Battlefield 2142-tråden

Permalänk

Jag kan inte ens starta bf2142 i Vista 64bit, Saknar tydligen nån directX 9 fil, ("dx9d3.dll" eller nått sånt). Några lösningar?

Ska väl inte behöva installera directX 9, om det ens är möjligt!?

Visa signatur

Asus Commado, Intel Core 2 Duo E6600, 4 GB Corsairs 800mhz 4-4-4-4-12, Asus 8800 GTS 640MB, Wester Digital Raptor 150GB 10000 RPM, Cooler Master Xtreme 550W, Benq 24" TFT Monitor, Windows Vista Premium 64Bit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyelessCamel
Jag kan inte ens starta bf2142 i Vista 64bit, Saknar tydligen nån directX 9 fil, ("dx9d3.dll" eller nått sånt). Några lösningar?

Ska väl inte behöva installera directX 9, om det ens är möjligt!?

Du kan behöva installera DirectX 9 på på Vista.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Du kan behöva installera DirectX 9 på på Vista.

Ah tack! Men vad händer med DirectX 10 då? kan man köra båda?

Visa signatur

Asus Commado, Intel Core 2 Duo E6600, 4 GB Corsairs 800mhz 4-4-4-4-12, Asus 8800 GTS 640MB, Wester Digital Raptor 150GB 10000 RPM, Cooler Master Xtreme 550W, Benq 24" TFT Monitor, Windows Vista Premium 64Bit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyelessCamel
Ah tack! Men vad händer med DirectX 10 då? kan man köra båda?

DirectX 10 ska bli orört så vitt jag har uppfattat det när man installerar directX9 på Vista.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
DirectX 10 ska bli orört så vitt jag har uppfattat det när man installerar directX9 på Vista.

Ah, intressant. Ska undersöka det där. hade nämligen helt uteslutit att det var möjligt att köra båda och vill inte installera över dx10 då jag TROR att man måste ha dx10 med vista. men kan man köra båda så är det ju guld, har läst nått om direcX 9 L som är för Vista, men hittar ingenstans att ladda ner den, bara leta vidare.

Tack för svar.

Visa signatur

Asus Commado, Intel Core 2 Duo E6600, 4 GB Corsairs 800mhz 4-4-4-4-12, Asus 8800 GTS 640MB, Wester Digital Raptor 150GB 10000 RPM, Cooler Master Xtreme 550W, Benq 24" TFT Monitor, Windows Vista Premium 64Bit.

Permalänk

Jag har precis tankat och installerat Northern strike från EA-Link och det funkar inte alls... När jag går in och kollar i "community" och "moddar" så finns bara BF2142 v1.25 med, borde inte Northern strike ligga där?

När jag ansluter till ett spel så går det hela vägen tills knappen "anslut till spel" kommer upp och sen så hoppar spelet helt plötsligt bara tillbaka till serverlistan och ett meddelande kommer upp där det står att jag inte kör originalversionen av BF2142 och att jag ska installera den...

Jag har installerat senaste drivisarna för grafikkortet, har version 1.25 av BF2142 och jag har avinstallerat hela spelet och installerat om allt en gång.

Ni som har tankat det via ea-link, fick ni bara ner en fil som heter setup.exe och som är på 160mb? När jag har installerat northern strike kommer det upp ett meddelande där det står "uppdatering tillgänglig", ska det vara så?

Hjälp mig någon, vill lira Northern Strike!!

Edit: Jag har löst problemet och nu funkar det utmärkt, såhär gjorde jag:
Ominstallerade BF2142, installerade patch 1.20, installerade Northern Strike, installerade patch 1.25 -> Klart

Visa signatur

||Asus P5BW-LA | Intel E6400 | Geforce 8800GTS 640mb | 2048mb PC5300||

Permalänk
Medlem

Nån som har tips om Vad man behöver för hårdvara för att köra 2142 i medel-higt?

Har 2mbit/s, klarar jag mig med det?

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Nån som har tips om Vad man behöver för hårdvara för att köra 2142 i medel-higt?

Har 2mbit/s, klarar jag mig med det?

Ditt internet räcker utmärkt till för att ha en bra ping. Vad har du för hårdvara just nu?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa detta men då undrar jag om det där att det ska vara ad/spy ware med när det installeras.
testa demot och tyckte det var rätt bra.
Eller ska jag vänta på nåt annat eller finns det redan nåt bättre typ sifi?

(jag orkar inte läsa igenom dom 15 sidorna. Missar säkert nåt ändå)

P.S. förlåt om jag väcker en död tråd.

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Ditt internet räcker utmärkt till för att ha en bra ping. Vad har du för hårdvara just nu?

Ja du? AMD athlon 64 3500+, 1gb DDR och Geforce 6200 LE turbcache:P

Förmodar nu att rekomenderat är tillräckligt för medel

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

(BF2/BF2142 FUNGERAR INTE PÅ VISTA)
****EVENTUELL LÖSNING?**** (för windows XP)
(När spelet inte startar eller stängs ner i början)
installera om battlefield2/2142... tar bara någon minut... sedan patcha o sen klart!

Ganska vanligt fel... men iofs vanligaste fel är när grafikkortet är trasigt eller inte orkar (längre?) starta bf2/bf2142...

***ORSAK / SYMPTOM****
OBS: VID VISTA LÄS DETTA!!! SPELEN FUNGERAR INTE BRA PÅ WINDOWS VISTA!!!!!!

Jag spelar bf2/bf2142 jätte mycket och har både windows XP och Windows VISTA 32bit installerat.

bf2142/bf2 fungerar väldigt dåligt på vista. Memory error är ett av felen jag får heeela tiden... ungefär på slutet av varje runda.
Även har jag fått det felet som du har att det öppnas och stängs ner. Och sedan brukar jag få hela tiden att spelet bara crashar till skrivbord och grejjen skicka felrapport kommer upp.

Felet förekommer endast i Vista och har sätt samma problem på flera datorer.

***LÖSNING****
En BRA lösning på detta är att högerklicka på bf2142.exe i skrivbordet och sedan välja "kör detta program i win.XP läge"
Och sedan varje gång högerklicka på bf2142.exe och välja Kör som adminsitratör.

OBS: DET ÄR VIKTIGT annars startar inte spelet alls! Inte för mig iaf. Man MÅSTE varenda gång när man ska spela högerklicka på bf2/bf2142.exe och välja "kör som administratör"
EFTER att man valt "kör detta program i win.XP läge"

****INTE SÄKER LÖSNING DOCK****

Detta löser inte problemet helt, spelet fungerar myycket bättre nu, men dock är inte perfekt. Samma symptom förekommer men är sälsyntare. Vid detta läge förekommer Crash to Desktop oftare.

***SÄKER LÖSNING?****
Windows Vista är buggit och fungerar INTE bra för spel, tex. Need for speed: Carbon fungerar inte alls på Vista, den startar inte. Och det är kännt fel.

Enda lösningen på dessa fel med Vista är att hoppas att microsoft har hittat dem och lokaliserat felen, däremed får vi hålla tummarna att det fixas i nästa Service Pack för Vista som skulle ju komma snart!!

***ÅTGÄRDER?****

---- reg. Microsoft ---

För privatpersoner är enda åtgärdern för att lösa problemet att byta Till Windows XP 32bit som jag gjorde, ny flyter allt PERFEEKT!!

-----KÄLLOR???--------

Haha det är fullt känt dessa fel!! Ikke tror mig?

Se www.bf2.se forum och bara sök lite grann på vista så ser du
Eller www.bf2142.se

-----HÅLLA UT MED DET-----

Om man gjort som jag sagt så är bf2 dugligt att spela, det verkar fungera som den skall några dagar... kanske t.o.m några veckor.

Men vid någon punkt så ser du att det är något som inte stämmer

Men det är dock möjligt att spela om man kan hålla ut några spel crasher osv... Det är upp till dig själv.. testa!

-----FÖREKOMMER FELEN VID WINDOWS XP------

Efter du bytt till windows XP (32bit) och samma fel återstår och du är säker på att ha installera windows rätt och installerat alla nyaste drivrutiner/patchar kan man börja misstänka fel i komponenterna/drivrutinerna till dem.

Finns ett kännt fel och det är om du har Creatives X-Fi ljudkort och då kan dessa symptom förekomma, testa då att avinstallera ljudkortet och se om det hjälpt. Finns ingen känd lösning till detta dock. Även ett kännt fel som orsakas av X-Fi är blåskärm vid spelande om man har EAX aktiverat och ultra hög ljudkvalite i bf2/bf2142. Ett annat fel som orsakas av X-Fi är även att ljudet försvinner och det börjar brusa och knastra när man spelar BF2142.

1. Släng ut drivrutinerna tillsammans med ljudkortet och testa igen

2. Möjligen kan det vara system fel, Flasha BIOS till nyaste och testa igen!

3. Släng ut alla onödiga program och ha endast en ny fresh installation av Windows XP tillsammans med nyaste drivrutinerna och BF2.

4. Kör memtest och se om det finns fel i minnet.

5. Kör 3Dmark06 och se om allt stämmer, kolla även till temperaturerna i alla komponenterna.

6. Testa andra spel, förekommer detta ENDAST vid bf2/bf2142?
Om det förekommer endast vid bf2142 är det möjligt att någon drivrutin knasar sig med spelet, möjligen grafikdrivrutinerna, testa äldre drivrutiner eventuellt ett annat grafikkort.

7. Om andra spel inte fungerar kan någon komponent vara skadad, däremed om du själv byggt datorn starta hårdvara felsökning och reklamera delar & byt ut delar & testa med andra delar.

Om datorn var färdigbygd kontakta tillverkaren och reklamera datorn.

(tips: Finns mycket hjälp man kan få från microsofts support hemsida, gå till www.microsoft.com eller .se och sök på blåskärmens fel nummer eller de symptom du har så kan du t.o.m hitta lösning till felet!!)

Permalänk
Medlem

Det är en Fun Cup på gång i 2142, endast infanteri.

Om det är någon här som fortfarande lira så kika in här:
http://www.bf2142.se/forums.php?m=posts&q=6632

Visa signatur

...Gurgel

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande mycket folk som spelar BF2142?

Funderar på att installera det igen men jag undrar är expansionen Northern Strike ett måste att ha för att kunna spela?

Samt jag läste att den senaste patchen finns widescreen stöd?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Är det fortfarande mycket folk som spelar BF2142?

Funderar på att installera det igen men jag undrar är expansionen Northern Strike ett måste att ha för att kunna spela?

Samt jag läste att den senaste patchen finns widescreen stöd?

Har inte spelat på några månader nu - men då fanns det gott om folk som spelade.

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Vila i frid

Major trådlyft, är det fler än jag som har problem (sen igår fredag) med anslutning mot gamespy, dvs du kan logga in och välja soldat men loggas direkt ut med meddelande om avbruten anslutning?

Permalänk
Medlem

BF 2142 har underhållit mig rätt mycket, var riktigt roligt. Kanske inte lika roligt som bf2 men bägge var grymt roliga. Inte som cod som är mer oorganiserat, också roligt på sitt sätt men inte alls lika för för mig gav bf mer djup med lagspel och bra kartor och spawn platser.

Gah, kan inte vänta på att bf 1943 skall komma till pc och sen bf 3, ser mycket fram emot att köpa dem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Detta kanske är att störa griftefriden men va fan.

Jag hade helt missat patch 1.51 och att det kommit nya banor. Så därför undrar jag lite stillsamt om det är värt att installera det gamla underskattade 2142.
Spelar folk fortfarande?
Går det att spela på windows 7?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Detta kanske är att störa griftefriden men va fan.

Jag hade helt missat patch 1.51 och att det kommit nya banor. Så därför undrar jag lite stillsamt om det är värt att installera det gamla underskattade 2142.
Spelar folk fortfarande?
Går det att spela på windows 7?

Yupp de går o spela på windows 7,
Spelet lever fortfarande, på några trådar
Finns runt 25- 65 befolkade servers, sen massa tomma, som får lite folk då och då...
Så de bara o installera

Permalänk
Skrivet av Sca:

Detta kanske är att störa griftefriden men va fan.

Jag hade helt missat patch 1.51 och att det kommit nya banor. Så därför undrar jag lite stillsamt om det är värt att installera det gamla underskattade 2142.
Spelar folk fortfarande?
Går det att spela på windows 7?

EDIT: Puma hann före

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Yupp de går o spela på windows 7,
Spelet lever fortfarande, på några trådar
Finns runt 25- 65 befolkade servers, sen massa tomma, som får lite folk då och då...
Så de bara o installera

Behöver man trixa för att få det att fungera? Kommer ihåg att jag provade för några månader sedan (utan att installera 1.51) men fick felmeddelande om att skivan inte satt i.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Skrivet av Sca:

Behöver man trixa för att få det att fungera? Kommer ihåg att jag provade för några månader sedan (utan att installera 1.51) men fick felmeddelande om att skivan inte satt i.

Inte vad jag vet i alla fall. Jag hade inga som helst problem med att installera det.

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad för patch som krävs för att man ska kunna spela? Har installerat 1.51 på 1.5GB. Alla servrar är röda och säger att min client inte är uppdaterad...

Edit:

Fanns en till 1.51 patch som var på 2GB, fick ta bort allt och installera 1.50 patch sedan 2GB 1.51 patchen och nu funkar allt

Visa signatur

PSU: EVGA 750W HDD1: 2st Corsair Force 3 120GB SSD i RAID 0 HDD2: 2st WD 1TB i RAID 0 GPU: GTX 970 CPU: Intel 4790K @ 4.6Ghz CPU Kylare: Mugen Grand Kama Cross Minne: Corsair 12BG 1600Mhz Mobo: Asus Z97-A