Rydermark utmanar Futuremark

Permalänk
Melding Plague

Rydermark utmanar Futuremark

Tidigare i veckan skickade mjukvaruutvecklaren Candella Software ut ett pressmeddelande där de presenterar Rydermark, ett prestandatest för hårdvaruentusiaster och spelfantaster. Det utmanar 3dmark-prestandatestet från Futuremark bland annat med en grafikmotor som stödjer flera kärnor.

Läs nyheten: Rydermark utmanar Futuremark

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Soft

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk

Bäst att man skaffar en ny dator som klarar av att behandla namnet på programmet också!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

haha. den var bra den blomqvist:D

till jul ja då kan man se hur julklapparna presterar.
o gratis var det mums.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Lär ju inte vara svårt att göra ett bättre program än futuremark. Känns som om man redan i designstadiet av futuremark tänkt att försöka bevisa att syntetiska tester inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Min första tanke var "Va!? Har Matricks och kompani gjort ett prestanda test", sen såg jag att det var ett 'l' mer än det borde Men det är väl bara bra att det kommer lite fler tester, som det är nu så säger ju 3dmark inte överdrivet mycket när det är nästan det enda som har ett sådant test. Förutom riktiga spel då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

skönt..3dmark kör ju samma tester hela tiden i nyare version som tex. 05->06.WOW en hel Fluga som lyser till!

Permalänk
Inaktiv

Dom där funktionerna såg intressanta ut. soft particles har jag velat se hur det blir, och bra soft body objects som vatten ska bli kul att se hur det blir.
parallax mapping finns det ju ett mod till doom3/quake4 så det har man ju sett. tekniken används väl också i unreal tournament 2007...

Permalänk
Medlem

verkar nice. undrar var dom tänkte ut namnet ifrån

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Gött!!! Kan inte få ut det jag vill i ord just nu. Men jävligt nice

Permalänk
Medlem

Rackarns va najs

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite konkurrens inom denna genre.

Detta med tanke på att graffetillverkarna har haft en viss förmåga att anpassa sig efter Futuremarks program.

Permalänk

hoppas det är snabbare än 3dmark. Måste benchprogram ta sån jävla tid?

Permalänk

Vilka grafikkort idag är flerkärnade? Är det endast senaste x1950 och motsvarande för nvidia eller är det något som kommer ännu längre fram?

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Vilka grafikkort idag är flerkärnade? Är det endast senaste x1950 och motsvarande för nvidia eller är det något som kommer ännu längre fram?

Misstänker att det handlar om CPUs.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

En sån fin julklapp till oss alla då

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Misstänker att det handlar om CPUs.

*doh* läste visst fel. Hoppade över processorer och läste flerkärnade grafikkort.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sn4rk
skönt..3dmark kör ju samma tester hela tiden i nyare version som tex. 05->06.WOW en hel Fluga som lyser till!

Du missade den ökade upplösningen för jämförelsetestet, HDR-delarna, de nya texturerna, CPU-testerna, det nya poängsystemet och det nya game-testet med drivisstationen?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Ja men var kan man ladda ner programmet?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Ja men var kan man ladda ner programmet?

Tips: Läs nyheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
verkar nice. undrar var dom tänkte ut namnet ifrån

Stäm dom

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Avstängd

Ok, såg det nu vid jul va det. Bilderna jag såg på internet var skitsnygga

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64