Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Komplett rekomenderas!

Permalänk
Medlem

Komplett rekomenderas!

Skickade in en RMA på ett Sapphire X800XL i förra veckan och redan nu har dom skickat ett ersättningskort och eftersom det är AGP och två olika kort från Geforce (4800SE & 6600GT) inte funkat så bra med moderkortet som detta grafikkort satt i så skrev jag att jag önskade antingen ett ATI-kort eller dagsvärdet på det returnerade kordet krediterat till mig.

Dom har idag skickat iväg ett ATI 1950 Pro som säkerligen överträffar det reklamerade kortet för jag har inte kollat efter än men ska göra det när detta inlägg har skrivits klart :D.

Så även om Komplett kostar nån krona mer så finns dom där när grejerna krånglar och gör inte som vissa företag som man läst om här som förhalar och dröjer ibland flera månader med en enkel reklamation.

BTW det reklamerade kortet var över ett år gammalt så trodde inte att reklamationen skulle gå igenom men tydligen var det två års garanti på kortet eller är det nya euregler som säger att det är två års garanti på grejerna som man läst om på t.ex Ebay?

Edit: Tyvärr skickas kortet ifrån Komplett först den 21/11 och inte som jag felaktigt trodde redan idag men den som väntar på något gott :p.

Permalänk
Medlem

Låter bättre än DB iaf.. mitt kort var helt nytt när jag skickade det!

Visa signatur

DFI INFINITY NF Ultra M2, A64 X2 4600+ 65W, 4x1024Gb Kingston 533Mhz, NVidia GeForce 8800Ultra, 200+250Gb SATA Seagate

Permalänk
Komplett.se

Hej!

Kul att du är nöjd med ersättningen :-).

Det är ju lite kasst med högpresterande AGP-kort för tillfället. Därför blir det tyvärr väntan på att vi får in detta nya ATI-kort som ger nytt liv i en klassisk plattform. Observera att datumet är preliminärt så det kan komma både före och efter angivit datum på webben. Bara en disclaimer om ni minns den andra tråden

Om du skulle vilja ha annan ersättning och inte vill vänta är det bara att kontakta oss igen så löser vi det.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

Det finns en anledning till varför jag alltid kollar komplett.se först när jag ska köpa nya grejer till datorn!

Har alltid blivit exemplariskt bemött av komplett!

Permalänk
Medlem

Ja komplett är grymma, har aldrig blivit besviken när jag handlat av dem.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Komplett kommer alltid vara bäst om Sebastian PMar mig och erbjuder mig en gratis produkt inom 24 timmar

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Komplett kommer alltid vara bäst om Sebastian PMar mig och erbjuder mig en gratis produkt inom 24 timmar

Vad sägs om en ett tvåpack Bliw-tvål? Du sa inget om vad för produkt det skulle vara

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Blev också bemött med oerhörd snabbhet och bästa servicen när jag skickade in mitt kort på RMA.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Vad sägs om en ett tvåpack Bliw-tvål? Du sa inget om vad för produkt det skulle vara

Så länge jag får det så är jag nöjd
Men jag gillar Daim, ifall du vill ge mig något gott.
Eller att par nya "skatez" eller hur det nu stavas till min mus, det vore fint

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jupp komplett har man bara bra erfarenheter likadant med dustin toppen affärer båda två.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många tusen kunder komplett snott från datorbutiken på grund av dess grymma support?

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

För mig är det tvärt om, komplett har bara krånglat medans det inte varit problem med db.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Varför får jag aldrig defekta produkter av komplett :(.
Bara min NB Tempsensor som inte fungerar på mitt moderkort. Det värsta problemet jag haft hittils av kompletts produkter :/.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

bara gott att säga om komplett, mitt ånger-köp tog 9 dagar innan jag fick tillbaka pengarna, vilket får sägas vara mycket bra så den lagstadgade gränsen är 30dagar.

komplett och dustin är det som gäller om man ska handla online.

Permalänk

Låter riktigt bra, får se om det går lika bra för mig när jag ska ångraköp på min Asus A6T då skärmen blev 3/4 svart på dom lägsta ljusinställningarna.

Saken jag oroar mig för är att jag tog bort 2st klistermärken från datorn, en som beskrev innehållet och en annan där det stog Webcam included. Fick dock ett OK från komplett kundtjänst att det inte skulle bryta på garantin osv.
Men förhoppningsvis ska allt gå bra, och jag kan köpa mig en ny bärbar dator innom en snar framtid

I övrigt har jag alltid varigt nöjd med Kompletts sätt att behandla kunder, mitt defekta ATI 9800 Pro för ett par år sen fick jag utbytt väldigt snabbt

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk

Håller med de övriga, har haft en del grejor som ahr krånglat, men komplett har alltid varit väldigt tillmötesgående o hjälpsamma. Kommer nog aldrig att byta butik.