Permalänk
Medlem

Blåskärm i vista

Yeeeha!
Fick min första blåskärm i windows vista.(Smart av MS att ändra utseende på den).

Permalänk

du körde inte med den lagliga vista kopian då?
och inte med en svensk version?

Visa signatur

CPU: Intel Core2Duo E6600 2,4 | Minne: 2048MB DDR2-PC6400 | Hårddisk: 2x 320GB + 250GB sata2 + extern 200GB IDE | Brännare: Samsung DVD-brännare SH-S183A SATA Black OEM | Moderkort: Gigabyte GA-965P-DS4 i965 ATX | Grafikkort: GF 7900GS | TvKort: Winfast PVR 2000 | Nätagg: 600W iPower Extreme Edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skyddsobjekt
du körde inte med den lagliga vista kopian då?
och inte med en svensk version?

Jag tänker inte ens kommentera ditt inlägg och jag hoppas verkligen att det var ett skämt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skyddsobjekt
du körde inte med den lagliga vista kopian då?
och inte med en svensk version?

tänkte just samma tanke.

Permalänk

Jag fick en riktig klassisk blåskärm när jag försökte installera Kaspersky AV (Kasperskybetan för Vista).
Eng vers av Nod32 funkar däremot mycket bra.

Visa signatur

Lian Li O11 Air Mini - MSI Z590 Tomahawk wifi - Intel I7 10700 - Noctua NH-U12A Chromax - ASUS Geforce GTX3080 - Corsair 850W - 32GB RAM Corsair - ASUS VG27BQ

Permalänk
Medlem

jag och en vän diskuterade funderade på detta får någon dag sedan, "hur ser en vistabluescreen ut?"

Dock så tror jag inte det där var en riktig bluescreen för äkta bluescreens är inte grafiska alls.. hur skulle det se ut med ett överhettat grafikkort? då skulle ingentin grafiskt kunna visas alls...

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Jag har fått en RIKTIG bluescreen. Hela skärmen blev blå och texten var helt oläslig och om inte det var nog så startades datorn om efter 1 sekund.

Permalänk

Men läs!
"windows has recovered from an unexpected shutdown".

Det är alltså meddelandet när man väl kommit tillbaka in i datorn och windows startats upp ordentligt igen. Hade väl varit på plats för dig "uid" som inte hann läsa bluescreenen innan datorn stängdes av på en sekund