Permalänk

Eizo M1900

Funderar på att skaffa en Eizo M1900 och undrar om någon kan uttala sig om den skärm. Fördelar/nackdelar?

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010090593

Skall mest användas till surfning och bildredigering. I andra hand film och i tredje hand spel.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

*bumpelibump*

Jag har också funderat på samma Eizo (fast svart då, men det spelar ju mindre roll... ) och undrar om det är någon som haft med den att göra? Tycker det verkar vara tunt med recensioner på nätet.

Permalänk

Eizo har väl alltid varit ett prestige märke inom skärmar.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk

Eizo är ett givet köp om man vill ha kvalité enda tillverkaren som har fem års garanti och där man får byta skärmen om endast EN pixel är felaktig.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva att jag hittade ett test till slut, om någon skulle råka söka upp den här tråden någon gång i framtiden.
http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=6369
Den var inte bäst, men en av de bättre i det testet av budgetskärmar.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte en för nån månad sedan.

För det priset (2600~ ) så är jag väldigt nöjd.

men..

Betraktningsvinkeln är direkt dålig i höjdled, det blir snabbt blågrönt uppåt och rött neråt.
Rödrosa eftersläpningar vid snabba växlingar mellan svart och vitt, syns tydligt när man drar runt ett fönster på skärmen.

I övrigt så verkar färgåtergivningen var riktigt bra, speciellt för att vara en TN-panel. Inställningsmöjligheterna för att få till bra bild är helt klart godkända, i princip allt går att justera oavsett om man kör vga eller dvi. Ytterligare en fördel är att man får med både dvi och vga-kabel med den, samt att man växlar mellan med bara en knapptryckning.

Inga döda pixlar heller

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Eizo

Gå in på Eizos hemsida www.Eizo.se dom säljer ut 2005 års modeller till reducerat pris.Har själv beställt en L568 för 1750kr..Köpte en 17 istället för en 19 ,därför att dom har samma upplösning och det borde vara sämre på en större skärm,större pixelstorlek

Permalänk
Medlem

Re: Eizo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rydis
Gå in på Eizos hemsida www.Eizo.se dom säljer ut 2005 års modeller till reducerat pris.Har själv beställt en L568 för 1750kr..Köpte en 17 istället för en 19 ,därför att dom har samma upplösning och det borde vara sämre på en större skärm,större pixelstorlek

Tack för tipset. Det fick bli en FlexScan L778 för 2875:-.

Även om utvecklingen på skärmar går toksnabbt nuförtiden så känns ändå bättre på något sätt att köpa en klasskärm från förra året, än en budgetskärm från i år, för samma summa. L778 verkar inte finnas kvar i sortimentet i Sverige, men jag såg i Googles cache för några dagar sen att den kostat 5000 så sent som i våras på Komplett, och över 700 € på en del ställen i utlandet, så det känns som en rätt bra affär.

Permalänk

Re: Re: Eizo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av airosto
Tack för tipset. Det fick bli en FlexScan L778 för 2875:-.

Även om utvecklingen på skärmar går toksnabbt nuförtiden så känns ändå bättre på något sätt att köpa en klasskärm från förra året, än en budgetskärm från i år, för samma summa. L778 verkar inte finnas kvar i sortimentet i Sverige, men jag såg i Googles cache för några dagar sen att den kostat 5000 så sent som i våras på Komplett, och över 700 € på en del ställen i utlandet, så det känns som en rätt bra affär.

Gratulerar till köpet av en riktig kvalitetsskärm. Jag har en L768, föregångaren till din och kan bara kallt konstatera att har man använt en Eizo vill man inte ha någonting annat sedan.

Billiga skärmar finns överallt men inga kommer ens i närheten av Eizos. Nya Eizo skärmar må vara dyra i överkant men slår man ut kostnaden på åren man kommer att sitta framför den så är priset inte hela världen. En bra skärm överlever flera generationer av datorer.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.