Permalänk
Medlem

Ersätta Eq2 med?

Börjar tröttna på Everquest 2 ganska rejält nu.

Vet dock inte vad jag ska ersätta det med.

Vet iaf att det inte ska vara:
WoW
Linneage 2
EvE
D&D

Tittat på Rising Force och några fler spel.

Tror inte jag vill spela Vanguard då spelet är totalt genomruttet tack vare sonys invardering.

Hoppas på fler förslag.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Lägg ner mmorpg helt är mitt tips. Slutar bara i samma grind vad man än lirar.

Permalänk

Sorry för lite mer off topic men..

Han frågar efter förslag till spel, inte vad ni gjort eller tycker han ska göra.

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk

Ignoera dom två första som tycker att dom är duktiga som har lutat lira mmorpgs.

Börja lira EVE, helt klart överlägset allt annat som finns ute för tillfället. Tar ett tag att komma in i, men sen är man fast

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Ignoera dom två första som tycker att dom är duktiga som har lutat lira mmorpgs.

Börja lira EVE, helt klart överlägset allt annat som finns ute för tillfället. Tar ett tag att komma in i, men sen är man fast

Eller så kanske han ska ignorera dig eftersom du inte läste hans önskemål?:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Ignoera dom två första som tycker att dom är duktiga som har lutat lira mmorpgs.

Börja lira EVE, helt klart överlägset allt annat som finns ute för tillfället. Tar ett tag att komma in i, men sen är man fast

Känner mig inte så duktig, tröttnade bara =p

Annars verkar väl darkfall vara det mest lovande, synd att det inte är klart bara.

Permalänk
Medlem

FFXI helt klart.
Riktigt trevligt folk, mycket socialt uppbyggt vilket gör att man faktiskt kan underhålla sig även om man inte har så mycket att göra. Lägg till detta ett i mitt tycke klockrent klass-system och en riktigt trevlig värld att spela i. Hittar man bara några bra människor att spela med (vilket är förvånansvärt lätt) så kan man ha riktigt kul även om man inte gör några egentligen stora saker i spelet. Man kan springa runt och göra småquests och ha lika kul som man har på de stora äventyren.

Det är lite knepigt. Antingen gillar man det eller inte skulle jag säga. Det har den där klassiska FF-känslan, men den är lite lurig att hitta.

När det gäller klass-systemet så är det riktigt bra uppbyggt. Man levlar egentligen inte sin karaktär, utan sin klass, och man kan när man vill byta klass utan att förlora sin level i den gammla. Man kan även ha en subklass (begränsad till halva leveln av mainklass). Man kan dock bara levla en klass åt gången, och detta är alltid mainklassen. På högre levlar kan man även göra quests för att låsa upp nya klasser.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Re: Ersätta Eq2 med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer

Tror inte jag vill spela Vanguard då spelet är totalt genomruttet tack vare sonys invardering.

Hoppas på fler förslag.

Hur tänker du då? SOE har ingenting med utvecklingen av spelet att göra, Sigil äger alla rättigheter sen dom köpte ut sig från Microsoft. SOE sköter bara betalning, server hosting osv.

Om sen spelet blir bra eller inte återstår att se, men SOE har iaf ingen inverkan denna gång.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Mitt tips är Age of Conan. Kommer 2007. Tills dess kan du rulla tummarna eller göra något annat du behagar.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Du har ju vanguard som kommer ut om ca 2 månader eller warhammer om 1 år annars finns det inte mycket att lägga ner den fritid man har i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Ignoera dom två första som tycker att dom är duktiga som har lutat lira mmorpgs.

Börja lira EVE, helt klart överlägset allt annat som finns ute för tillfället. Tar ett tag att komma in i, men sen är man fast

Du är ju så bra, du gnäller på andra och sen hade du inte ens läst hans första inlägg?

Om du nu vill lira flera MMORPG's så tycker jag att du väntar på de som kommer, kolla in www.mmorpg.com och läs lite om såna som ska komma...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ersätta Eq2 med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Hur tänker du då? SOE har ingenting med utvecklingen av spelet att göra, Sigil äger alla rättigheter sen dom köpte ut sig från Microsoft. SOE sköter bara betalning, server hosting osv.

Om sen spelet blir bra eller inte återstår att se, men SOE har iaf ingen inverkan denna gång.

Jag vet att Noxxer har andra anledningar att vara arga på SOE från hans tid med Everquest 2

Mitt förslag är Eve, eller vänta på Conan.

Offtopic men får vi medlemmar ingen god jul hälsning av SweC redaktionen i år =/ *snyft*

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Är på gång med en Pre-CU SWC server! Men kan inte svära när det var den skulle vara uppe.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Håller med Belga FF XI riktigt roligt.

Dock tycker jag det är lite slött att man inte kan sola längre än typ lvl 13 eller nått sånt. dock görs det upp med att alla är väldigt trevliga och vettiga och vill hjälpa dig.

Visa signatur

live tast skit, obey Coca Cola

Permalänk
Entusiast

k sorry att jag inte gav nått tips, men som sagt av en annan lite längre upp så är väl nästa stor-spel Age of Conan, vilket ser väldigt lovande ut efter man glott på några filmer där ^^

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Ska kolla Age of Conan.

Må vara att det va en ren slump att vanguard blev sämmre ( tycker jag ) när SoE kom in på en kant.
Vill hellst inte sponsra SoE med ett öre i framtiden.

EvE är väll ett coolt spel. Men det jag vill göra är att ganka bossar och få trevlig loot osv. Det är det jag gillar.

Kanske värt att säga.. Hatar pvp av alla slag i mmorpg spel.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Ska kolla Age of Conan.

Må vara att det va en ren slump att vanguard blev sämmre ( tycker jag ) när SoE kom in på en kant.
Vill hellst inte sponsra SoE med ett öre i framtiden.

EvE är väll ett coolt spel. Men det jag vill göra är att ganka bossar och få trevlig loot osv. Det är det jag gillar.

Kanske värt att säga.. Hatar pvp av alla slag i mmorpg spel.

Vanguard har inte blivit sämre då det inte ens är färdigutvecklat.

Jag fullständigt avskyr SOE med tanke på att jag är en fd SWG spelare, men Sigil och ett spel med den potential som Vanguard äger ska inte behöva lida för det.

Att Vanguard kanske upplevts som att bli "sämre" beror helt på den naturliga gången av Betatesting. Många idéer som utvecklarna hade i början såg bra ut i teorin men fungerade sämre i praktiken då man blandade in en viktig ingrediens, den mänskliga spelaren.

Jag tänker inte dömma ut Vanguard förrän den färdiga produkten är ute (hur färdig nu ett MMORPG kan räknas bli).

Permalänk
Medlem

Vädligt sant.

Får se när det kommer.. Skall köpas vare sig jag gillar det eller inte.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Vädligt sant.

Får se när det kommer.. Skall köpas vare sig jag gillar det eller inte.

Vill du döda lite tid undertiden du väntar på Vanguard eller bestämmer dig för ett spel så har jag kanske en nyckel till City of Heroes/Villains för lite hjärndöd underhållning. Är riktigt kul under kortare perioder. Ingen långvarig glädje dock.
Osäker på hur lång testtid det är men gissar på 7-14 dagar.