Permalänk
Medlem

Firexox och adblock

Nu är det dags för en tråd om det här för jag fattar fan inget längre.

Vet inte riktigt vad det är som har hänt med ff och adblock och adblock plus bla bla, jävla skitgrejer.

Verkar som jag behöver hjälp att ställa in det eller så är det nått fel i huvudet på mig, som ni hör av min ton känner jag mig rätt allmänt less. Anledningen är att jag levt med detta problem sedan firefox 2.* kom ut.

Jag har alltså firefox 2.0.0.2 instalerad + Adblock 0.5.3.043. (har testat med adblock plus men det är fan samma härva där)

Problem 1: Ofta när jag besöker sidor för första gången visas ingenting, varpå jag måste gå in via: verktyg > adblock > kryssa i whitelist this whole site. Då funkar sida som den ska. Resultatet blir att det inte går att blocka någon reklam.

Problem 2: Låt säga att jag inte kryssat i whitlist bla bla (se föregående problem) och går in på tex swec.com visst all reklam är borta med swecloggor och alla knappar. Ja den blockar alldeles för mkt nu istället.

Är det nån som orkar förklara det jag inte fattar eller hur fan jag ska gå till väga.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag kör också Firefox 2.0.0.2 med Adblock 0.5.3.043 och för mig fungerar allt som det ska. Har du kanske råkat blockera för mycket? Du kan ju alltid exportera dina filter, tömma listan och börja om från början för att se om saker och ting fungerar bättre.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Jag kör adblock plus och har inte heller några problem. Dock märkte jag när jag körde reklamfiltret i Outpost firewall Pro att en massa icke-reklam försvann. Då hade jag den instäld på att ta bort reklam efter bildstorlek, vilket verkar fungera på så sätt att alla bilder med samma storlek som standarden för reklambanners tas bort. Vet inte om det finns någon sådan funktion i AdBlock men det är i alla fall en tanke.