Permalänk

Gratis vent server?

Jag och några kompisar kör flera mulitplayerspel via internet och har använt skype, men nu är vi 7 pers och men kan bara var 5 pers på skype.

Så jag undrar hur man får tag på en gratis vent server eller något annat som man kan prata via nätet med som är gratis. Har letat runt lite men inte hittat något vettigt.

Permalänk
Medlem

sätt up en egen vent server?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

han menar nog att han vill ha gratis ventrilo HOST

Permalänk
Medlem

http://www.progamers.cz/info_page.asp?news_id=6361&sectid=6

där har du både server och klient, för windows och linux.

servern du ska ha är 2.1.2, klienten 2.1.4...

detta är en fungerande bra setup jag har, nu kan det tänkas att det fungerar med andra senare versions-nummer, men det har jag ingen koll på.
vad jag dock vet är att vid någon senare verison kommer en brytpunkt där det är begränsningar i hur många som kan ansluta till servern osv, detta har jag för mig var för att ventrilo köptes upp av ett företag och blev en komersiell produkt som började kosta cäääsh.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av solger
han menar nog att han vill ha gratis ventrilo HOST

jo.. men om det nu bara handlar om 7 personer så går det utmärkt för vem som helst med adsl el. dylikt att hosta...
detta blir den enklaste och billigaste lösningen..

edit:
om ni prompt inte vill köra servern själva så verkar detta va ett alternativ:
http://www.hamsterpaj.net/annat/vent.php

Permalänk
Medlem
Citat:

vad jag dock vet är att vid någon senare verison kommer en brytpunkt där det är begränsningar i hur många som kan ansluta till servern osv, detta har jag för mig var för att ventrilo köptes upp av ett företag och blev en komersiell produkt som började kosta cäääsh.

version 2.3.0 och framåt är gratis upp till 8 slottar, efter det måste man köpa en licens för att få fler.

en ventrilo server tar högst 10 Mb ram och max 50 Mhz i processorkraft med typ 30 slots...

Permalänk
Medlem

*bort*
Ingen korspostning i forumet, absolut inte med denna typ av reklam.
Läs våra regler.
//Lezziter

Visa signatur

Quad Core 6600 @ 3,0 GHZ,2gb 800 MHz,
8800 GTX, 650 W, 2 TB