Får stötar av tangetbord och headset

Permalänk
Medlem

Får stötar av tangetbord och headset

Detta är helt mysko igår började jag får små el stötat ifrån mitt tangentbord och headset. Jag har prövat med olika tangentbord och problemet kvarstår.

Om någon vet vad felet kan vara så skulle jag uppskatta det.

Permalänk

du kan väl omöjligt få stötar av ett tangentbord? tangenterna är av plast så dom ska inte vara ledande. du har kanske en del statisk elektricitet i dig så du kan försöka ladda ur dig genom att ta i ett element eller en vattenkran. alternativt ta i ett tangentbord kopplad till en annan dator och kolla om du får stötar då. om du inte får några stötar från det tangentbordet så är det nåt alvarligt fel på din dator.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Hmm som sagt låter som statisk elektricitet. Bor du hemma så kolla med föräldern som tvättar om hon/han använder sköljmedel! Väldigt lätt att få stötar om d inte används!! Samma sak e d med mig om inte mina kläder tvättas med sköljmedel! Annars kan du kanske lägga lite papper imellan skinkorna så d inte blir friktion som ladda upp dig när du rör på dig t.e.x springer/går

Permalänk

hahaha lägga lite papper hahaha det roligaste jag har hört haha

Permalänk
Medlem

nej Gud vill inte att du ska sitt vid datorn. eller så vill han att du ska köpa ett helt nytt paket >_<

Nej men testa med andra stolar. eler lägg en gummi matta under din dator hörna.

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

jag skulle nog satsa på att det är stolen som gör dig statisk
lyssna på ovanstående talare (inte han som pratar om papper mellan skinkorna XD)

Permalänk
Medlem

Ovasett om han är statisk eller inte så borde han inte kunna ladda ur sig på tangent bordet...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Ovasett om han är statisk eller inte så borde han inte kunna ladda ur sig på tangent bordet...

Jag vet att Keytronic hade som feature på ett tangentbord att space-tangenten var jordad. Detta var dock i början på 90-talet.

http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=15

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Se till att du ansluter din datorutrustning till ett jordat vägguttag.

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Jag har anslutit allt till ett jordat, och jag har prövat med att byta stol, kläder, möss, tangentbord. Det är bara när jag använder mussen eller tangent bordet
så för jag stöm i mig. Fattar inget..

Permalänk
Medlem

låter ju sjukt att du får stötar av tangentbordet :S :S som sagt, det är av plast och det ska vara nästan omöjligt att få stötar :/

Visa signatur

signatur?

Permalänk
Medlem

Får du ström i dig eller får du en stöt?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

knarkat mycket på sistone? låter som om dina känselnerver skojar med dig...

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Ström är det jag får i mig största dels av mussen och tangentbordet.
Om jag skulle vara elallergiker så skulle jag inte kunna kolla på tv men det är inga problem.

Permalänk
Medlem

hahaha det låter ganska sjukt, du måste ju skämta! HAHAHAHA

Visa signatur

mvh advisor

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte på det. Få la gå till läkaren...

Permalänk
Medlem

Du har inte kopplat ngt fel till mobot ?
Hur har du anslutit ditt headset ?

Alla dessa små kablarna från chassit till mobot skulle jag kollat på, om jag vore du.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

In i mitt ljudkort. Jag har plockat isär hela datorn och satt ihop den igen. Men felet kvarstår

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jag vet att Keytronic hade som feature på ett tangentbord att space-tangenten var jordad. Detta var dock i början på 90-talet.

http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=15

JAG HAR ETT SÅNT!

OT:

Det måste ju gå ström från ett ställe till ett annat, är det bara när du rör både musen och tangentbordet eller är det annars också?

Visa signatur

all work and no play makes jack a dull boy