Battlefield 2142-tråden

Permalänk
Medlem

Detta spelet verkar hyggligt, jag var ingen inbiten BF1942 spelare men hade många roliga nätter framför BF2, kommer BF2142 ge samma "kick" som BF2 gjorde i början?.

tfs.

Permalänk
Avstängd

Ere bara jag eller är inte 2142 lika poppis som BF2? Om isf hur kommer det sig? Känns som tråden sällan updateras gentemot BF2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janols
Detta spelet verkar hyggligt, jag var ingen inbiten BF1942 spelare men hade många roliga nätter framför BF2, kommer BF2142 ge samma "kick" som BF2 gjorde i början?.

tfs.

Tycker helt klart att BF2142 gav samma kick i början som BF2. Däremot så varade den inte riktigt lika länge eftersom jag har spelat mycket mer av BF-serien nu än när jag började med BF2, så det är ju inte så konstigt.

Innan spelade jag nästan bara BF2, och nu spelar jag bara BF2142.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel det här, roligare än BF2. Demot var inget att skryta med, men fullversionen är riktigt kul. Tyvärr kan jag inte spela i dagsläget, men om jag hittar en lösning på problemet så kommer jag in och spelar direkt, hojta bara till

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Min polare köpte nyss spelet, 499:-
Han hinner bara spela typ 2 minuter, sen blir han utkastad ur spelet, med ett felmeddelande att BF2142.exe har stött på ett problem och måste avslutas. Verkar som många har detta problemet, men har inte hittat någon lösning... har läst 4 sidor bak i tråden men inte hittat ngt..
Vet ngn lösningen?
Hans hårdvara:
AMD3700+
1024mb ram
7900GTO
320GB hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Min polare köpte nyss spelet, 499:-
Han hinner bara spela typ 2 minuter, sen blir han utkastad ur spelet, med ett felmeddelande att BF2142.exe har stött på ett problem och måste avslutas. Verkar som många har detta problemet, men har inte hittat någon lösning... har läst 4 sidor bak i tråden men inte hittat ngt..
Vet ngn lösningen?
Hans hårdvara:
AMD3700+
1024mb ram
7900GTO
320GB hdd

Har han uppdaterat grafikkort- och ljud-drivrutinerna?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan hjälpa mig

Ja kan inte installera oatch 1.10 det står bara "Installationen Misslyckades" när ja försöker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Är det någon som kan hjälpa mig

Ja kan inte installera oatch 1.10 det står bara "Installationen Misslyckades" när ja försöker.

Kolla så att du har gott om plats ledigt på C:

Permalänk
Medlem

Måste bara skriva av mig lite.

Hände en helknasig grej nyss
Jag skulle respawna vid mitt teams beacon.

Som vanligt så början turen ner i poden, då plötsligt ser jag ett av våra fraktskepp närma sig och med min vanliga tur landar naturligtvis jag rakt på den och dödar alla.

Krocka med den när den flög i luften, hur stor chans lixom.

Självklart var den nästan fulllastad.

Ironiskt nog överlevde jag fallet haha sen blev jag kickad nån sekund efter och säkert bannad en tid oxå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Måste bara skriva av mig lite.

Hände en helknasig grej nyss
Jag skulle respawna vid mitt teams beacon.

Som vanligt så början turen ner i poden, då plötsligt ser jag ett av våra fraktskepp närma sig och med min vanliga tur landar naturligtvis jag rakt på den och dödar alla.

Krocka med den när den flög i luften, hur stor chans lixom.

Självklart var den nästan fulllastad.

Ironiskt nog överlevde jag fallet haha sen blev jag kickad nån sekund efter och säkert bannad en tid oxå

Otur

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga, eftersom jag är så dålig på att söka, men jag har iaf försökt :).

Finns det något problem med BF 2142 som det med 1942 eller om det var med 2, minns inte vilket. Att när man startar spelet så hoppar det ut till skrivbordet efter en liten stund, eller att man inte kan starta det alls?

Permalänk
Medlem

de är så här att jag har ett porblem med mitt bf 2142´. de är såhär jag startar det logga in och sen kanske jag hinner spela i 5 min å sen stängs spelet av utan atan anledning.
jag har en AMD athlon 64 x2 2.2 ghz 2x 512 mb ram asus geforce 7900GS

snälla hjälp:)

Permalänk

Jag köpte detta spelet igår och har lite problem...

Oavsett vilka grafik inställningar jag kör på så hackar spelet något enormt, dålig fps och spelet känns allmänt segt...

Nu kanske jag inte sitter på någon dröm maskin men eftersom jag kunde köra BF2 i 1280x1024, allt på high, 2x AA med acceptabel FPS i alla situationer så tycker jag det är konstigt att jag inte kan spela 2142 (med samma systemkrav btw) med allt på LOW och låg upplösning...

mina specs står i sign...

Kan det ha nånting med att jag kör Windows Vista ?? iofs är ju ATI drivrutinerna BETA så det kanske beror på det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av underbird
Jag köpte detta spelet igår och har lite problem...

Oavsett vilka grafik inställningar jag kör på så hackar spelet något enormt, dålig fps och spelet känns allmänt segt...

Nu kanske jag inte sitter på någon dröm maskin men eftersom jag kunde köra BF2 i 1280x1024, allt på high, 2x AA med acceptabel FPS i alla situationer så tycker jag det är konstigt att jag inte kan spela 2142 (med samma systemkrav btw) med allt på LOW och låg upplösning...

mina specs står i sign...

Kan det ha nånting med att jag kör Windows Vista ?? iofs är ju ATI drivrutinerna BETA så det kanske beror på det...

Körde du BF2 i Vista ?
Annars är det nog det som är problemet, sämre prestanda i spel med Vista.
Kassa drivare nu i början osv.

Själv har jag något bättre prestanda i BF2142 än BF2. Kräver aningen mindre ram verkar det som. Har bara 1024MB. Kör dock XP SP2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Körde du BF2 i Vista ?
Annars är det nog det som är problemet, sämre prestanda i spel med Vista.
Kassa drivare nu i början osv.

Själv har jag något bättre prestanda i BF2142 än BF2. Kräver aningen mindre ram verkar det som. Har bara 1024MB. Kör dock XP SP2.

Jag körde XP SP2 när jag spelade BF2... då är det antagligen Vista och dåliga drivers som är problemet här då...

Tack för hjälpen...

Permalänk
Medlem

Någon fler som köpt BF2142 Northern Strike via EA Link? Kostade bara 70kr. Nedladdning om 15 dagar. Någon vecka före officiella relase datumet.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Går det att köpa spelet online någonstans? orkar inte åka och köpa skiten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bootcha
Går det att köpa spelet online någonstans? orkar inte åka och köpa skiten.

Hej. Ladda ner EA Link, skapa ett konto. Fram med Visa kortet och voila, klart.

http://www.ea.com/ealink/

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyro2
Hej. Ladda ner EA Link, skapa ett konto. Fram med Visa kortet och voila, klart.

http://www.ea.com/ealink/

Kalas!

ska man sattsa på BF2142 eller BF2? had2 ett BF2 konto för något år sen och hade spelat ihjäl mig på det, en dag kunde jag inte logga in på det mer på grund av att det var bannat(kontaktade svenska EA men ingen hjälp) när jag tänker efter så kanske jag inte ska ge dom mer pengar.

Permalänk

Hej.
Jag har ett stort problem..
Jag la härom dagen in Windows Vista på datorn som fungerar finfint med bf2142.
Första gången jag spelar bf så går det helt okej, samma som i xp.
Men andra gången så står det i listan att jag har alla "unlocks" WTF? tänker jag och går in i den menyn och kollar på alla typer av klasser man kan vara och jag har alla uplocks överallt.

Jaha vad kul tänker jag och går in på en server..
jag har alla unlocks och väljer dom nya grejerna för att testa dom, jag hinner döda en kille
ett par sekunder efter det så tabbars man ut i menyn och en ruta med överskrift "Punkbuster" och ingen text under kommer fram + att man blir disconnectad.
Vaf*n tänker jag och väljer en annan server och testar på den.
Men samma sak där.

Vet verkar som om det ser ut som om jag har hackat det där med unlocks men det har jag överhuve taget aldrig tänkt tanken till att göra.

Vad kan jag göra för att bli av med detta? Ominstallera bf?

Mycket tacksam för svar!

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem

Köpte spelet och har tröttnat redan, jag får för fan inte spela för en jag tappar connection till servern. Finns det någon fix till detta? har för mig jag hade något som detta med demon.

Permalänk
Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
charlie@home: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=17795

jaha

men varför krachar spelet när man är inne på en server och punkbuster kommer upp?

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk

Ingen aning däremot. Installerat om?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlie@home
jaha

men varför krachar spelet när man är inne på en server och punkbuster kommer upp?

Hej. Har du provat att installera om pb manuellt? http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf2142.php

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyro2
Hej. Har du provat att installera om pb manuellt? http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf2142.php

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Ingen aning däremot. Installerat om?

har ar testat att installera in bf2142 men har inte hunnit testa det.. ska göra det och om det där med punkbuster kommer upp igen så ska jag testa att installera om pb manuellt

tack

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av charlie@home
Hej.
Jag har ett stort problem..
Jag la härom dagen in Windows Vista på datorn som fungerar finfint med bf2142.
Första gången jag spelar bf så går det helt okej, samma som i xp.
Men andra gången så står det i listan att jag har alla "unlocks" WTF? tänker jag och går in i den menyn och kollar på alla typer av klasser man kan vara och jag har alla uplocks överallt.

Jaha vad kul tänker jag och går in på en server..
jag har alla unlocks och väljer dom nya grejerna för att testa dom, jag hinner döda en kille
ett par sekunder efter det så tabbars man ut i menyn och en ruta med överskrift "Punkbuster" och ingen text under kommer fram + att man blir disconnectad.
Vaf*n tänker jag och väljer en annan server och testar på den.
Men samma sak där.

Vet verkar som om det ser ut som om jag har hackat det där med unlocks men det har jag överhuve taget aldrig tänkt tanken till att göra.

Vad kan jag göra för att bli av med detta? Ominstallera bf?

Mycket tacksam för svar!

I går Fredag var alla unlocks upplåsta. Så det är/var helt normalt.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EfterlysT
I går Fredag var alla unlocks upplåsta. Så det är/var helt normalt.

Tydligen igår lördag oxå, har inte testat idag dock.
Varför bidde det så för ?

Kändes faktiskt lite tråkigt när man kämpat ihop massa unlocks innan

Permalänk
Medlem

Köpte bf2142 i fredags och har nu dargit in runt 1300p.

Permalänk
Medlem

hjälp !

Nu när jag försöker starta spelet så händer inget mer än att den svarta skärmen kommer upp.

Det som brukar hända i vanliga fall efter svarta skärmen är att loggan kommer upp... men inte nu längre.

Skärmlampan lyser som den ska men det är som om spelet bara inte kan gå vidare till nästa steg till att starta.

Kan prova ominstallera spelet men känns så segt om det inte hjälper.

Datorn är i ofärndrat skick sen senast jag lirea, dvs ingen ny mjukvara osv.

Nån som vet nån lösning ?

*edit*

Löste sig efter ominstallation..