Vad programmerar/jobbar ni på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
@lassekongo83 du som gjort foobartemat på bilden också?

Nästan, det är en modifikation av en annan layout som var blå från början. Finns här om du här intresserad.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag sitter mest och pillar på min bildvisare.

Permalänk
Medlem

Diverse miljoner script i PHP/MySQL samt ental C++ program såsom RATs och andra.. Mindre offeciellt lagliga program

(Sitter just nu och kodar Webcam class till den, streama webcam )

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Verkar som om många har roliga saker på gång.
just för tillfället har jag inte några roliga projekt, skriver lite på en skärmsläckare som ska användas på skolan jag undervisar på. den ska visa lite allmän information och meddela om det är towel-day osv.

inom kort kommer jag dock att återuppta byggandet av ett gammalt projekt som går ut på att fjärrstyra så mycket som möjligt i hemmet med rösten, mobiltelefoner, nintendo wii, xbox med mera. blir en del pillande med io-kort med mera med andra ord

Permalänk
Medlem

jobbar på http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6... , som ingen verkar vilja kommentera på
Det är varken speciellt avancerat eller välgjort, men ett roligt projekt att skriva lite på när man har tråkigt.

Permalänk
Medlem

Jobbar på att förbättra warpdrive.se, bla kommentarfunktioner och personliga konton. Ta en titt på dev.warpdrive.se

Byggs i PHP4, Myskul4 och apache med mod_rewrite.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Ett konsolramverk i Java, för Java.
Tanken är den att man väldigt enkelt ska kunna lägga till ramverket till en existerande applikation och därmed ge den full konsolfunktionalitet.

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem

Själv så jobbar jag vidare med mitt hosting-projekt.
Håller på att bygga en ny hemsida där jag kodar så mycket som jag kan utifrån punBB som jag använder som grund. Är riktigt nöjd än så länge fastän jag inte har kommit så värst långt och tills jag är klar har väl PunBB 1.3 kommit ut så att jag måste börja om
Känns ändå som en droppe i havet jämfört med vad andra här jobbar med

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

Måste det vara programmering?

Hursomhelst så gör jag faktiskt inte ett jota på min fritid. Är tvungen att vara alldeles för kreativ på jobbet för att jag ska orka ens bry mig när jag är hemma Så jag får väl dra upp några saker jag gör på jobbet istället.

1. Ett CRM-system för ett företag som... tja, inte gör så jättekul prylar, men uppdraget är riktigt najs. Kommer byggas med en massa ajax så det ska bli spännande. Där är jag väl mer eller mindre ansvarig för användbarheten och att tillsammans med vår utmärkta programmerare och kunden ta fram funktioner och sånt. Så värst mycket design blir det väl inte tal om, men smart layout är viktigt så det är riktigt roligt. Äntligen nån användning för 20p pedagogik och 30p användbarhetslära eller vad man ska sammanfatta det som.

2. Webbsida åt en av våra folkkära tv-kockar. Nej, inte Tina än, tyvärr

3. En draft för en reklamkampanj för ett välkänt kylskåpsföretag (gud vad jag är luddig, men det är inte kul att gå ut med namn innan man vet att det blir nåt, särskilt som det bara är en draft). Så det blir flaggor, vouchers, standees och klistermärken skulle jag tro. Kul uppdrag, synd bara att jag inte har någon inspiration whatsoever

Det är väl det just nu... sen är det ju alltid ändringar som ska göras åt gamla kunder. www.wistrand.se t ex... och så har vi lanserat ett par minisajter till opel strax innan jul. Jaja... gud vad jag babblar.

Permalänk
Medlem

Producerar musik på hobbynivå sedan några år tillbaka. Använder bara mjukvara, dom senaste åren har jag använt Propellerheads Reason för produktionerna. (www.propellerheads.se). Nu på senare tid har jag tittat mer och mer på Ableton Live istället, och sedan jag kom hem idag efter jobbet tills nu har jag suttit och gett mig fan på att jag skal få till något vettigt i Live. Verkar som att det börjar bli bra. Reason blir antagligen ett minne blott snart.

Kommer antagligen göra en tråd senare med en ny skapelse endast gjort i Live, men det kan ta några dagar, eller några månader tills jag anser att jag är klar.

Liten screenshot:
http://www.strukt.biz/live.PNG

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.