World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
text

Det låter intressant, jag får önska dig lycka till med nya charen

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Har letat några dagar nu inte så där helseriöst efter nån dmg tracking mod likt combat stats som tidigare inkluderades i ct-mod. Den buggar sig ordentligt sedan patchen och tydligen ligger den inte högt upp på listan för ct-mod teamet, jag saknar denna moden grovt då jag bla har den för att kolla min aggro (tycker inte om ktm). Som hunter är det extra intressant på grund av förändringarna. Dmg output känns som om den har blivit lite nerfad för hunters men vet inte riktigt. Litar än så länge inte på sw-stats då den är rejält buggig fortfarande.

Körde PW idag, överst låg mages, warlocks och bättre gearade warriors, sen en hunter med 7 t3, rogue med 4 t3, hunters med något sämre gear och resten av rougesen med typ 2 t3.
Hade 429 dps på pw idag, utan battle shout visserligen, låg på 580 sist jag körde han och då har jag fått 3-4 bättre epics sen sist.

EDIT: Jag är en rogue btw.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frazze
Jag har ett litet irriterande problem, varje gång jag går in i en instance, bg, osv så försvinner alla mina chattfönster förut om "General". Någon annan som stött på det här problemet och har en lösning?

Interface options --> Advanced --> Auto join guild recruitment channel

Kryssa ur den rutan och så ska problemet vara löst.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Åhh fan va najs samma problem som jag har.. Gött ska greja det idag när jag kommer hem.. Tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Interface options --> Advanced --> Auto join guild recruitment channel

Kryssa ur den rutan och så ska problemet vara löst.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om någon Model Viewer fungerar?
Den som jag har fungerar inte (wowmodelview-0)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Har en liten fråga,sjunker honorn om man inte pvpar på någon dag,eller är den alltid desamma om man inte köper något?

Visa signatur

~

Permalänk
Avstängd

Hur mycket pengar är det dom tar för en mount nu? Fortfarande 100g?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleJ
Har en liten fråga,sjunker honorn om man inte pvpar på någon dag,eller är den alltid desamma om man inte köper något?

Den ska inte sjunka något. Dom honorpoints du skaffat har du kvar precis som guld. så det är mera "Casual-Friendly".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Hur mycket pengar är det dom tar för en mount nu? Fortfarande 100g?

100g om man inte är honored. Då går det på 90g med mount och ridning.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Interface options --> Advanced --> Auto join guild recruitment channel

Kryssa ur den rutan och så ska problemet vara löst.

Tack så mycket, problemet verkar har försvunnit nu.

Visa signatur

//Frazze

Permalänk

USA hotpatchar och höjer priserna på alla PVP föremål med 30%.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=5597561...

Casuals eat your heart out. Ni kan fetglömma hinna fixa gear ha levla upp med till expansionen. Nu minoriteten som satt och spelade 8-10 om dagen är klara fixa sina items så är det bäst stänga er ute. Ni kommer få spendera 43% mer tid för samma resultat.
För att citera Nelson från Simpsons - "Ha ha!"

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
USA hotpatchar och höjer priserna på alla PVP föremål med 30%.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=5597561...

Casuals eat your heart out. Ni kan fetglömma hinna fixa gear ha levla upp med till expansionen. Nu minoriteten som satt och spelade 8-10 om dagen är klara fixa sina items så är det bäst stänga er ute. Ni kommer få spendera 43% mer tid för samma resultat.
För att citera Nelson från Simpsons - "Ha ha!"

Rätt väntat, har därför lagt ner idéen att fixa HW vapen + sköld och börjat pvea igen

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jävligt kul för oss som har jobb och inte fått några GM/HWL saker än........... Helvete med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
USA hotpatchar och höjer priserna på alla PVP föremål med 30%.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?topicId=5597561...

Casuals eat your heart out. Ni kan fetglömma hinna fixa gear ha levla upp med till expansionen. Nu minoriteten som satt och spelade 8-10 om dagen är klara fixa sina items så är det bäst stänga er ute. Ni kommer få spendera 43% mer tid för samma resultat.
För att citera Nelson från Simpsons - "Ha ha!"

läs lite nogrannare?

Citat:

reduced the amount of honor gained by approximately 30%

priserna kommer vara samma, vi kommer ha lite mycket honor, men vi kommer få dom lite slöare. big deal, det behövdes.

Citat:

The reason that we decided to reduce the rate of honor gain rather than simply raise the honor cost of each item, is to ensure that everyone’s time and effort participating in PvP since the patch is not diminished. As this change will only affect future honor accumulation.

Permalänk

Fixa så man kan lämna in marks för honor Hade 5sidor wsg marks igår

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Manhood
Nån som vet nu efter patchen om man får honor för healing i BG nu för tiden?

Får ju honor så fort nån i raiden dödar nån (om du är i närheten), behöver ju inte enns "tagga" en motståndare för att få honor. Sen x-realm BG patchen så hamnar ju alla automatiskt i en raid grupp också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
läs lite nogrannare?

Rekommenderar dig detsamma, för att uppnå dagens honorgain 100% ifrån 70% som den blir nu måste du lägga ner 100/70 = 43% mera tid.

Nej den honor du redan har påverkas naturligtvis inte då det är priserna som ändrats. Det är liksom det som är hela grejjen, de som har haft tid utnyttja system och har massor av poäng alternativt redan köpt sina föremål har sitt på det gröna. Resten får räkna lägga ner betydligt mera tid.

Sedan om det gick för "fort" eller inte är en helt annan diskussion.
Poängen är att detta system vars balans rimligtvis borde upptäckts under all dess testning både internt och på PTR inte bara helt plötsligt kan ändras. En permanent obalans skapas mellan de som hade och de som inte hade möjlighet utnyttja systemet. Blizzards lösning skapar helt enkelt mera strul än "problemet" det ska fixa.

De som återaktiverade sina konton enbart för denna patchs pvp-system har sannerligen anledning känna sig lurade på månadsavgiften.

Mig berör denna ändring inte ett dyft, jag hann fixa det jag hade kvar från det gamla pvp-systemet och kommer få ett smidigt utrustningsförsprång i Burning Crusade.
Tvärtom är detta gynnsamt då den förhindrar andra uppnå samma situation som jag. Finner dock ingen tillfredställelse i den tankegången.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Haddock
Rekommenderar dig detsamma, för att uppnå dagens honorgain 100% ifrån 70% som den blir nu måste du lägga ner 100/70 = 43% mera tid.

i menade

"USA hotpatchar och höjer priserna på alla PVP föremål med 30%.".

herregud -.-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
i menade

"USA hotpatchar och höjer priserna på alla PVP föremål med 30%.".

herregud -.-

Helt korrekt, ett formuleringsfel där.
Att däremot som du kalla en över 40% ökning för "lite slöare" tror jag nog de flesta inte håller med dig om av tidigare nämnda skäl.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

*bort*

hmm sorry? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
*bort*

smygreklam i blizzards wow cinematic? WOOT!?

fyfan, så JÄVLA onödigt må jag säga..
Att folk inte slutar tycka sånt är kul liksom.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Tycker sånt är skit kul

Permalänk
Medlem

Haha, bara för att bäbisen såg så rolig ut så garvade jag istället. lolol

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Blä. känns som om jag kört fast. är lvl 58 och hittar inga quests och göra.
Varit i Winterspring,Plaguelands osv.

Och någon som vet nått addon som visar hur många kills av X jag måste döda för att gå level?

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

Av erfarenhet drar man ner ljudnivån till 0% när man tycker det är misstänksamt, som detta klipp. Tycker inte heller dessa är roliga.

Hur som haver, angående PvP och honor-delen... jag tyckte det lät alldeles för illa och vrickat när man hörde hur lätt folk kunde fixa bra gear. Jag satt och försökte tänka ut fördelarna... och kom inte fram till nånting faktiskt. Jag som är mer utav en casual gamer (periodsvis) gillade inte ens simpelheten och var beredd på att se någon form utav åtgärd.

Synd bara att det gick igenom betatestet och många redan har hunnit utnyttja det en del. Å andra sidan kommer "problemet" mer eller mindre försvinna i och med expansionen sen, samt att jag som ska skapa en ny gubbe från scratch egentligen inte behöver bry mig så mycket.

Men vilken tabbe Blizzard, fy... Alla ska ha möjlighet att spela på samma villkor.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlockreN
Blä. känns som om jag kört fast. är lvl 58 och hittar inga quests och göra.
Varit i Winterspring,Plaguelands osv.

Och någon som vet nått addon som visar hur många kills av X jag måste döda för att gå level?

Provat Silithus då?

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem

hatar folk som alltid ska påpeka att man kör med warlord shouldersena, kommentarer som "noob, only noobies get them", "you must be the biggest noob"...
Jag är exalted med AB, men fan tar hellre warlordshoulders pga +hit på dem då jag kör Fury specc, men de kan de inte få in i sina ärthjärnor.
Var bara tvungen att skriva av mig

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
hatar folk som alltid ska påpeka att man kör med warlord shouldersena, kommentarer som "noob, only noobies get them", "you must be the biggest noob"...
Jag är exalted med AB, men fan tar hellre warlordshoulders pga +hit på dem då jag kör Fury specc, men de kan de inte få in i sina ärthjärnor.
Var bara tvungen att skriva av mig

Jag får inga kommentarer, bara det att alla inspectar mig. ^^

Visa signatur

//Frazze

Permalänk
Medlem

Hmm får fps drop när jag byter quickbar i wow.. Nån som vet vad det kan bero på? Riktigt störande, känns som om mitt system borde palla med..=)

Edit: Testade ifall det försvann om jag körde windowed, det gjorde det. Men jag vill få bort problemet helt och hållet. Några tips?

Visa signatur

dator yay

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frazze
Jag har ett litet irriterande problem, varje gång jag går in i en instance, bg, osv så försvinner alla mina chattfönster förut om "General". Någon annan som stött på det här problemet och har en lösning?

Innan patchen försvan alltid min combat-"chat" när jag gick in eller ut ur en stad, efter patchen vet jag inte, men störande var det

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand