredje största datorleverantören i USA, och med de alltmer konkurrenskraftiga priser de håller kommer de nog växa än mer.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det för att macbookens tunna design bara 2,59cm tjock och att då blir svårt att få in nått fetare grakikkort pga värmen. heldre mobil än släpbar dator!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
måste hålla med om att Mac`na är grymmast på design. synd bara att dom inte kan peta i lite fetare grafikkort (wondering why).