Permalänk

Datorn fryser sig. Udda

Hejsan! jag hoppas att jag plaserade denna post i rätt kategori!

Nu är det så att jag har fått ett udda problem med min dator sen jag fromaterade om hela burken.

När jag trycker på byt användare, och går i från datorn ett par timmar. Så är den helt fryst när jag kommer tillbaka, inloggningskärmen står helt stilla. Kan inte göra nånting! varken röra muspekaren eller använda tangenterna. Det slutar alltid med att jag måste starta om.

ÄNDRING: Det fryser även om jag inte har loggat ut, bara jag lämnar datorn ett tag så stannar allt.

Hoppas att det är någon som kan hjälpa mig! Uppskattas.

Visa signatur

Calle

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det här hjälper, men något liknande hände på min brors dator efter att jag lät honom installera drivrutiner själv efter en formatering. Så vitt jag vet så löstes det problemet genom att jag formaterade datorn igen. Jag tror att det var nVidia(tror jag) firewall som fick datorn att låsa sig.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutshell
Jag vet inte om det här hjälper, men något liknande hände på min brors dator efter att jag lät honom installera drivrutiner själv efter en formatering. Så vitt jag vet så löstes det problemet genom att jag formaterade datorn igen. Jag tror att det var nVidia(tror jag) firewall som fick datorn att låsa sig.

Nvidia firewall är känd för sina problem. Det är nog den sämsta brandväggen som finns. Jag har installerat den förrut och jag tänker aldrig göra det igen, då det var vissa problem som uppstod. Jag har även läst diskussioner om den och folk säger att den kan krasha systemet oväntat, den har problem med minnesluckor osv. Den har även massor med andra problem som jag inte kommer ihåg för tillfället då jag slutade använda den för ganska länge sen. Om du använder denna brandvägg så råder jag dig att avinstallera den, och installera en annan brandvägg. Det finns många som är bra, men den jag använder heter Sygate personal firewall och den är gratis, och den har aldrig krånglat för mig. Jag kan också tillägga att det kanske inte går att avinstallera nvidia firewall. Har du otur så måste du formatera datorn eller ta bort den i felsäkert läge t.ex.

Permalänk

Viloläge. Om du har det aktiverat stäng av det. Om jag av någon anledning råkar aktivera det på min dator är det bara en reset som gäller.