Permalänk
Medlem

Sidnummrering i word

Nu börjar det bli jävligt knullat här, så jag måste starta en tråd för att få ordning på detta irriterande problem som har blivit en principsak. Word ska vara så smidigt...

Ok nu till problemet.

Har en fet uppstats här som jag vill ha lite sidnummrering på. I dokumentets 5e sida vill jag ha nummreringen sid 1. Det verkar inte vara några större problem, jag gör så här:
-Gör en avsnittsbrytning efter sid 4.
-Sätter markören i sida 5
-Väljer infoga sidbrytning > format > trycker i "börja med" 1.

Inga konstigheter jag får dokumentets 5e sida som sid 1, MEN sidorna innan sid 5 nummreras oxå. Följdaktligen 1,2,3,4 (för att sedan då börja om med sid1).

Nån som vet hur fan man får bort sidnummreringen på de 4 första sidorna???

Förtydligenade:
Så här ser det ut nu i sidfoten
1
2
3
4
-----
1
2
osv

Så här vill jag ha det
inget
inget
inget
inget
------
1
2
3
osv

Permalänk
Hedersmedlem

Du markerar någon av sidfötterna på avsnitt 2 och klickar ur "Länk till föregående", sen markerar du bara något sidnummer på avsnitt 1 och raderar det, då försvinner alla sidnummer på första avsnittet men inte på andra.

Permalänk
Medlem

tusen tack velotex nu fixade det sig.

Permalänk
Testpilot

Fattar inte att dom inte har fixat till det så det är lättare att fixa det där. I Word 97 var det i princip omöjligt och nu är det lite lättare, borde ju gå att fixa en jätteenkel inställning när man infogar numreringen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLeif
tusen tack velotex nu fixade det sig.

Glad att jag kunde hjälpa! Tack själv, det betyder mycket att se att man hjälper någon och inte bara se hur tråden försvinner utan att man vet om personen någon gång tog till sig det som stod där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Fattar inte att dom inte har fixat till det så det är lättare att fixa det där. I Word 97 var det i princip omöjligt och nu är det lite lättare, borde ju gå att fixa en jätteenkel inställning när man infogar numreringen.

Jo där håller jag verkligen med dig. Att försöka förklara det där för folk som har mindre datorvana brukar inte vara det lättaste...