Permalänk
Medlem

ändrade en sak i BIOS, nu e den kass

satte mig vid fassans data för att se vad kul det fanns i BIOS.

såg att man kunde ändra något me CPU hmz eller något sådant och startade om datorn. nu händer ingenting när man startar förutom att alla fläktar går igång.

skitinervöst eftersom fassan förmodligen komemr döda mig när han får reda på det.

läste några andra trådar om det och undrar hur man göra för att reseta BIOS.

har provat att byta plats på minnena men det gjorde ingen som helst nytta.

hjälp !

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Medlem

Ta ut batteriet som sitter på moderkortet i 1 minut och sätt sedan tillbaks det.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

du menar nätaggregatet?

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Medlem

Verkligen inte, moderkortet.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

Moderkortet = det som minnen, cpu och grafikkort sitter monterat i, du har ett litet batteri på moderkortet som du kan ta lös.

Permalänk
Medlem

helvete.

tog bort batteriet, insåg att strömmen fortfarande var på och stoppade i det igen, kul nu händer ingenting när man trycker på knappen

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Medlem

Hehe ja..vad säger man, "smidigt" ?

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

så, nu måste den alltså in på repatration gissar jag.

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Medlem

Om du inte känner någon kunnig som kan felsöka den riktigt så antagligen, ja.

Undrar vad du säger till din pappa som bortförklaring.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

nä, jag säger sanningen o tar smällen helt eknelt.

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vipers
nä, jag säger sanningen o tar smällen helt eknelt.

Modigt.

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

undrar vad det kommer kosta.

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Citat:

helvete.

tog bort batteriet, insåg att strömmen fortfarande var på och stoppade i det igen, kul nu händer ingenting när man trycker på knappen

Att du tog ute batteriet när datorn var på eller att nätdelen stod på on och var inkopplad i väggen?

Permalänk
Medlem

THE END

OMG HAHAHAAHHAHAAHAHHAHAHAHAAHHAHAHAHAHA

JAG HAR JU ITEN STOPPAT I STRÖMKABELN TILL MODERKORTET!!!!

du skrev i en kommentar att man skulel koppla ur batteriet till moderkortet, jag trodde du menade nätaggregatet så jag tog u strömkablen, sen när jag tog ut o stoppade i batteriet igen, (som jag senare hittae ) glömde jag sätta i strömkabeln igen

fy fan va läskigt, problemet är löst den går som en klocka.

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk

Re: THE END

Citat:

OMG HAHAHAAHHAHAAHAHHAHAHAHAAHHAHAHAHAHA

JAG HAR JU ITEN STOPPAT I STRÖMKABELN TILL MODERKORTET!!!!

du skrev i en kommentar att man skulel koppla ur batteriet till moderkortet, jag trodde du menade nätaggregatet så jag tog u strömkablen, sen när jag tog ut o stoppade i batteriet igen, (som jag senare hittae ) glömde jag sätta i strömkabeln igen

fy fan va läskigt, problemet är löst den går som en klocka.

Lol !

Lova oss nu att du inte pillar mer med den datorn på ett tag nu tills du läst på lite mera, så slipper vi få hjärtsnörp här

Permalänk
Medlem

jag lovar på hedersord

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk

hahaha, jaja det va roligt iallafall
pilla inte för mycket nu

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Avstängd

hahha jevla nöt

Permalänk
Medlem

Hahaha men vadfan

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

"Gaffeltejp"?!?

Permalänk
Medlem

Kolla så allt går i rätt hastighet nu, risken är överhängande att moderkortet är "nollat" och att cpu/minne är nedklockade.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

ha getskägg. du vet inte hur många saker i världen man kan fixa med lite gaffertejp

världen vore inte det den är idag utan gaffertejp.

Visa signatur

CCNP
FCSS

Permalänk
Medlem

haha

Roligaste tråden på länge ^^

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Va låg pulsen på när du tagit ur batteriet och satt tillbaka det och inget funka? Gissar på 170

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk

Hehe. skön tråd. Tur han fick de att funka igen. Klart man älskar när pulsen går i MAX, kallsvettas å allt möjligt. De har ju hänt ett antal gånger.

Undrar just om han klarar av att ställa in inställningarna precis som dom var innan cmos-reset. Tvivlar nästan.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Heheh så det kan gå, har iofs glömt flytta cmos på rättplats men inte har jag glömt strömkabeln:)

Visa signatur

| AMD 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair 32gb 3600MHz | PowerColor Radeon RX 7900 GRE Hellhound | Asus TUF 1000w | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | En HTPC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

ha getskägg. du vet inte hur många saker i världen man kan fixa med lite gaffeltejp

världen vore inte det den är idag utan gaffeltejp.

getskägg kommenterade troligast din mer än lite komiska felstavning.
Läs och lär: http://en.wikipedia.org/wiki/Gaffer_tape

Märk väl, gaffeR, inte gaffeL

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Videfix, märk väl, det finns ju ganska många uttryck på wikipedia sidan. Jag har hört Gaffeltejp många många gånger innan han vipers skrev det. Det borde också stå på det länken du skicka.

Visa signatur

7600X + 6750 XT

Permalänk
Medlem

vem bryr sig hur det stavas, alla jag känner uttalar det ju bara gaffatejp, så stavningen är bara en gissning.

Visa signatur

CCNP
FCSS