Permalänk
Medlem

Styreneplast

Nån som vet vart man kan köpa styreneplast, 1-2 mm tjock skiva med måtten kvittar, kommer endå såga delar osv
Gärna om man kan köpa över Disk direkt i en detaljhandel typ K-rauta lr dylikt..
Ska bygga lite lufttunnlar, vill ej använda Plexi då det är ledande..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

plexi ledande?

Permalänk
Medlem

Plexiplast leder tydligen elektrisitet, en arbetskollega hade det strulet, han brännde skiten :/
Letat upp lite bland diverse forum och hittat en kille som lyckats köra med Styreneplast utan problem, dock är det ett Amerikansk forum, men jag vill köpa plasten här

Visa signatur

Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Skulle plexi leda elektricitet? Ström alltså? Som finns i väggarna?
Jag har hört att plexi skulle ha ngt med ESD och göra med elektricitet? Det tvivlar jag på..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Plexiglas leder inte ström men det kan hålla statisk elektrisitet...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Det kanske
Men åter till ämnet, ingen som har koll på Styreneplasten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kanske får fler träffar om du söker på styrenplast utan det extra e:et eller på polystyren, http://sv.wikipedia.org/wiki/Styrenplast.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Finns något som kallas PlastiCard (tror jag), som ska vara just styrenplast i bitar. Det används när man bygger modeller (alltså typ byggsatser som bilar, flygplan etc).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F1D0
Finns något som kallas PlastiCard (tror jag), som ska vara just styrenplast i bitar. Det används när man bygger modeller (alltså typ byggsatser som bilar, flygplan etc).

Finns det nån nätbutik som säljer eller vet du nån form av byggkedja som kanske har det över disk?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Finns det nån nätbutik som säljer eller vet du nån form av byggkedja som kanske har det över disk?

Jag undrar precis samma sak. Hade tänkt ta mig till Rusta eller Överskottsbolaget och kolla vad de har. Finns de inte så öppnar ja nog bara ett hål i chassit utanför processorkylaren eller kör nån fulmodd med kartong.

Permalänk

kanske ett tips

Arbetar på en vakuumformningsindustri. Tyvärr arbetar vi inte med just styrenplast. Tänkte dock tipsa om en leverantör som kanske kan hjälpa dig.
www.arlaplast.se
Skicka ett mail till dem och se om inte de har några skivor över.
Alternativt om många är intresserade kanske jag kan beställa hem lite skivor till jobbet..

Permalänk
Medlem

Alla plaster är mer eller mindre statiskt elektriska.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Cylon: Inga platser är statiskt elektriska, ungefär som att säga att alla kablar är strömförande.

Sen att de kan lagra statisk elektricitet är en annan sak.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Polystyren-plast finns på Bauhaus (i varjefall i Göteborg/bäckebol) men kallas hobbyplast/hobbyglas. Jag kommer inte ihåg vilka tjocklekar som fanns men det fanns flera olika yt-storlekar

Visa signatur

All makt åt Tengil

Permalänk
Medlem

Ni kan låsa tråden nu, fått dem svar jag vill ha..
Tack alla !

Visa signatur