Vinn nätagg från Seasonic

Hårddiskvaggor med kryptering

Permalänk
Melding Plague

Hårddiskvaggor med kryptering

Att säkerhet kommer vara i fokus under 2007 är ingen hemlighet. Detta har tillverkaren Stardom snappat upp och har i dagarna lanserat fyra hårddiskvaggor som krypterar informationen på hårddiskar i realtid.

Läs nyheten: Hårddiskvaggor med kryptering

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser dyra ut

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Det känns som det här är framtiden. (edit:hårdvarukryptering av hdd)
Så länge sånt här inte används i DRM-syfte så är det väl bara bra.
Men om tanken är att tvinga på alla kryptering så att bolag ska kunna låsa fast filer på krypterade hårddiskar med TPM-modul och tvinga dig att betala för att spela upp dem osv. då går jag över till kulram.

Föresten ni som vet, är inte sån här kryptering lätt att knäcka?

Permalänk
Medlem
Citat:

an encryption key which can’t not only affect your system performance but also provide an encryption storage solution

nobody could read the confidential data without the encryption key even though your HDD lost or dropped due to failed!

mhm, Taiwingelish beat Japlish good for further challenge and beyond better change of Japan sea name it for friendships to cross!

OT: paranoian vet inga gränser snart, hur gick det med den där krypteringen mellan tangentbordet och MK nu igen?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Som sagt känns dyra. Kan lika väl behålla min transparenta AES-128 krypring i stället. Bättre kryptering och bättre pris.

Permalänk
Medlem

Pris hade varit intressant att veta.

Jag ser gärna framemot att få stoppa in min hårddisk i en hårvaru-kryptering. Slipper man köra prestanda krävande krypterings mjukvara.

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd

...och varför i hela friden använder man urgammal DES? Det känns nästan som någon bara försökt hitta ett användningsområde för en hög gamla hårdvaru-DES-chip...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

ÖVERCOOLT ju SKa stoppa alla mina diskar i sådana:P . Men blir det inte antingen 5.25"-platser eller externa USB-diskar utav det, och kommer inte datorn få jobba på liiite hårdare om det ska krypteras och dekrypteras eller sköter vaggan det på något sätt?

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

DES knäcks på någon dag av den som har rätt utrustning. Det funkar om man vill hålla borta klåfingriga småsyskon, men inte mer seriösa saker.