Fick ett meddelande från Seeco idag. Tänkte dela med mig av det och mitt svar på det.
Citat:
Seeco wrote on Idag 18:09:
Hej Dentarg!
Idag upptäckte jag nåt som jag inte fattar hur jag har kunnat missa - min x60s främre högra fot svävar också 1-2mm upp i luften, ställd på en helt plan yta vippar alltså datorn mellan bakre vänstra och främre högra foten, precis som på din dator.
På grund av detta är jag nu väldigt intresserad av hur det har gått för dig med det här problemet, själv känner jag att om man köper en laptop av ett märke som förknippas med god byggkvalitet så förväntar man sig bra mycket mer.
I måndags ringde jag upp Misco. Jag berättade att det var fel på min Thinkpad jag fått av dem fredagen innan helgen. Jag blev då kopplad till någon på Misco som kunde svara på såna frågor. Jag berättade om problemet igen för person #2 som direkt hänvisade mig till IBM (Lenovo) (0771-171040)
Tackade och ringde dit. Efter ett antal menyval fick jag prata med en levande person. Jag berättade återigen om mitt problem. Han konstaderade att datorn behövdes skickas till deras verkstad. "Powermill Service" i Järfälla. Jag fick uppge namn och adress på mig själv och modelnummer och serienummer på min thinkpad, så fick jag ett referensnummer av honom som jag skulle märka datorn med. Frakten för att skicka datorn till Järfälla skulle jag behöva stå för själv, men returfrakten skulle de stå för.
Jag frågade hur lång tid detta skulle ta och det brukade ta fem arbetsdagar sa killen i telefon, men allt berodde på hur mycket de hade att göra på verkstaden.
En lustig detalj var att killen jag pratade med inte hade varit med om det här problemet under de 2 år han jobbat där, men han visste precis vad de skulle göra på verkstaden för att åtgärda problemet. (Spänna upp datorn/chassit och vrida det rätt (ungefär - kommer inte ihåg riktigt vad han sa.)
Detta var inte så lockande, skicka datorn till verkstad det första man gör, så jag gav mig på Misco igen. Tänkte att jag kanske kan lämna tillbaka den (hade ju bara haft den i tre dagar, bara startat den) och beställa en ny... men det ville sig inte, eftersom om man har packat upp datorn (sa de först) har man brutit den tekniska plomberingen (har att göra med serienummer med mera). När jag sa att datorn var oanvänd gick de med på att ta tillbaka den om den inte var startad. Jag hade ju faktiskt startat den, så jag ville inte chansa på det, så jag berättade hela historien igen och krävde att de skulle stå för frakt till Powermill i Järfälla.
Det gav lite resultat. De skickade ut en fraktsedel med RMA-nummer, fick den idag och gick till Posten och skickade iväg datorn till Misco.
Först ska deras tekniker kolla om de kan åtgärda felet, annars ska de skicka den vidare till Powermill. Känns som att det antagligen kommer ta lite längre tid än om jag skickat den direkt till Powermill, men jag slapp betala frakten nu, och man kan ju hoppas, att om inte felet går att åtgärda, ger mig Misco en ny korrekt byggd Thinkpad.
Citat:
En annan grej jag också har lagt märke till är att plasten vid den blå thinkvantage-knappen liksom buktar uppåt och fjädrar nedåt ca 2mm när jag trycker på den.
Jag märkte PRECIS samma sak! Känns lite "plastigt", var ju just för att slippa den känslan jag bestämde mig för IBM/Thinkpad.
Citat:
Detta får det att se som att Lenovo lastar av en massa andrasorteringens laptops på svenska studenter, vilket inte alls känns bra.
Tänk om det är så?! Vore verkligen vidrigt...