Permalänk
Medlem

Nya högtalare

Ska köpa ny musikanläggning. Har redan en jvc mx-j950r, men ljudet är inte bra i den, bra bas men dåligt ljud. Vad ska man köpa? Högtalare? Förstärkare? Och? Vilka sladdar ger bäst ljud? Ska lyssna på musik och koppla in dom till dvdn. Har ingen speciell budget, har ingen aning på vad det kostar, men eftersom jag har en jvc mx-j950r så ska ju ljudet vara bättre, och den kostade 4000 kr för några år sedan.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

http://www.hifiklubben.com/se/ är väl en site att rekomendera iaf.

En av de snyggaste högtalare jag sett är iaf dessa

!!

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

Okej? Typ alla högtalare kostar minst 5000 kr där?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Okej, då misstolkade jag nog "Har ingen speciell budget"..men vill man ha kvalitet får man väl pynta också.

Annars kanske http://www.fynda.se/ passar bättre.

Dessa ska vara väldigt prisvärda:

http://www.fynda.se/index.php3?prodid=854

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

Ja det måste du ha gjort Jag får mitt studiebidrag, 1000 kr i månaden så jag har inte mycket pengar Men typ.. Vad får man för 3000 kr? Blir det bra saker då?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Haha 100.000 Då hänger man nog här va...

Men för att tillägga något så titta på denna förstärkaren. Bästa billiga som finns. Typ.

Då är du uppe i fyra tusen, rätt lagom start.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Haha 100.000 Då hänger man nog här va...

Men för att tillägga något så titta på denna förstärkaren. Bästa billiga som finns. Typ.

Då är du uppe i fyra tusen, rätt lagom start.

Haha 100.000 Då hänger man nog här va...???

Och sen vad¨titta på denna förstärkaren, vilken förstärkare? Ser ingen? Kostar förstärkaren 4000 kr?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Köp min Cambridge 340A med CD-spelaren Cambridge 340C och högtalarna Dynavoice magic F-6 för 3000:-

Permalänk
Medlem

Den såg fet ut, men jag har inte pengar till en så dyr förstärkare, om ja inte köper stormlolads Ska förstärkare och cd spelare ksota mer än själva högtalarna?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Förstarkare och cdspelare tillsammans bör kosta aningen mer än högtalarna om du frågar mig. Vill man ha kvalitet så får man pynta!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll vad det är för cd spelare? Och jag har 5.1 ljud till dvdn, kan man inte koppla ihop allt? Och ha högtalarna klopplade till suben? Eller blir det dåligt ljud?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Är din DVD en såndär med förstärkare inbyggd? Om inte så kan du ju iaf enkelt använda den som CD-spelare åxå. Är den inte jättegammal, eller av något obskyrt märke så lär den spela helt okej CD-ljud.

Då är det förstärkare och högtalare kvar.

Cambridge 340A är en vettig förstärkare om man vill ha bra grejer, till ett inte allt för högt pris, men ändå vill köpa nya grejer.
Dynavoice Challenger M-65 ska vara väldigt bra för priset (jag har inte haft möjlighet att lyssna på dem själv ännu) och de är dessutom lättdrivna och borde lämpa sig bra för nämnda Cambridge, som ju inte är jättekraftig.
Då får du ett vettigt system för runt 4000kr.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
Är din DVD en såndär med förstärkare inbyggd? Om inte så kan du ju iaf enkelt använda den som CD-spelare åxå. Är den inte jättegammal, eller av något obskyrt märke så lär den spela helt okej CD-ljud.

Då är det förstärkare och högtalare kvar.

Cambridge 340A är en vettig förstärkare om man vill ha bra grejer, till ett inte allt för högt pris, men ändå vill köpa nya grejer.
Dynavoice Challenger M-65 ska vara väldigt bra för priset (jag har inte haft möjlighet att lyssna på dem själv ännu) och de är dessutom lättdrivna och borde lämpa sig bra för nämnda Cambridge, som ju inte är jättekraftig.
Då får du ett vettigt system för runt 4000kr.

Om det är förstärkare inbyggd? Hur vet man det? Jag kan koppla in mina högtalare i den, sånna vanliga koppartrådar. Men jag har en sub där jag kopplar in dom i också.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Kopplar du in högtalarna direkt i med bara sladdar mellan så har den inbyggd förstärkare.
Har den någon ljudutgång för att koppla den till andra enheter?

Permalänk
Medlem

asso.. jag har så jag kan koppla in högtalare med koppartråd, och sen har jag så man kan koppla in med sånna vanliga, sen är där aux left och right..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB