Battlefield 2142-tråden

Permalänk
Medlem

Han som ligger först har 175 poäng / minut.
Ändå suger typ alla andra stats han har :S

Permalänk
Medlem

Antal spelad tid har inget betydelse i BF2142 längre
synd för d som har legat i å har lirat 300 tim
Jaja.... har forskat i det där å om man tar transport helikoptern å åker över deras titen å så har man en medspelare med sig som hamrar F2 F7 så skall ni få c vad som händer med poängen.

Lycka Till...................

PS LOVE EA:(

Visa signatur

Maczi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maczi
Antal spelad tid har inget betydelse i BF2142 längre
synd för d som har legat i å har lirat 300 tim
Jaja.... har forskat i det där å om man tar transport helikoptern å åker över deras titen å så har man en medspelare med sig som hamrar F2 F7 så skall ni få c vad som händer med poängen.

Lycka Till...................

PS LOVE EA:(

Läste det på ett annat forum nu med...Finns en del exploits i spelet, Dice får ta och fixa detta och släppa patch ASAP.

"its the exploit when you and a passenger in a transport ship hover somewhere and the passenger changes seats from F2-F7 and it gets the pilots points up extremely fast"

http://img284.imageshack.us/my.php?image=screen009wa1.jpg

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gwah, hoppas dom gör något åt alla statspadders...

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är inte att dom får mycket poäng men att det blir så oseriöst gameplay.

Lika kul som när banan startas och en ensam kille drar iväg med APC:n så resten av laget får springa till fots... :/

Public suger ibland.

Permalänk
Medlem

fan vad besviken man blir... kanske lite sugen också

till mitt problem, blir nerkopplad i stort sätt hela tiden från BBB serverna, hinner bara spela drygt en map.
någon som har samma problem?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Gwah, hoppas dom gör något åt alla statspadders...

Försent att göra nått åt det:(
svårt att ta av folk poäng, å fixar d problemet så är det ganska orättvist när så många redan har skaffat sig så mycke poäng.

Visa signatur

Maczi

Permalänk
Medlem

igentligen vem bryr sig? det är ju värre med aim bots anser jag... jag har låst upp det jag vill ha och lirar enbart för det är så jävla kul att ligga på topp utan fusk! sen är det ju inte så jäkla kul att lira public, vilket jag själv gör hela tiden.. vet inte vart jag skal vända mig för att slippa public hubbar.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
fan vad besviken man blir... kanske lite sugen också

till mitt problem, blir nerkopplad i stort sätt hela tiden från BBB serverna, hinner bara spela drygt en map.
någon som har samma problem?

Ja med, om ja har tur ibland 1 o en halv map, idag precis när ja skulle spela så blev det en halv map sen blev ja nedkopplad. Jag har även svårt att connecta till spelets huvudyserver. Det står att ja inte ha nån nätverkanslutning vilket är skumt då ja sitter o snackar med en kompis över msn samtidigt. Spelet tar osså extremt lång tid att starta, ja klicka på ikonen rutan lir helt svart nån minut sen kommer EA logon upp.

Ja hade inga som helst problem med detta spelet i början allt fungerade helt perfekt!

Jag vet inte om det är min dator eller Huvudservern som har problem, datorn är nästan helt nyominstallerad... Får la installera om spelet imorron:(

Permalänk
Medlem

har samma problem med att det tar någon minut innan EA logan osv. kommer fram.. irriterande.
Vad har du för brandvägg?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Sygate Personal Firewall

Har även Peerguradian men det disablar ja innan ja spelar.

Permalänk
Medlem

skit oxå, nu blev jag kickad av punkbuster också!!!! helt utan anledning..
fan va problem det börjat komma nu.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
skit oxå, nu blev jag kickad av punkbuster också!!!! helt utan anledning..
fan va problem det börjat komma nu.

Spelet örjar gå ut för nu:( Det som var så otroligt ball i början, nu får F-N Patchen kopmma snart

Dice/EA måste ju fatta att det inte är spelbart längre

Permalänk
Testpilot

Köpte spelet förra veckan och har spelat det några gånger och tycker det är rätt kul. Har inte haft ett enda problem som att bli utkastad eller nått sånt tråkigt, antar att jag har tur

Gillar den svävande tanken, riktigt underbar. Lite synd bara att dom tagit bort kulsprutorna från förstapositionen men det kan man lära sig att leva utan

Finns det föresten nån sida likt http://bf2s.com/ fast för 2142?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Finns det föresten nån sida likt http://bf2s.com/ fast för 2142?

Det finns http://www.2142-stats.com/
Eller så använder man EA's Statsida http://battlefield.ea.com/battlefield/bf2142/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Han som ligger först har 175 poäng / minut.
Ändå suger typ alla andra stats han har :S

Dom som ligger på top 10 fuskar genom att utnyttja olika buggar som finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simonnilsson
Dom som ligger på top 10 fuskar genom att utnyttja olika buggar som finns.

top 10 nja topp 100 snarare snart topp 1000....

Visa signatur

Maczi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maczi
top 10 nja topp 100 snarare snart topp 1000....

De senaste dagarna har det blivit tokmycket folk som fuskar på det här viset...Det är så jäkla trist

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
De senaste dagarna har det blivit tokmycket folk som fuskar på det här viset...Det är så jäkla trist

Visst är det tråkigt, men jag måste säga att EA verkligen förtjänar det.

Ni som har besökt bf2142leet.blogspot.com vet att han visar upp massor utav buggar/fusk, det kan tyckas oschysst och tråkigt, men det är så att han/dom var faktiskt med i betateamet, dom hade rapporterat alla buggarna till EA.
Därför är det ganska förståeligt att han sprider buggarna när EA släpper spelet utan att ha åtgärdat dom.

Det jag ville säga är att det här helt och hållet är EAs fel.

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

håller med, det står visst också på sidan. så jävla dåligt av EA. Men men spelet är trotts allt det ända vettiga att lira just nu verkar det som. Det verkar inte vara några buggar i concuest? spelar aldrig Titan i vilket fall som helt.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Slänger in en "kontaktannons".

Söker ventpolare 18+ för att få lite mer djup och teamplay i publicspelet. Har inte fått med någon av mina IRL-polare till Battlefields förlovade land tyvärr.

Letar efter en vettig klan/person/personer att hänga med när det kopplas av med public. Har lång erfarenhet av teamplay och klanspel från CS, WoW, BF2 (över 350 h speltid) m.m men är inte intresserad av klanmatcher till BF2142. Inte än iaf.

Spelar rätt varierat men föredrar infanteri på täta banor, givetvis alltid i squad, och gillar att tänka och överlista fienden. Försöker göra bra ifrån mig när jag spelar och ligger rätt ofta i toppen på scoreboard. Blir ca 2 timmar om dagen, ofta på Bredbandsbolagets servrar.

Hur bra du/ni är är dock mindre viktigt så länge ni är mogna och trevliga. Öppen för förslag via PM.

Permalänk
Medlem

Nån som hört nåt om patchen? Ja tycker spelet är för buggigt nu, när ja skulle joina en sever stängde spelet bara av sig:(

Permalänk
Medlem

ja, samma här, buggar av bara f*n för mig också nu förtiden... samma gamla problem med ner koppling osv.

ursäkta för mitt förra inlägg, såg att det va väldigt uselt stavat, en eller två öl för mycket kanske.
http://www.bf2142.se/forums.php?m=posts&q=1852
lite mat nyttigt om nya patchen.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Hmmm har länge funderat på bf2 men nu vänder jag mig till dom som spelat båda bf-spelen, alltså bf2 och bf2142.

Har följt bf2-tråden litegrann och läser om konstanta klagomål på patcharna mm
vilket har gjort att jag tvekar inför bf2....

Till frågan då: alltså vilket av bf-spelen föredrar ni som spelat båda?

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem

BF2 om du inte lirat det innan, snyggare och bättre spel skänsla, MEN jag rekomenderar dig även att prova BF2142, tycker faktiskt BF2142 tar sig mer och mer.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

kul, installerade de nya patchen men får "insert cd" hela tiden, finns det en fix till detta?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

kommer någon av er i kontakt med EAs servrar när ni skall logga in?

Permalänk
Medlem

Kräver spelet Service pack 2? Och gör BF2 det?