Permalänk

Nåra små moddnings frågor.

Hej!

Jag har nyss sålt allt i datorn förutom chassit. Då ska jag passa på att ha lite kul med det. Är en svart Thermaltake Shark chassi. Skulle vilja måla den lite. Vad tipsar ni för färg då? Bara vanlig spreyfärg från typ biltema?

Ska göra lite hål för fläktar och plexi osv.
Skulle denna deremel göra jobbet att köra igenom nåra få millimeter Aluminium och slippa runda kanter osv?
http://www.conrad.se/?ref=pricerun&artikel=812252

Tack i förhand

Visa signatur

Dator spec ;
Har ingen dator! :|

Permalänk
Medlem

ja det räcker absolut, du behöver ju inte köpa en dremel egentligen. Du kan köpa någon annan kopia/multiverktyg, typ co/tech elle bruksbo för en 200-300kr, det räcker också, om du nu inte ska göra mer än detta chassit. Fast visst, det kan väl vara en bra investering såklart.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

Tack för svaret Undrar fortfarande om vanlig spreyfärg som man använder till typ graffiti skulle funka bra till att färga om chassit lite.

Visa signatur

Dator spec ;
Har ingen dator! :|

Permalänk

köpte en Dremelkopia (co/tecH) från Clas Olsson för 129:- + tillbehörssats för 70:-, sen finns det sprayfärg där oxå, en burk med mattsvart, eller annan färg för 50:- burken är klart överenskomligt

Visa signatur

x1900xt | x2 64 4200+ | 1024mb RAM

Permalänk

biltemas fäger funkar kanon du kan se mitt resultat ( sign )
ska du öppna upp hål för fläktar så duger borrmaskinen o sticksågen för det o en fin fil sen får du måla massa lager.. ett tips är att köpa grundfärg o sen någon annan färg blir kanon så de smälelr om att

lycka te

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

tack så mycket för svar. Ska kolla in din sign Ska sätta igenom under jullovet. När man inte har så möö läxor

Visa signatur

Dator spec ;
Har ingen dator! :|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pizzamannen
Tack för svaret Undrar fortfarande om vanlig spreyfärg som man använder till typ graffiti skulle funka bra till att färga om chassit lite.

Är man någorlunda seriös när man målar graffiti använder man t.ex Montana..
Jag har sprayat en del dator pinaler med Montana Platinum (600ml burkarna) och det funkar toppenbra.. Finns att köpa på Highlights i Stockholm
Och det bra med Montana är det att det torkar fort och är billigare än t.ex Plastic Paddings sprayfärg.. Var noga med vilka cap's (munstycken) du väljer.. För att undvika rinningar så tycker jag att du ska köra med Black Skinny munstycke..
Lycka till!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!