Permalänk

dual-core optimizer till Intel?

Får min nya dator med en e6600-processor i idag

Finns det nått liknade program som amd dual-core optimizer till intels dual-core processorer? Eller behövs det inte..?

Permalänk
Medlem

det behövs inte till C2D
vad jag vet iaf ^o)

Permalänk
Hedersmedlem

...

*tråd flyttad*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem

Du behöver såvitt jag vet inget sådant. Anledningen till att det behövs i AMD är en detalj i konstruktionen av realtidsklockan som fick program skrivna med ett visst fulhack att tro att tiden gick dubbelt så fort eftersom det fanns dubbelt så många processorer, enkelt uttryckt.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ulvenstein
Du behöver såvitt jag vet inget sådant. Anledningen till att det behövs i AMD är en detalj i konstruktionen av realtidsklockan som fick program skrivna med ett visst fulhack att tro att tiden gick dubbelt så fort eftersom det fanns dubbelt så många processorer, enkelt uttryckt.

Var det detta som orsakade att en del spel gick dubbelt så fort? I så fall finns detta problemet på c2d också. (t.ex UT)

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Det finns ju väldig många som har problem med tex spel som Callofduty 2 mfl som kör intels Core2Duo processor (även hänt mig) . Själva spelet hänger sig helt och man måste starta om de och även ibland starta om burken. Vet även att flera har problem med sinna nya dator system att de även hänger sig vid användande av olika program i windows.

Så nått problem tror ja även C2D skapar i vissa lägen....
Någon som har andra ideér på vad de kan va eller själva råkat ut för samma problem så skriv gärna.

//Micke

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600, Gigabyte GA-965P-DS4, P965, PC5300 DDR2 2048MB, XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme

Permalänk

om man upplever problem och tror att det beror på dual core så kan man ju alltid testa stänga av en core. inte den ultimata lösningen direkt, men om inget annat funkar så...

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swefire
Det finns ju väldig många som har problem med tex spel som Callofduty 2 mfl som kör intels Core2Duo processor (även hänt mig) . Själva spelet hänger sig helt och man måste starta om de och även ibland starta om burken.

//Micke

Löser det sig inte med patch 1.1 till cod2? Den så kallade "Intel-patchen"?
Jag har själv inte testat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trent023
Löser det sig inte med patch 1.1 till cod2? Den så kallade "Intel-patchen"?
Jag har själv inte testat.

Men Patch 1.1 ingår väll i patch 1.3 som de flesta kör idag.....

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600, Gigabyte GA-965P-DS4, P965, PC5300 DDR2 2048MB, XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swefire
Men Patch 1.1 ingår väll i patch 1.3 som de flesta kör idag.....

Allt annat är otänkbart. Jag kom bara ihåg 1.1 patchen när jag läste tråden. Visste inte ens att det fanns 1.3. Det tar tid för oss gamlingar att hänga med i alla svängarna