Permalänk
Medlem

Ominstallation av xp

Jag har haft en del problem med min dator och skulle behöva lite hjälp. För några dagar sedan när jag satt vid datorn så startade den om sig själv, sedan när den skulle starta upp igen sa den att det var filer som saknades vilket gjorde att den inte startade upp systemet. Det gick inte att starta i felsäkert läge eller med senast fungerande inställningarna, det gick inte heller att reparera med windows cd:n. Jag tänkte att det inte gjorde så mycket eftersom jag inte har något direkt viktigt på datorn. Jag har aldrig installerat om operativsystemet innan så jag hittade en guide som jag följde och fick formaterat hårddisken och började installera om xp. Där började problemen, datorn "sa" att den skulle starta om innan installationen kunde fortsätta (Success tänkte jag). Sedan när den startade om kom ingen xp installation upp utan det blev precis som innan jag påbörjade installationen. Har en egen teori vad det kan bero på men är som sagt inte något vidare på det här med bios. Jag har dubbla hårddiskar och formaterade bara den som systemet ligger på kan det vara orsaken till att det inte funkar, för att det även ligger filer på den andra hårddisken. Om någon vänlig själ därute vet hur jag kan lösa problemet så blir jag väldigt tacksam, datorn är endast ett par månader gammal.

Dessa komponenter har jag:(kan inte alla märken)
Microsoft Windows xp home edition
700 watts nättag
2 gb ram
Geforce 7900 Gto 256 mb
2x 200 gb hårddiskar
Silverstone chassi
Amd athlon 4600 x2 2,47 Ghz x2
Moderkortet har jag ingen aning om vet bara att det är ett nvidia.

Har jag glömt någon del säg till.

Blir jätteglad över all hjälp jag kan få.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7