Hjälp [ingen bild på skärmen och inget pip från mobot]

Permalänk

Hjälp [ingen bild på skärmen och inget pip från mobot]

Hej på er.

bytte processor idag på mitt moderkort, plockade ihop den och satte i sladden och ........ ja det kom ingen bild??
kopplade bort processor och kollade den och såg några böjda pinnar....trodde jag satte i den ordentligt men kanske inte..... bytte tillbaka till den andra processorn och nu går den inte ens igång,,, jo lite typ i en millisekund som får fläktarna att snurra fyra varv.

hm. drog ur den lilla (4pin) strömkabel på moderkortet,,, vet inte vad den ger ström´åt men efter det så snurrade fläktar med mera igång utan kabel i moderkortet. men det blev ju ingen bild förståss. vet inte vad jag skall ta mig till, har jag pajjat processorerna eller har jag pajat både moderkort och processorer.

har nu plockat ut mobot och kopplat in det nödvändigaste har även kollat med annat graffe.

drar jag ur 4pinnarn som går från agget till mobot så startar fläktarna dvs prollefläkt och nordbryggan men ingen bild på skärmen och inget pip från mobot, sätter jag i 4pinnarn och startar så blinkar det till och fläktarna går ett par varv men sen stendöd. har testat båda processorerna en 3500 och då när problemet uppkom så testade jag en fx-57a.

mitt sunda förnuft (om jag nu har ett ) säger mig att det är mobo som har kukat ur. men men någon som har någon synpunkt om detta.?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

*Topic redigerad*
§ 3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om. Till reglerna >>

Permalänk

Shot vad rädd man blir när man läser, bygde ihop min dator idag ny nya delar allt u name it, o ingen bild på skärmen :S när jag ska starta o fixa bios tänkte man

Permalänk
Medlem

Hade ett liknade problem med min nya burk. Men kom fram till att de va mina minnen som var boven. Bytte minnen och sedan funkade allt. Men när du säger att du fick några böjda pinnar på cpu:n så kan de ju ha hänt grejor med både cpu å moderkort.
Sedan 4-pinnars kontakten på moderkortet är till CPU:n. Ska användas när man kör Core 2 Duo, den SKA vara ikopplad.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600, Gigabyte GA-965P-DS4, P965, PC5300 DDR2 2048MB, XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme

Permalänk

ok bara 4 pin inte ta av hatten o sätta i 8 ? tacksam för svar detta kan ju löasa allt Och man ska väll fortfarande ha i atx 24 +4 ? Asså både oldschool lösningen, och dendär nya 8 portars me hatt på ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tottonia Thyrith
ok bara 4 pin inte ta av hatten o sätta i 8 ? tacksam för svar detta kan ju löasa allt Och man ska väll fortfarande ha i atx 24 +4 ? Asså både oldschool lösningen, och dendär nya 8 portars me hatt på ?

Ja har du en nätdel som har 8-pinnars kontakt och moderkort med 8-pinnars anslutning så ta bort locket och anslut den. Funkar dock med fyra också så de är inget måste.

Ja du ska ha i allt vad strömkontakter heter

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600, Gigabyte GA-965P-DS4, P965, PC5300 DDR2 2048MB, XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme

Permalänk
Medlem

Nollställ moderkortet.

Dra ut strömkabeln till datorn.

Plocka ur batteriert på moderkortet, kortslut de två polerna där batteriet satt
och sätt tillbaka batteriet.

Visa signatur

Ei bor i stockholm och tar inget ansvar för allt som han säger
7900, 64 gig ram, radeon r290
Solna arbetscenter