Vad programmerar/jobbar ni på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Jag har skrivit på en serieboksläsare för GTK en stund nu. Det börjar faktiskt bli något av den till slut. Om jag får säga det själv (och det får jag för jag är inte blyg) så är det den bästa serieboksläsaren som jag har testat än så länge. Som en liten brasklapp tillägger jag att jag naturligvis inte har testat alla, dessutom är jag partisk - såklart.

Om någon är intresserad så finns hemsidan här:
http://comix.sourceforge.net/

Me like, nu kanske jag orkar läsa lite serier

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Just nu håller jag på och programmerar den kommande versionen av moDesktop

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
[...]
för en mips? isf har min kompis samma uppgift. kanske. tydligen började han i tisdags med det iaf.

Det låter som samma, projektdelen av kursen började i tisdags. PM:a mig så jag vet vem det är

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag håller på med ett manus, vilket ska bli mitt PA100 nu, sista året i gymnasiet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Me like, nu kanske jag orkar läsa lite serier

Trevligt att höra.

Permalänk
Medlem

Skriver en webshop i PHP.

Sen när jag blir klar med det kommer jag fortsätta med mitt galleri (se signatur).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

Jag blev klar med en tetrisklon till mobiltelefon i tisdags. Eller inte helt klar, men fullt fungerande. Tanken är att finputsa den och sedan anpassa den för en riktig mobil (har enbart kört den i emulator hittills). Jag är väldigt nöjd med resultatet

Detta var ett skolarbete, mitt hobbyprojekt står i min signatur
Edit: Det är en ircbot alltså, kom på att "maktbot" inte säger så mycket

Permalänk
Medlem

PayControl-modul till osCommerce.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Glömsk

Är lite avundsjuk på att ni har projekt att jobba på. Det jag gör förnärvarande är att implementera olika obskyra datastrukturer i C++ som ska vara så STL-lika som möjligt. Det är lärorikt och ganska kul, men inte något man kan visa upp och imponera folk med.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

På jobbet: Arbetat den här veckan med en multimediaproduktion som ska visa upp Sverige och svensk mat. Den ska ges ut på en mässa i New York nu i november.

På fritiden: Arbetar på ett CMS och en nöjessite som öppnats men fortfarande utvecklas (se signatur). Dessutom lite diverse musik- och designjobb.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

Ett databasdrivet uploadscript som jag har ett levande hellvete med att se till att headers funkar som de ska.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är roligt att se att det är så stor aktivitet bland foruminterna!

Permalänk

Har tänkt igång dra i ett projekt i slutet av nästa vecka som jag tänker utannonsera här på forumet. Jag har nämligen sedan länge planerat skriva en längre serie artiklar i tutorial format men saknat ett intressant ämne att skriva om. Dessutom så vill jag inte skriva ännu en tråkig artikel som förklarar ett problem A och sedan visar en smidig lösning B utan att visa hur man tagit sig från A till B.

Då slog det mig.

Varför inte skriva en serie artiklar som illusterar hur verkligheten egentligen ser ut när man programmerar? Varför inte visa hur det går till när man försöker lära sig något helt nytt? Människor stoltserar ju sällan med sina misstag, programmerare minst av alla.

Min plan är enkel.

Jag kommer att skapa ett publikt CVS/Darcs respository där man kommer att kunna följa arbetet med artiklarna och tillhörande kod, ta del av alla mina misstag, all horribel kod jag skrivit, alla buggar, alla felaktigheter som läsarna korrigerat, etc...

Vad är då projektet?

Först, ett citat:

"In my life as an architect, I find that the single thing which inhibits young professionals, new students most severely, is their acceptance of standards that are too low. If I ask a student whether her design is as good as Chartres, she often smiles tolerantly at me as if to say, “Of course not, that isn’t what I am trying to do. . . . I could never do that.”

Then, I express my disagreement, and tell her: “That standard must be our standard. If you are going to be a builder, no other standard is worthwhile. That is what I expect of myself in my own buildings, and it is what I expect of my students.” Gradually, I show the students that they have a right to ask this of themselves, and must ask this of themselves. Once that level of standard is in their minds, they will be able to figure out, for themselves, how to do better, how to make something that is as profound as that."
-- Christopher Alexander

Jag har aldrig skrivit ett spel eller implementerat algoritmer för grafiska ändamål i ett seriöst sammanhang.

Målet är att skriva en fungerade Doom klon.

Mer information följer som sagt förhoppningsvis nästa vecka.

Permalänk

Ska börja med min c uppy efter årsskiftet, sparar mina verkliga krafter tills dess.. nu gör jag bara klientprojelt, samt nåt enkelt eget.

Permalänk

sitter och koda på mitt cms-system rätt mycket. Som får framåt hela tiden.
Systemet ska vara så användarvänligt som möjlig när det gäller att använda det, ska vara bra att fungera som wiki och informations-siter.

Hela systemet ska ha stöd för flerspråkigt. Ska ha stöd för plugin. Och har ett rätt mysigt rättighetssystem för administratörerna, men hjälp av regler kontrollera man gruppers/administratörerna's rättigheter.

systemet skrivs i php, databas är mysql.

2 bilder på hur administrationsläget ser ut just nu:
http://frip.dk/ticex/nyheter.PNG
http://frip.dk/ticex/nyheter1.PNG

(Mycket mer jobb kommer läggas på det)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas6666
sitter och koda på mitt cms-system rätt mycket. Som får framåt hela tiden.
Systemet ska vara så användarvänligt som möjlig när det gäller att använda det, ska vara bra att fungera som wiki och informations-siter.

Hela systemet ska ha stöd för flerspråkigt. Ska ha stöd för plugin. Och har ett rätt mysigt rättighetssystem för administratörerna, men hjälp av regler kontrollera man gruppers/administratörerna's rättigheter.

systemet skrivs i php, databas är mysql.

2 bilder på hur administrationsläget ser ut just nu:
http://frip.dk/ticex/nyheter.PNG
http://frip.dk/ticex/nyheter1.PNG

(Mycket mer jobb ska läggas på det)

Rent och snyggt!

Permalänk
Hedersmedlem

Scriptar fjärrkontroller till Salling Clicker. Clicker är en mjukvara som sköter blåtandskommunikation mellan Windows / MacOSX och din telefon. Man kan skriva egna scripts för att stödja i stort sett vilket program som helst.

Just nu sitter jag med Winamp och Media Player Classic, nästa steg blir TeamSpeak. Funderar på att bygga en IRC / ICQ notifier också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Rent och snyggt!

tack. Det kommer att komma lite fler länkar på vänstersidan, hoppas bara inte det kommer att förösta uppläget genom att meny-sidan blir för lång.

Permalänk

Niklas, det där ser riktigt bra ut!

Inte för att vara petig men jag såg ett stavfel. "Statistik".

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bongo-apan
Niklas, det där ser riktigt bra ut!

Inte för att vara petig men jag såg ett stavfel. "Statistik".

tack ingen, ska ta och ändra det! tack

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Scriptar fjärrkontroller till Salling Clicker. Clicker är en mjukvara som sköter blåtandskommunikation mellan Windows / MacOSX och din telefon. Man kan skriva egna scripts för att stödja i stort sett vilket program som helst.
[...]

Hmm det där är väll någon som heter Salling i efternamn som byggt? Tror jag fått ihop det så, då är det troligen hans far som jag haft som föreläsare i en hel del kurser på UU. Riktigt proffsigt när han har sina föreläsningar och mobiltelefonen så han bläddrar i presentationern.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Hmm håller just nu på o försöker mig på client server programmering i C i linux. Skall köras på en embeded mikrolinux dator. Men det e fasen inte så himmla lätt tycker jag, har dock fått upp en liten server som man kan telneta till.

Skall se om jag kan gå nån client server programmerings kurs till våren, men tror den är för java och vill skriva i c då det enbart finns C kompilator på mikrolinuxen.

Projektet går ut på att styra diverse elektronik över tcp/ip och även få in databaslagring på nån usb pinne eller nått liknande så man ej skriver sönder det inbyggda flash minnet.

Har alltid tyckt mjukvaru programmering vart tråkigt, men detta är så jä**ans roligt då det är elektronik inblandat.

Visa signatur

sega arkad maskin med 2 analoga joyar 16 knappar, 30" monitor. Neo geo 6 slotars som dunkar ski**n ur din PC!

Permalänk

Håller på tillsammans med några kompisar att göra ett OpenGL spel. Det är för ett project arbete i skolan

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Hmm det där är väll någon som heter Salling i efternamn som byggt? Tror jag fått ihop det så, då är det troligen hans far som jag haft som föreläsare i en hel del kurser på UU. Riktigt proffsigt när han har sina föreläsningar och mobiltelefonen så han bläddrar i presentationern.

Det är Salling Clicker, ja. Det finns nog ett släktskap där

Permalänk
Medlem

Jobbar på en bettingsite som snart kommer släppas.
Ritar upp en ny hemsida för den lokala tennisklubben.
Jobbar på mitt bokningssystem.
Filar lite på vad jag ska göra på min egen hemsida.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Håller på med 2 websiter varav en ska ha en webshop som jag och en kompis nästan är klara med nu.

Sedan håller vi på lite smått med en HTPC-applikation men det projektet kommer nog inte att ta fart förrän efter jul.

Permalänk
Medlem

Gör ett projektarbete (1 högskolepoäng) i C. Ska göra en "Textbläddrare", men jag sitter just nu och river av mig allt mitt hår för att jag inte får pdcurses att fungera.

På fritiden så försöker jag lära mig php, men jag är ingen bra programmerare och har ingen fantasi så det går sisådär.

Permalänk
Hedersmedlem

På fritiden försöker jag jobba med nästa version av PunBB samtidigt som jag rundar av ett par frilansprojekt.

9 till 5 jobbar jag på Lunds universitet med att vidareutveckla en portal för studenter och personal på Campus Helsingborg. Portalen är skriven i ASP.NET. När jag inte brottas med databasstrukturen i LADOK (som av någon anledning är implementat i Mimer SQL!) försöker jag få .NET att tolka web services från Axis korrekt. Jag hatar WDSL-kontrakt!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
På fritiden försöker jag jobba med nästa version av PunBB

Blasphemy! Do not meddle with perfection!

Permalänk
Medlem

Jobbar just nu på MetalMade (sign), den tar nästan all min tid. Dock funderar vi på att göra den mer som ett magasin.