Permalänk

Min dator dog pga ett dumt misstag

Jag tog ut mina ram-minnen för att se vad det var för märke och liknande. Men efter att jag var klar så kollade jag aldrig om jag hade tryckt i dem ordentligt. Så råkade jag alltså starta datorn med två halv i tryckta minnen.

När jag tryckte på knappen så dog datorn på en gång och något började lukta bränt.

Det som händer nu då jag trycker på knappen är om att alla fläktar och det startar. Men inga hårddiskar börjar låta och jag får ingen signal till skärmen. Det verkar som att den bara står och varvar utan att egentligen göra något.

Vad tror ni kan vara fel?

Kör just nu med ett av minnena i en nöddator som jag fick slänga ihop för att skriva det här. Hittils verkar det inte vara något fel på den. Testade också driva en av hårddiskarna i den här datorn med nätaggregatet från den andra datorn och det fungerade ju. Kör den hårddisken i den här datorn också och det fungerar bra.

Jag misstänker att jag sabbat moderkortet. Vad tror ni?

Har följade hårdvara i:
Asus Vintage AH-1:
AMD Athlon 64 3500+
512MB + 256MB RAM
ATI Radeon X200

Tack på förhand! Behöver snabbt laga den, för min hörsel kommer inte klara av det här jetplanet till datorn länge till

Permalänk

En bekant gjorde samma misstag i höstast.. Han bytte: Processor, grafikkort, moderkort. Tror dock det var bara moderkortet som var paj så du kan börja med att testa det
OBS! lägg aldrig i minnet igen du kan förstöra flera moderkort.

Permalänk
Medlem

Ah, fan vad surt!!

Ska tänkta på detta när jag monterar min nya

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Gah! Vad jobbigt. Någon som vet vars det går att köpa ett mATX kort till 939?

Permalänk
Medlem

komplett.se

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GA-P35-DS3 / E6600 @ 3.44 GHz TRUE / 8800GT Accelero S1 / OCZ 4GB 6400 @ 860MHz / 1TB HD501LJ HDD / Asus MW221U