Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Hm, de lät ju toklite.. gick prollorna i 1.86 ghz då? Isf äre ju nästan ovärt att köpa den om de är så lite.. tänkte ersätta min stationära min A64 3200 med Geforce 6600 med denna och den fick 6299 p i 05.. hm :/

/F

Det är inte 3dmark03 du har testat .. dom där siffrorna lät ganska påhittade =O .. A6T får 8000 i 3dmark03 så det låter vettigare.. den bör lätt klå en A64 3200 m 6600..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Hm... nu när du säger det så verkar de lite lurt.. vafan ja har ju sparat i ett textdokument mina poäng.. måste kolla upp igen, återkommer med resultat... nu blev ja ju orolig jag ljugit, bbl

/F

Edit: Nu har jag massa resultat

Du hade helt rätt, jag måste ha blandat ihop typ dom 2 första siffrorna när ja skrev in

Så då är skillnaden knapp så jag tvivlar ens man märker och när det är en ny serie, 7xxx, som jag antar stödjer pixelshader 3.0 så borde de bli ännu bättre grafik i dom nyare spelen!

Fick svar ifrån komplett.se, dom var lika förtvivlade som jag, så jag ska skicka på måndag, så sa dom jag har den i början på nästa vecka

/F

Permalänk

Skulle gärna köpt den här istället för min Asus a6t men sen såg jag att den inte hade DVI ut. Vilken miss.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Avstängd

Muahahahaa... nu har jag lite ny fakta här om datorn

Jag fick igång DVDläsaren på den, problemet är att den är glappare än olga 93 så man var tvungen att montera en tändsticka mellan själva datorn och DVDspelaren så den skapar ett litet utrymme, då startar den

Såhär ska de dock inte vara så ja ska skicka tillbaka den åt dom så for dom montera en ny åt mig! Och självklart så var jag ju tvungen att testa 3dmarks nu när jag ändå var igång!

Orkade inte börja tanka nya drivare etc utan ja tog dom som var på skivan...

Chipset: 8.62 A
Gfxdrivisar: 8.6.0.2 A så när jag installerade 3dmarks 06 så var ja tvungen att installera Direct X

Börjar med 3dmarksresultat och det var 21.6 grader i huset:

3Dmarks01: 17142P och då var GPU 61 grader när ja började och 69 grader när testet var avslutat (Enligt Nvidias tempövervakare), 61/69c

3Dmarks03: 8093p, 67/71c

3Dmarks05: 3589p, 67/70c

3Dmarks06: Hann inte slutföra innan datorn låste sig... ingen aning vad som hände, antog dock att den blev varm. Hade datorn på ett träbord..

Testade att köra 3dmarks06 igen efter omstart:

3Dmarks06: 2238p, 67/69

Då hämtade jag 4 st tändsticksaskar och pallade upp datorn på, och på mindre än 10 sec så sänktes GPU ifrån 66c till 57c vilket var mkt oväntat!

Så då körde jag 3Dmarks05 och 3Dmarks06 igen för att vara på den säkra sidan

3Dmarks05: 3593p, 57/57c, uppallad

3Dmarks06: 2241p, 55/64c uppallad

Man kände även skillnaden på tangentbordet för det kändes rätt mkt svalare nu också än tidigare och även om jag fick liknande FPS på bärbara så kändes det som de flöt mkt bättre på denna!

Tänkte undrar om skärmen har eftersläppingar och om den låser sig efter ett tags spelade, så jag installerade Need for speed Carbon och testade spela det... kl var nu typ halv 5 så ja ides inte testa så grundligt... satte på 1024 i upplösning och allt på Max.. det fungerade hur bra som helst! Spelade i ungefär 1h. Inte minsta tecken på lagg och den laddade mkt snabbare än statinära också!

På statinära spelade jag på 1024 och på "Medium" och de laggade faktiskt rätt friskt på vissa ställen!

Ska snacka med komplett o kolla om dom hade vela kolla upp varför den låser sig.. om de är måndagsEx ja fått eller om man måste köpa till en platta den kan stå på med fläktar med extra kylning.. för jag tror de kan göra underverk när den blev 10c kallare direkt när man lyfte upp den typ 3cm ifrån bordet!

/F

Permalänk
Medlem

för er som funderar på att köpa en så kan jag tipsa om att on off har en med 240 gb hårddisk samt snabbare processor för samma pris http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/43925?opendocum...

Permalänk
Medlem

men på onoff är det inget modem..! är detta nått man kan fixa i efterhand eller lägga till i sin beställning?

förutom då modemet, processorn och hdd hittar jag inte några andra skillnader, eller har jag missat något? man blir ju alltid lite misstänksam när man hittar bättre produkter för samma priser

/N

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik2k4
Hm... nu när du säger det så verkar de lite lurt.. vafan ja har ju sparat i ett textdokument mina poäng.. måste kolla upp igen, återkommer med resultat... nu blev ja ju orolig jag ljugit, bbl

/F

Edit: Nu har jag massa resultat

http://img236.imageshack.us/img236/6717/01xh8.jpg

http://img85.imageshack.us/img85/5235/03ag3.jpg

http://img507.imageshack.us/img507/4097/05vy3.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/7549/06zw0.jpg

Du hade helt rätt, jag måste ha blandat ihop typ dom 2 första siffrorna när ja skrev in

Så då är skillnaden knapp så jag tvivlar ens man märker och när det är en ny serie, 7xxx, som jag antar stödjer pixelshader 3.0 så borde de bli ännu bättre grafik i dom nyare spelen!

Fick svar ifrån komplett.se, dom var lika förtvivlade som jag, så jag ska skicka på måndag, så sa dom jag har den i början på nästa vecka

/F

ni som har den wunderbara xi1546, varför klockar ni inte upp x1800 lite så får ni lite bättre drag under huven, gjorde det på min förra m3438g med det OC-vänliga go6800, sitter mycker bra fläktar i just det FS-chassit. (m3438g och xi1546 har samma fläktar & kylningsförmåga)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLayer
men på onoff är det inget modem..! är detta nått man kan fixa i efterhand eller lägga till i sin beställning?

förutom då modemet, processorn och hdd hittar jag inte några andra skillnader, eller har jag missat något? man blir ju alltid lite misstänksam när man hittar bättre produkter för samma priser

/N

på den på onoff är det windows mediacenter istället för xp home. dessutom ingår en gratis uppgradering till windows vista premium på on off

Permalänk

gött att onoff erbjuder mer minne och kraftigare processor än komplett men den onoff säljer lär ha sämre batteritid och även utveckla mer värme. Det känns som om jag nästan vill klocka ner min ibland. finns det några program som gör det möjligt?

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Hur är datorn i samman med tv eller musik? Om man kollar på film genom datorn, fungerar detta bra utan hack eller andra störande moment? Och räcker ljudkortet som sitter i om man ska koppla datorn till ett större ljudsystem?

Sammanfattat; är detta en bra mediadator?

/N

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Medlem

Den har inge bluetooth heller för den som bryr sig=P

Visa signatur

"Say hello to my little friend"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLayer
Hur är datorn i samman med tv eller musik? Om man kollar på film genom datorn, fungerar detta bra utan hack eller andra störande moment? Och räcker ljudkortet som sitter i om man ska koppla datorn till ett större ljudsystem?

Sammanfattat; är detta en bra mediadator?

/N

Den är en väldigt bra mediacenter. Att kunna trycka på en knapp och kunna spela upp film och musik utan att starta windows är grymt trevligt. Skärmen är bra, film spelas upp helt utan hack. Ljudkortet må inte ge ge dig gåshud men det är klart godkänt och bättre än det som sitter i vissa datorer. Stereo separationen är bra och filmer och musik låter bra.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Måste få berätta om min roliga upplevelse med denna datorn
Började med att jag beställde en DV9005 innan den kom i lager till komplett, Dock så dröjde det så lång tid för den att komma i lager så jag började kolla runt på andra datorer i samma prisklass, Då märkte jag att Komplett hade 5st DV9005 på sitt Demolager för 10.000. Och snabbt som vinden beställde jag en sådan. Sen 2 dagar senare när jag hade hämtat ut det ohyggligt stora paketet (Ca 1x1x08m) Alltså omöjligt att cykla med så jag fick gå i 1km med paketet på cykelsadeln. Och när jag väl är hemma och startar upp datorn inser jag direkt att det är en Norskdemodator, Dels pga av Xp var på norska och under å,ä,ö knapparna finns det norksa tecken. Och så hörde jag att DVD-Brännarn började låta offantligt mycket. Men tänkte inte nå mer på det.
Sen när jag öppnar Den här datorn ser jag att det står Bf2 på min Dvd-enhet.
Blir mycket fundersam och öppnar dvd-läsaren. Och vad tror ni ligger där. Jo en Battlefield 2 DVD som den förra ägaren hade glömt att ta ur.
Då måste jag snabbt som attan cykla bort till far min för att hämta en Xp skiva. Och när jag installerar Xpt, Så lyckas jag ta bort Quickplay partitionen.
Sen gick allt som en dans med drivrutinerna och det jokset. Sen dess har jag varit underbart nöjd över min Dv9005+Bf2 skivan

Kan vara stavfel men det var en jävla lång text att skriva

Visa signatur

D630 laptop med heldött batteri

Permalänk
Medlem

Hur lång är batteri-tiden med det här fantastiska media läget? btw är det HP som erbjuder Windows Vista uppgradering och inte OnOff.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wackfelt
Hur lång är batteri-tiden med det här fantastiska media läget? btw är det HP som erbjuder Windows Vista uppgradering och inte OnOff.

Det är HP du ska vända dig till för en vista uppgradering. För mig brukar batteriet mellan 1tim och 30min till 2tim och då är belysningen på max, jag lyssnar på musik, chattar på msn, surfar och lyssnar även på musik.
Detta är som sagt en bärbar som trivs bäst kopplad till ett el-uttag. Ser man på film bör batteriet räcka längre eftersom processorn knappt jobbar under filmuppspelning.
Men som sagt prioriterar du lång batteritid så bör du välja en dator med mindre skärm och svagare komponenter.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

Jag vart intresserad av den lite mindre 14"aren som kostar 9000:- på Komplett. Är det någon här som kan testa om det fungerar att installera Ubuntu linux på den?

Permalänk
Medlem

Fin dator du har.... har samma fast dv9091... grym dator.

BRA recension, och lycka till med datorn..

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk

Hur länge räcker erat batteri? Mitt räcker ungefär bara mellan 1tim till 1.5tim vid vanlig anvädning: surfning(firefox+msn+dcc++), wifi avslaget.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80