Battlefield 2 går inte installera

Permalänk
Medlem

Battlefield 2 går inte installera

Tjenare!

Efter att tidigare avinstallerat mitt BF2 pga platsbrist, tänkte jag för ett litet tag sedan installera det på nytt, men ett problem har uppstått!

När jag stoppar i skivan startar installationsrutan och jag ombes att välja språk.
Efter att det senare kommit fram en ruta där det står "Battlefield 2", startar en mätare att ladda och det står att installshield ska hjälpa mig med installationen.
När mätaren sedan laddat klart, blinkar skärmen till, och installationen avbryts som om den aldrig startats.

Jag testade på en annan dator på vilken det fungerade smärtfritt. Jag har till och med testat att rippa skivan och "mountat" ISO-filen med deamontools utan resultat...

Vet någon vad det är för fel jag står inför?

Tack...
/Chopha

Permalänk
Medlem

har du kollat i registret? (regedit)
det kan finnas "filer" där som skulle tas bort, när du avinstallerade, men inte gjorde det..

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, skall kolla när jag kommer hem ifrån jobbet!

/Chopha

Permalänk
Medlem

Har samma problem.
Någon som hjar en lösning?

Tacksam för hjälp/P.E

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2