Permalänk
Medlem

NetMania?

Hur seriösa är www.netmania.se? Är det någon som har beställt därifrån? Hur lång tid tog det innan ni fick varorna?

Jag gjorde i alla fall en beställning den 4 dec och de har ännu inte lyckats leverera varorna så deras utlovade 5-10 dagar är inte att lita på.

Permalänk

Har du kontaktat netmania angående din leverans?

Den har fått 2st omdömen på pricerunner och får 5/5 på båda, pricerunner har också lite information om företaget.

Sen finns det visst en tråd här på sweclockers där netmania fråga vad dem kan göra bättre, du kan testa PMa "TitoN" som verka äga företaget.
Tråden finner du här, http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Permalänk
Medlem

Jodå, jag kontaktade dem efter att det gått 10 dagar och då väntade de fortfarande på att få hem en utav de två sakerna jag hade beställt. Han lovade att undersöka saken och sedan återkomma men det har han inte gjort.

Permalänk
Netmania.se

Hej Jonsson,

Nu ska vi se vad vi kan ordna för dig. Skulle ni kunna sicka ett epost till mig med ert ordernummer så ska jag titta. Vissa produkter kan vara svårare att få fram speciellt vid juletid. Tillverkare och leverantörer får det alltid stressigare. Jag går efter den principen att jag vill att varje kund ska vara nöjd när de handlat av mig. Jag kan garantera att jag söker med ljus och lykta för att hitta det som mina kunder söker och gör allt. Hör av dig så ska vi nog kunna komma överens om något.

God Jul
Peder Tornberg
peder.tornberg@netmania.se
www.netmania.se

Visa signatur

My 2 cents

Permalänk

Proffsigt och fint svar, tummen upp for netmania!

Permalänk
Medlem

Jag förstår. Ursäkta om mina inlägg blev lite väl negativa men jag ville egentligen mest höra vad andra hade för erfarenheter. Jag blev lite fundersam när jag såg att telefonnumret gick till en privatperson osv.

God Jul

Permalänk

En leveransgaranti är iof ett avtal i sig. Du kan annars häva köpet om de är av väsentlig betydelse för dig eller kräva prisavdrag.

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kameleonten
En leveransgaranti är iof ett avtal i sig. Du kan annars häva köpet om de är av väsentlig betydelse för dig eller kräva prisavdrag.

Jag väntar fortfarande på en av produkterna som är restnoterad. Jag har iof inte tänkt att häva köpet men skulle jag alltså kunna göra det? Jag har ju egentligen ingen "leveransgaranti" eftersom det bara står angivet uppskattade leveranstider i netmanias villkor.

EDIT: Jag börjar tröttna på det här väntandet nu och netmania kan inte ge något riktigt besked om vad som är fel och när jag kan få varan. Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag försöka ångra/häva köpet? Kan jag göra det för bara den ena varan i ordern eller måste jag häva hela köpet av båda produkterna? Den andra varan är ju redan levererad och betald och den vill jag behålla. Räknas det som två olika köp i det här fallet? Jag har inte lyckats hitta något på konsumentverkets hemsida om detta.

Permalänk
Netmania.se

Hej Jonsson,

Er order levererades i veckan. Vi uppskattar ert tålamod då det tog lite tid att få fram er produkt.

Givetvis så kan ni ångra/häva ert köp. Ni har alltid 14 dagars ångerrätt från det att ni har fått varan såvida den är i oförändrat skick. I detta fallet var det en vara som var helt slutsåld överallt och hamnade mitt i jul/nyår rushen. Jag gav den informationen jag hade utan att lova mer än vad jag kan hålla. Jag vill inte vara ett företag som lovar och förhalar. Det jag kan lova är att jag gör allt vad jag kan för att tillgodose kundens behov och önskan. Sen kommer utomstående påverkningar som kan bromsa vilket vi försöker undvika om vi kan. Hoppas att ni under ert köp hos oss har kännt er trygga genom hela köpet. Och för framtida ordrar så är ni välkomna att fråga mig om era rättigheter och möjligheter om ni undrar. Är inte alltid så lätt att hitta all information så är det något som ni undrar över så är det bara att fråga oss.

Trevlig helg på er
MVH
Peder Tornberg
www.netmania.se

Visa signatur

My 2 cents